Ik heb mijn PC eens flink uitgebreid qua koeling. Ik heb drie kastventilatoren geplaatst:
1x vooraan, zuigt lucht de PC in
1x vlakbij de CPU, blaast lucht de PC uit
1x boven de voeding (dichtbij CDRW en
DVD-ROM), blaast lucht de PC uit
Daarnaast heb ik de standaardkoeler van mijn PIII-700 vervangen door een GlobalWin Vos32+. Een joekel van een aluminium koelvin waarop twee ventilatoren zitten (zie www.globalwin.com.tw voor product specs). Tussen de CPU en de koelvin zit warmtegeleidingspasta.
Voorheen, met de originele koeler van de CPU, werd de CPU ongeveer 40 tot 45
graden Celsius wanneer ik in het BIOS de temperatuurstatus bekeek. Echter nu
met de nieuwe koeling ligt de temperatuur op 85 graden Celsius!!!
Weet iemand hoe dit kan?? Heb ik misschien te weinig of teveel pasta tussen de CPU en de koelvin geplaatst?? Of is er een andere mogelijkheid?
Voor de zekerheid heb ik de CPU nu maar ingesteld op 7x66 = 466 MHz. om zodoende in ieder geval de hoeveelheid geproduceerde hitte te reduceren...
Hopelijk weet iemand een oplossing voor mij, want ik heb niet een koeler van fl. 99,- gekocht om de CPU temperatuur te zien verdubbelen!!
1x vooraan, zuigt lucht de PC in
1x vlakbij de CPU, blaast lucht de PC uit
1x boven de voeding (dichtbij CDRW en
DVD-ROM), blaast lucht de PC uit
Daarnaast heb ik de standaardkoeler van mijn PIII-700 vervangen door een GlobalWin Vos32+. Een joekel van een aluminium koelvin waarop twee ventilatoren zitten (zie www.globalwin.com.tw voor product specs). Tussen de CPU en de koelvin zit warmtegeleidingspasta.
Voorheen, met de originele koeler van de CPU, werd de CPU ongeveer 40 tot 45
graden Celsius wanneer ik in het BIOS de temperatuurstatus bekeek. Echter nu
met de nieuwe koeling ligt de temperatuur op 85 graden Celsius!!!
Weet iemand hoe dit kan?? Heb ik misschien te weinig of teveel pasta tussen de CPU en de koelvin geplaatst?? Of is er een andere mogelijkheid?
Voor de zekerheid heb ik de CPU nu maar ingesteld op 7x66 = 466 MHz. om zodoende in ieder geval de hoeveelheid geproduceerde hitte te reduceren...
Hopelijk weet iemand een oplossing voor mij, want ik heb niet een koeler van fl. 99,- gekocht om de CPU temperatuur te zien verdubbelen!!