• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Helaas ben ik bij het sleutelen aan mijn PC achter de USB 3 header kabel blijven hangen waardoor deze abrupt uit het moederbord werd getrokken waardoor er enkelen pinnetjes schuin zijn gaan staan. Ik heb alle pinnetjes weer netjes recht gekregen met uitzondering van een die direct afbrak bij aanraking.

De frontpanel USB 3 poorten zijn voor mij belangrijk omdat ik daar een USB SSD aan heb hangen voor virtuele machine's die ik op meerdere PC's gebruik. Achter inpluggen is dus niet handig omdat ik deze ook vaak op mijn laptop gebruik.

Ik ben uiteraard gaan zoeken naar oplossingen maar kan geen oplossing vinden die mij zint.

De meest voor de hand liggende oplossing is een USB 2 naar USB 3 header converter te gebruiken, deze had ik toevallig nog liggen maar helaas zijn de VM's die vanaf de USB SSD draaien niet vooruit te branden, een no-go dus.

Een PCI oplossing is niet mogelijk, er zijn helaas geen slots vrij. Een splitter zou een oplossing zijn, deze heb ik gevonden op Google maar geen enkele winkel die deze verkoopt helaas.

Een USB hub is een oplossing, maar een die ik als last resort wil gebruiken, mijn voorkeur gaat toch uit naar de frontpanel USB poorten.

Wat ideaal zou zijn maar (denk ik) niet bestaat zou zijn een USB 3 poort die eindigt in een USB 3 header, als iemand weet of dit bestaat en zo ja hoe het heet / waar ik het kan kopen, graag.

Weet iemand nog een andere oplossing? (m.u.v. moederbord vervangen)

Bij voorbaat dank.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tim.k schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:06:

Wat ideaal zou zijn maar (denk ik) niet bestaat zou zijn een USB 3 poort die eindigt in een USB 3 header, als iemand weet of dit bestaat en zo ja hoe het heet / waar ik het kan kopen, graag.
Afbeeldingslocatie: https://www.conrad.nl/medias/global/ce/5000_5999/5000/5060/5066/1421654_RB_00_FB.EPS_1000.jpg
Bijna de eerste hit op google.
Niet goedkoop, maar ze zijn gewoon bij Conrad te vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door TERW_DAN op 29-05-2016 13:10 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:05
Er zijn vast wel pci usb3-kaartjes die ook een extra interne aansluiting hebben, dus te gebruiken voor frontpanel?

nm, eerst lezen dan reageren.... :9

[ Voor 17% gewijzigd door Tens op 29-05-2016 13:20 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:10

TommieW

Numa numa.

Tens schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:16:
Er zijn vast wel pci usb3-kaartjes die ook een extra interne aansluiting hebben, dus te gebruiken voor frontpanel?
Een PCI oplossing is niet mogelijk, er zijn helaas geen slots vrij. Een splitter zou een oplossing zijn, deze heb ik gevonden op Google maar geen enkele winkel die deze verkoopt helaas.
Eventueel zou je voor die USB HDD ook gewoon een USB verlengkabel kunnen kopen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Tim.k
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:10:
[...]

[afbeelding]
Bijna de eerste hit op google.
Niet goedkoop, maar ze zijn gewoon bij Conrad te vinden.
Mmh, hier heb ik redelijk lang op gezocht maar niet kunnen vinden. Wellicht een verkeerde zoekterm, bedankt, direct besteld.
Tens schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:16:
Helaas heb ik geen PCI slot vrij zoals vermeld in de startpost.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:30

MsG

Forumzwerver

Ik had precies hetzelfde probleem bij het vastklikken van de connector laatst. Hij verboog, en bij het rechttrekken brak hij.

Wat ik gewoon heb gedaan is in de connector een stukje metalen poot gestopt, die niet te lang en niet te kort was. Hierdoor kon ik de connector er nog wel op krijgen, maar maakte het pootje ook nog contact met het gedeelte wat nog op het moederbord zat. Een beetje provisorisch maar het werkt al heel lang prima.

Welke is precies afgebroken? Volgens mij zit er zelfs wat redundantie in, dat bepaalde pinnen niet eens uitmaken, of dat je dat zelf door zou kunnen lussen.

[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 29-05-2016 13:23 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Tim.k
  • Niet online
Daar heb ik ook al aan zitten denken maar durfden het niet aan.

De gebroken pin is de ID pin, kan niet vinden of deze essentieel is en proberen lijkt mij riskant.

• w.l
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-01 21:39

w.l

USB 3 hub die je op aansluit op 1 van de poorten achteraan?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:30

MsG

Forumzwerver

Tim.k schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:15:
Daar heb ik ook al aan zitten denken maar durfden het niet aan.

De gebroken pin is de ID pin, kan niet vinden of deze essentieel is en proberen lijkt mij riskant.
Wat kan er fout gaan? Dat pinnetje in die connector kan nergens anders heen dan precies aansluiten op het afgebroken punt. Is hij te lang, dan voel je dat je de connector niet goed kan indrukken. Is hij te kort dan merk je dat het alsnog niet werkt. Ik hield hem bewust te lang, zodat ik hem altijd nog uit de connector kan halen. Ik zou niet zo bang doen en het gewoon eens proberen :-).

Ik gebruikte een pootje van een ledje, die is dik genoeg om stevig in de connector te blijven zitten, dus het is ook niet zo dat het er zomaar uitvalt oid.

[ Voor 10% gewijzigd door MsG op 29-05-2016 15:35 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De ID pin dient om te detecteren of een apparaat master of slave is voor apparaten die beide rollen kunnen spelen op dezelfde poort. Ik denk hierbij aan een smartphone die USB on the go ondersteunt. Of het zomaar werkt zonder deze pin weet ik niet :)
Pagina: 1