Voor een collega/vriend moet ik een pc samenstellen. Zijn huidige computer is overleden dus wil hij graag een nieuwe computer. Na mijn aanraden om eerst dan maar een systeem samenstellen zonder GPU en te wachten op de GTX1070. Was een goed plan. Daarom deze build.Het lijkt mij dat de GTX980 en 980TI in prijs zal dalen, dus qua videokaart zijn we er nog niet uit. Dat wordt dus 1 van de 3.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Full hd scherm toetsenbord en muis zijn al aanwezig evenals een windows 7 licentie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede ssd, Heb zelf een 840 pro en mijn vriendin(g) heeft een 850evo in haar laptop zitten. Beide bevallen zeer goed dus daarom heb ik een Samsung ssd gekozen.Ook staat er een GTX 1070 op het lijstje. Omdat zijn huidige computer is overleden wil hij deze later aan zijn systeem toevoegen.Verder een aftermarket koeler omdat het systeem zo stil mogelijk moet zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, gewoon goede kwaliteit voor een goede prijs
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet vooral stil zijn. Komt in de woonkamer te staan dus het moet geen stofzuiger zijn... Verder Moet het alle games soepel en goed draaien. Nu is 60fps geen must maar alles moet gewoon draaien. Verder heb ik gekozen voor een Asus moederbord vanwege de USB3.1 aansluiting, M2 aansluiting en de betere geluidschip. Dus het hele systeem moet futureproof zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is of dit een goede built is, zijn er verbeterpunten en is dit bang for buck? Verder vraag ik mij af of de voeding voldoende is voor een GTX1070, danwel een 980 of 980TI? (afhankelijk van wat de prijzen gaan doen)
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Full hd scherm toetsenbord en muis zijn al aanwezig evenals een windows 7 licentie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede ssd, Heb zelf een 840 pro en mijn vriendin(g) heeft een 850evo in haar laptop zitten. Beide bevallen zeer goed dus daarom heb ik een Samsung ssd gekozen.Ook staat er een GTX 1070 op het lijstje. Omdat zijn huidige computer is overleden wil hij deze later aan zijn systeem toevoegen.Verder een aftermarket koeler omdat het systeem zo stil mogelijk moet zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, gewoon goede kwaliteit voor een goede prijs
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet vooral stil zijn. Komt in de woonkamer te staan dus het moet geen stofzuiger zijn... Verder Moet het alle games soepel en goed draaien. Nu is 60fps geen must maar alles moet gewoon draaien. Verder heb ik gekozen voor een Asus moederbord vanwege de USB3.1 aansluiting, M2 aansluiting en de betere geluidschip. Dus het hele systeem moet futureproof zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is of dit een goede built is, zijn er verbeterpunten en is dit bang for buck? Verder vraag ik mij af of de voeding voldoende is voor een GTX1070, danwel een 980 of 980TI? (afhankelijk van wat de prijzen gaan doen)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Asus H170 PRO GAMING | € 117,90 | € 117,90 |
| 1 | Cooler Master Silencio 452 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,45 | € 52,45 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 137,95 | € 137,95 |
| 1 | Titan Nano Grease Koelpasta (TTG-G30015) | € 3,99 | € 3,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 657,19 | |
Alvast bedankt!
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.