wat te kiezen bij omruil/herstel programma Onkyo TX NR-509

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Hoi,

Ik bezit sinds april 2012 een Onkyo TX-NR509.
Nu werkt het geluid op geen enkele van de kanalen plotseling ineens niet meer.
Ook de LAN aansluiting alsook de USB poort weigeren dienst.
Na wat kort googlen bleek dit een ruimer verspreid probleem te zijn.
Onkyo heeft dit ook toegegeven en een inruil programma voorzien.

Ik heb nu twee mogelijkheden:
1. Mijn TX-NR509 opsturen en gratis laten herstellen.
2. Een kortingscode voor de TX-646 waardoor ik nog 249 euro moet betalen. In de pricewatch stond hij het goedkoopste voor 399 euro.

Nu mijn vraag:
Wat lijkt jullie het beste om te kiezen?
Is het een grote upgrade van de tx-nr509 naar de tx-anr646?
Ondersteunt deze laatste ook airplay?

Alvast bedankt
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:22

Tazzios

..

Of die airplay ondersteunt is natuurlijk simpel op te zoeken.
http://www.uk.onkyo.com/en/products/tx-nr646-124318.html

Welke je moet kiezen hangt af van wat de verschillen zijn en of je dat het prijsverschil vervolgens waard vindt.

[ Voor 32% gewijzigd door Tazzios op 29-05-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Optie 1 is het goedkoopst en als je geen behoefte hebt aan de nieuwe formaten als DTS:X, Dolby Atmos, 4K, et cetera is het geen verkeerde keuze om die te behouden. De TX-NR646 is een hogere serie wat te zien is aan dat de TX-NR646 AccuEQ heeft, een inmeetprogramma welke de TX-NR509 in welke vorm dan ook mist.

Het is alleen geen garantie dat de TX-NR509 na de reparatie ook daadwerkelijk heel blijft. Er worden alleen onderdelen vervangen maar de oorzaak van het probleem wordt niet opgelost waardoor je hetzelfde (of andere) problemen weer kan krijgen in de toekomst. Je bent wel tot 2018 voorzien van een TX-NR509, tot dan duurt de verlengde garantie. De uitval van de nieuwere series van Onkyo blijft voorlopig uit, dus op dat blakt lijkt het een veilige keuze.

Er is natuurlijk ook een Optie 3. Niets meer doen met Onkyo en een ander merk kopen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Hoi,

Die derde optie klinkt inderdaad ook wel mooi. Maar dan wordt het even uitzoeken welk merk me bevalt. Ik heb hoogstens 4 HDMI In nodig, 4K ondersteuning is niet nodig airplay zou wel handig zijn, heb nu een 5.1 opstelling en dat bevalt best . Welk merk zou je persoonlijk aanraden?

Groeten
FeaR schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:23:
Optie 1 is het goedkoopst en als je geen behoefte hebt aan de nieuwe formaten als DTS:X, Dolby Atmos, 4K, et cetera is het geen verkeerde keuze om die te behouden. De TX-NR646 is een hogere serie wat te zien is aan dat de TX-NR646 AccuEQ heeft, een inmeetprogramma welke de TX-NR509 in welke vorm dan ook mist.

Het is alleen geen garantie dat de TX-NR509 na de reparatie ook daadwerkelijk heel blijft. Er worden alleen onderdelen vervangen maar de oorzaak van het probleem wordt niet opgelost waardoor je hetzelfde (of andere) problemen weer kan krijgen in de toekomst. Je bent wel tot 2018 voorzien van een TX-NR509, tot dan duurt de verlengde garantie. De uitval van de nieuwere series van Onkyo blijft voorlopig uit, dus op dat blakt lijkt het een veilige keuze.

Er is natuurlijk ook een Optie 3. Niets meer doen met Onkyo en een ander merk kopen.