Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:22
Recent heb ik de accu van mijn dochters iPhone 5 (iOS 9.3.2) vervangen. De accu gaat langer mee dan voorheen hoewel hij nog soms om onverklaarbare redenen binnen een uur zonder gebruik van 75% naar 50% kan terugzakken.
Het valt me alleen op dat bij Instellingen-Batterij geen overzicht wordt gegeven van Apps en hun batterij verbruik.
Ik al eens geprobeerd de accu te calibreren door de 'home-aan uit knop' procedure maar dit heeft niet geholpen.
Waarom wordt het App overzicht met batterijverbruik niet weergegeven?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Beste antwoord (via Gommert69 op 10-06-2016 21:31)

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb het nog niet eerder gehoord maar kan het zijn dat jou batterij bepaalde dingen niet registreert en die van Apple wel bijv.?

Anders misschien eens proberen of een andere batterij (indien mogelijk) hetzelfde probleem geeft of dat het na één keer eruit en er weer in doen verholpen is?

Stats

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waarschijnlijk omdat je er een goedkope imitatie batterij ingezet hebt die niet helemaal lekker werkt.

Ik zou de accu laten vervangen bij Apple voor een originele en je bent er vanaf.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
Dat is een mogelijkheid maar is dat bij iedereen die een batterij zelf heeft vervangen en niet door Apple?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ik heb het nog niet eerder gehoord maar kan het zijn dat jou batterij bepaalde dingen niet registreert en die van Apple wel bijv.?

Anders misschien eens proberen of een andere batterij (indien mogelijk) hetzelfde probleem geeft of dat het na één keer eruit en er weer in doen verholpen is?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gommert69 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:14:
Dat is een mogelijkheid maar is dat bij iedereen die een batterij zelf heeft vervangen en niet door Apple?
Nou er zijn ook goeie imitatie batterijen hoor maar het is geen uitzondering dat er batterij problemen ontstaan bij imitatie rommel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
Het is lastig om te bepalen welke shop een goede batterij levert. Ze geven natuurlijk allemaal aan dat het een originele is.
Het gaat mij niet om het zien van de lijst van verbruikende apps, maar gewoon een goede batterij. Het feit dat het percentage soms flink afneemt is een veeg teken. Iemand een goede suggestie voor een shop met een goede vervangings accu?
Reparatie door Apple is deze iPhone 5 niet meer waard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Probeer dit eens:

"Zo kalibreer je de batterij, zodat de batterijstatus nauwkeuriger wordt weergegeven:

Sluit de iPhone of iPad aan op het stopcontact met de originele usb-lader (liever geen onofficiële kabels).
Voer een harde reset uit. Hiervoor druk de homeknop en de sluimerknop gelijktijdig in, tot het Apple-logo verschijnt. De batterij wordt nu gekalibreerd.
Laad de batterij op tot 100%. Bij de laatste procenten gaat het opladen veel langzamer.
Als de batterij op 100% staat laat je de iPhone of iPad nog 60 tot 90 minuten aan de lader hangen.
Je zult zien dat de batterijweergave van de iPhone of iPad nu veel nauwkeuriger is geworden."

@Donstill: ben ik weer met m'n kalibratie :)

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
GerardVanAfoort schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:49:
Probeer dit eens:

"Zo kalibreer je de batterij, zodat de batterijstatus nauwkeuriger wordt weergegeven:
@Donstill: ben ik weer met m'n kalibratie :)
Bedankt voor de suggestie, maar dit is de procedure die ik in mijn startpost had vermeld. Helaas heeft dat niet geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
Ik heb opnieuw een batterij besteld. Dit keer bij een andere webwinkel. Nu zie ik wel de App lijst dus blijkbaar zit er verschil in de verschillende zogenaamde originele accu's. Overigens zijn ze aan de buitenkant identiek qua opschriften. In ieder geval opgelost dus. Allemaal bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Fijn om te horen! Veel plezier ermee :)

Stats

Pagina: 1