Mijn Spotify is "gehacked", wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 20:17
Dus ja,

Blijkbaar is mijn Spotify gehacked. Elke keer als ik lekker muziek aan het luisteren ben wordt mijn spotify over genomen door een of andere Afghaan met een Experia Z3. Soms blaast er dan ineens afghaanse muziek over mijn speakers heen voordat hij het naar zijn eigen toestal swapped.

Verwijderd mijn playlists en maakt zelf afghaanse playlists aan.
Mijn probleem is echter;

Hij weet mijn wachtwoord niet.

Mijn Spotify staat gelinked aan mijn Facebook, mijn Facebook heeft een erg goed wachtwoord en als ik kijk in de "Where you're logged in" komen ook alleen mijn eigen toestellen voor. Voor de zekerheid heb ik het wachtwoord van mijn Facebook aangepast maar ook dit mag niet helpen.

Doordat Spotify gelinked staat heeft het Spotify account schijnbaar geen eigen wachtwoord meer. Deze kan ik dus niet afzonderlijk aanpassen.

Meerdere keren de support van Spotify proberen te benaderen maar hier komt niets uit.
Als ik mijn Spotify kon opzeggen en maar gewoon een nieuw account kon aanmaken had ik dit gedaan, maar ik heb deze Spotify geactiveerd via KPN en het is volgens mij niet 1-2-3 gedaan om dat om te ruilen.

Is er iemand op de hoogte over een manier om iemand uit je spotify account te trappen? Verder open ik dit topic als een "Discussie / Ervaringen" om te zien of er meer mensen zijn die dit ervaren.

Ik vind het namelijk wel een kwalijke zaak dat er zomaar iemand in mijn Spotify kan komen zonder mijn gegevens. Op internet staat wel meer over uitgelekte spotify credentials maar Spotify geeft aan dat hun databases niet gekraakt zijn.

https://www.reddit.com/r/...80/leaked_accounts_legit/
http://www.metacompliance...mium-account-credentials/
http://techcrunch.com/201...ts-hacked-emails-changed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:34

two

Ligt het probleem ook niet bij je mail? Als je FB wachtwoord hetzelfde wachtwoord had als je email kan daar ook het probleem liggen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wat ik zelf zou doen is bij facebook alle locaties uitloggen en dan wachtwoord vergeten een nieuw achtwoord aanmaken.

Hoe zit het met je wachtwoord van je email? Gebruik je moeilijke wachtwoorden of wachtwoorden zoals Valandin123 / 123valandin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit hoort niet in de Tweakers Lounge, maar gewoon in Beveiliging & Virussen.

Schopje die kant op.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 20:17
Ik gebruik voor alles wat ik heb een ander wachtwoord. Verder gebruik ik veilige wachtwoorden met verschillende tekens en woorden, ik ben er van overtuigd dat die van Facebook of mijn e-mail niet gebruteforced zijn. Die zijn namelijk wel sterk.

Ik heb:
-Facebook WW aangepast
-Facebook overal uitgelogd (Knop)
-Spotify overal uitgelogd (Knop)

Blijft er alleen gewoon op. Dus ik snap er helemaal niks van.

[ Voor 9% gewijzigd door Valandin op 29-05-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zo gaan mensen te werk die accounts kraken om je login door te verkopen:
i crack/hack them

people reusing passwords...
so i collect lists, get hits, then sell them

Maar het is raar dat je de login van die gast niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Valandin schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:10:
Ik gebruik voor alles wat ik heb een ander wachtwoord. Verder gebruik ik veilige wachtwoorden met verschillende tekens en woorden, ik ben er van overtuigd dat die van Facebook of mijn e-mail niet gebruteforced zijn. Die zijn namelijk wel sterk.

Ik heb:
-Facebook WW aangepast
-Facebook overal uitgelogd (Knop)
-Spotify overal uitgelogd (Knop)

Blijft er alleen gewoon op. Dus ik snap er helemaal niks van.
Dan zou ik er maar eens een trial van http://www.eset.com/nl/th.../mobile-security-android/ aan wagen.

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Wat hierboven gezegd wordt.

Als jij op elke denkbare plek je wachtwoorden veranderd hebt en alle gekoppelde apparaten uitgelogd hebt zou het voor hem niet meer mogelijk moeten zijn om op jouw spotify account in te loggen.

Ik haal ook uit je verhaal, dat je eigenlijk maar aanneemt dat KPN weinig voor je kan betekenen.
Ik zou er in ieder geval een belletje of bezoek in één van hun winkels aan wagen.
Valandin schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:56:
Ik vind het namelijk wel een kwalijke zaak dat er zomaar iemand in mijn Spotify kan komen zonder mijn gegevens. Op internet staat wel meer over uitgelekte spotify credentials maar Spotify geeft aan dat hun databases niet gekraakt zijn.
Dat kan (zonder een database hack) ook niet, dat zou dus inhouden dat er aan jouw kant data gelekt wordt. Dit kan van zowel je mobiel of tablet/laptop/desktop zijn.
Ik zou al je apparaten grondig scannen (met malwarebytes, adwcleaner & hitman) en als je zeker weet dat alles weg is of van een apparaat waarvan je zeker bent dat het schoon is een password reset van je meest gebruikte/gevoelige accounts doen.

[ Voor 12% gewijzigd door LocK_Out op 29-05-2016 23:37 ]

Pagina: 1