Beeldscherm valt uit na laden Windows

Pagina: 1
Acties:

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:43

Mr_0izO

Natural Mystic

Topicstarter
Afgelopen week een systeem geassembleerd voor iemand. Thuis geïnstalleerd op mijn eigen beeldscherm, geen problemen. Het systeem heeft maar één video-output: een DVI-D (onboard). Het beeldscherm waar die op wordt aangesloten heeft alleen VGA. Dus verbind ik hem met een koppelstukje van DVI-D naar HDMI en een koppelstukje van HDMI naar VGA.

Wanneer ik de PC aansluit op het beeldscherm met VGA (en de koppelstukjes), heeft hij met opstarten gewoon beeld. Het Windows logo verschijnt nog, maar wanneer het bureaublad hoort te verschijnen, gaat het beeldscherm in slaapmodus. Als ik vervolgens de VGA-kabel loskoppel en er weer in doe, krijg ik wel beeld.

Ik heb de resolutie staan op 1440x900 & 60hz. Hier heb ik ook het beste beeld op, en dit zou de beste resolutie zijn voor het beeldscherm.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Wat heb ik geprobeerd:
  • Nieuwste videokaartdrivers installeren (Intel HD Graphics 530)
  • Windows opnieuw installeren
  • Allerlei dingen veranderen en uitproberen met resolutie etc.
Systeem:
  • be quiet! SYSTEM POWER B8 300W, voeding
  • ASUS DRW-24F1MT, DVD-brander
  • Crucial BX200, 480 GB SSD
  • Kingston HyperX 8 GB DDR4-2133, Werkgeheugen
  • Intel® Core i5-6500, 3,2 GHz (3,6 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
  • Zalman T3, Behuizing
  • MSI H110M PRO-D, moederbord
  • Beeldscherm: HP w1907v

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:23

nelizmastr

Goed wies kapot

Koop eens een dvi naar vga. Dubbel verloopje is niet handig.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Niks knoeien met veloopjes. Het moederbord omruilen voor een MSI H110M-PRO-VD of Gigabyte H110-S2H, dan heb je meteen de juiste aansluiting.
Waarom heb je niet direct een mobo met de goede video-out gekocht?

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:43

Mr_0izO

Natural Mystic

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:11:
Niks knoeien met veloopjes. Het moederbord omruilen voor een MSI H110M-PRO-VD of Gigabyte H110-S2H, dan heb je meteen de juiste aansluiting.
Waarom heb je niet direct een mobo met de goede video-out gekocht?
Helaas een miscommunicatie. Dit was inderdaad ook mijn laatste optie. Nu hopen dat Alternate niet te moeilijk doet.

Verwijderd

Consumentenbescherming, binnen 14 dagen terug sturen zonder opgave van reden. Het juiste mobo bestellen en klaar.