Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slecht bereik WIFI in flat (Ziggo)

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:12
Hallo;
We hebben een 100mbps Ziggo verbinding, alleen is de dekking zo slecht dat we steeds signaal verliezen in de flat (veel andere routers van buren enz.).
De Ziggo router stuurt 2 acces points uit een 'normale' en een Ziggo5G accespoint... Mijn laptop ziet alleen de normale accespoint en als ik verbind dan krijg ik een download snelheid van 2kbps.

We hebben, een keuken/woonkamer en 2 slaapkamers. Nu had ik gedacht om wifi signaal versterkers via het stroomnet (powerline) in elke kamer te plaatsen zodat we overal dekking hebben. Bestaat zoeits? Dus niet een wifi signaal 'uit de lucht pakken' en versterken maar puur via het lichtnet aangesloten via cat5 rechtstreeks op de router.

Evt. ook een andere router i.p.v de crappy Ziggo router?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 23:04

MsG

Forumzwerver

Welke instellingen heb je nu staan in de router? Dat kan soms ook veel schelen, maar het moet gezegd worden, de meeste ziggo-routers staan niet bekend om hun goede WiFi.

Welk model heb je gekregen van Ziggo?

Als je Ziggo-klant bent kan je in ieder geval goedkoop deze er bij bestellen: https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/

Zie ook het topic er over: Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-11 00:01

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

100mbps? Dat pakket is er bij ziggo niet. Bedoel je niet 150mbps?

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-11 19:55

filthy rich

löp wa los

Ik heb sindskort de technicolor 7210 van ziggo, dat ding heeft best prima WIFI eigenlijk, zowel 5ghz als 2.4ghz nog geen problemen gehad.

De beste oplossing is altijd kijken of er de mogelijkheid is om een netwerkkabel te trekken en een extra access point te nemen. Powerline zelf heb ik geen ervaring mee, ik weet ook niet hoe stabiel dat is.

Waar bevind je router zich op dit moment?

In een flat is sowieso altijd veel storing in het 2.4GHZ gebied, dus investeren in een 5ghz wifi module is misschien ook een oplossing.

[ Voor 58% gewijzigd door filthy rich op 29-05-2016 11:40 ]

en aans löpt wa vast

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Echte oplossing is kabels trekken en in iedere ruimte een AP hangen liefst op 5ghz of dualband. Powerline in een flat zal nooit stabiel zijn teveel risico op storing van andere powerlines. Kortom ga bekabelen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat MsG zegt; ik vermoed inderdaad dat de topicstarter het verschil niet ziet/weet tussen "wat is een accesspoint" en "wat is een wireless ID".

Het normale modem van Ziggo stuurt inderdaad 2.4GHz en 5GHz de wereld in maar als dat ding ergens in een hoek gefrommeld ligt bij de hoofdaansluiting, dan kan je op je vingers natellen dat het 5m verderop in het toilet al niet werkt.

Het lijkt me sterk dat Ziggo 2 access-points heeft verstuurd; dan zou je namelijk nog 2 aparte apparaten hebben en als die allebeid niet blijken te werken, dan ben ik bang dat het een gevallen "user error" is, al dan niet in combinatie met rotte begeleiding door de helpdesk van Ziggo.
Frogmen schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:17:
Echte oplossing is kabels trekken en in iedere ruimte een AP hangen liefst op 5ghz of dualband. Powerline in een flat zal nooit stabiel zijn teveel risico op storing van andere powerlines. Kortom ga bekabelen.
Ligt aan de flat, denk ik... Mijn Lumia 950 pikt mijn RT68U al op als ik op de 2e etage in de lift sta. En ik woon op de 4e, 3 huizen naast de lift. Heb nog nooit "eigen spullen" van mijn ISP gebruikt; we betalen altijd teveel en je krijgt nooit een correcte oplossing ;)

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 29-05-2016 13:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Het draadloos gebeuren van de standaard Ziggo routers is vaak inderdaad niet het beste. Het router deel is echter prima, dus kun je het beste een EXTRA accespoint kopen bij ziggo om het probleem op te lossen (59 euro)

Ziggo heeft zoals al aangegeven in dit topic 2 accespoints (apparaten dus) beschikbaar voor ziggo klanten. 1 die je met een netwerk kabel op de router aan sluit en 1 die via het stopcontact werkt.

Nieuwe router is niet nodig, kwa router zijn die dingen van ziggo wel OK voor de meeste gebruikers, dus tenzij je er veel van weet en er meer mee wilt doen zou ik gewoon het ziggo ding laten staan (Als je er weinig verstand van hebt levert een andere router vaak meer ellende op dan gemak). Een accespoint is echter een goede investering. Voordeel is dan gelijk dat je deze op een veel betere plek in huis kan plaatsen omdat je niet vast zit aan de plek waar het modem staat. (plaats het accespoint centraal en als het kan wat hoger voor beter bereik)

Beide ziggo accespoints ondersteunen dual band wifi (2.4 en 5 ghz) wat voor jou zeker prettig is omdat je in een flat zit waar het waarschijnlijk druk is op de 2.4 ghz band.

Als je geen probleem hebt met een netwerk kabel, zou ik je die adviseren. Als dat echt een probleem is kun je de powerline variant nemen.

ze staan hier op de ziggo site https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/extra-wifi-punt/

Voordeel, niet goed, binnen 30 dagen geld terug dus als het nou echt niet beter wordt, stuur je hem gewoon terug en kost het dus niets

[ Voor 15% gewijzigd door VVV-007 op 29-05-2016 13:37 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 23:04

MsG

Forumzwerver

En kan je laptop überhaupt 5Ghz netwerken aan? Welke netwerkkaart zit er in je laptop? Als de 2.4Ghz vol is, dan blijft dat redelijk behelpen in een flat. Dus een netwerkkaart-upgrade in je laptop kan ook altijd nog een van de oplossingen zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Draadloos is ook bij mijn appartement zo slecht dat ik in een 10m breedte/lengte om de 3m in het midden van woning nu een 1 x Ubiquiti AC/1 x Microtek AC lite en Ubiquiti B/G (wordt nog vervangen door een AC versie) punt heb gezet dus ik heb er nu 3 staan/hangen. Ik heb erg last van stalen balken, isolatie (verlaagd plafond met ijzeren houders), draagmuren (dus dikke bakstenen) in iedere kamer (aangezien het holle bakstenen in het plafond zijn moet het want anders zat ik allang op de begane grond).
Ik had ook last ervan dat op ieder punt dat ik zat, het draadloos bagger was. Ik liep maar 3 meter weg en daaag verbinding. Helemaal gestoord van te worden. Alles wat bij mij met 2 streepjes was op de Iphone betekende al wegvallende verbinding en bijna geen snelheid meer.
Het enige wat ik je adviseer is overal kabel trekken en zorgen dat je maximaal 3 meter van je AP bent. Dan zou je het moeten redden.
Dit is niet goed voor de straling maar ja de huizen zijn zo slecht dat je dus wel moet. Ik heb namelijk ook nog 2 extra reserve draadloze punten die ook aanstaan dus ik heb nu echt letterlijk het hele WiFi band 2,4 GHz in mijn hand want alle kanalen zitten nu vol want ik kan gewoon niet anders op dit moment.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1