Apple Mail opent vensters op achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enkele maanden terug begon mijn Apple Mail enorm traag te worden. Bovendien duurde het afsluiten van de mail app enorm lang. Na enkele pogingen (mail opkuisen, opnieuw indexeren, ...) bleef het probleem bestaan. Toevallig (tijdens het switchen van mijn scherm) viel me op dat er meerdere mailvensters open stonden (bijna 20-tal). Ze gaven allemaal een inbox weer (dus geen berichten die ik begonnen was ofzo).

Na deze allemaal één voor één te sluiten werkte mail terug naar behoren. Nu controleer ik elke dag opnieuw of er meerdere vensters openstaan, en dit is 1 op de 2x het geval. Omdat ik deze extra vensters telkens sluit is het probleem ook niet echt zo groot. Maar natuurlijk dit kan niet echt de bedoeling zijn.

Ik heb al enkele keren gegoogeld zonder resultaat, ik vraag me af of dit een bug is of misschien gewoon iets dat ik fout doe?

Ik draai momenteel de laatste versie van El Capitan (10.11.5) op mijn MBP Retina '15 maar zit al sinds eerdere versies met dit probleem.

Hier nog een screenshot van vandaag (heb beiden eventjes op een lege postbus gezet wegens privacy. Deze stonden oorspronkelijk beide op de zelfde inbox)

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/8z24o40ez/Schermafbeelding_2016_05_29_om_12_22_26.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2016 12:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je al eens overwogen om een herinstallatie van OS X uit te voeren? Mogelijk heb je last van een bug die je keer op keer met upgrades weer hebt meegenomen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo had ik het nog niet bekeken. Op deze moment redelijk lastig om een clean install te doen, maar ik maak het plan B.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:16

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

En als je bij wijze van test een 2e account op je Mac zet en die compleet inricht? Doet hij het dan ook? Als hij het gedrag dan niet vertoont...

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."