Upgrade of nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:18
Momenteel heb ik een al wat oudere PC een Dell Studio XPS (6 jaar oud) met de volgende specs:
DELL Studio XPS 8100
CPU Intel Core i7-860
Memory 8GB (4x2GB) DDR3-1333 / PC3-10600
Video NVIDIA GeForce GTS 240
Motherboard DELL 0T568R

En merk momenteel dat vooral de videokaart een bottleneck is, zeker voor recentere spellen.
Mijn vraag is als ik de videokaart vervang is dat voldoende om recentere spellen te kunnen spelen, of is het interessanter om voor een compleet nieuwe setup te gaan omdat het ook oudere generatie is qua CPU.

[ Voor 10% gewijzigd door Hari-Bo op 29-05-2016 11:15 ]

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Beste antwoord (via Hari-Bo op 29-05-2016 13:56)

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:04
Hari-Bo schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:04:
[...]

Ik speel vooral RTSen zoals Total War en met regelmaat CS, settings hoeven niet op ultra maar wel medium. Voor de rest enkel office gebruik en dat kan elke PC wel, dus dat is het probleem niet. :)
Als bovenstaande mogelijk is met enkel een videokaart upgrade dan is het nog wel te overwegen, en anders een nieuwe setup heb geen budget hiervoor maar ik wil dan rond de €1500 besteden inclusief randapparatuur.
Dan zou ik toch maar serieus overwegen om een nieuwe pc samen te stellen. Je kan een nieuwere videokaart toevoegen, maar of je CPU bottleneckt de kaart, of de aansluiting doet dat wel voor je.

My idea: koop een nieuwe pc waar je weer 6 jaar geen omkijken naar hebt. ;)

-

Alle reacties

• Vini-Vidi-Vici
Misschien is het handig als je ons wat meer informatie geeft! Welke spellen wil je spelen? Wat doe je nog meer met je computer wat hij (niet) aankan? Wat wil je in de toekomst? Welk budget heb je?

Ook graag wat meer over je systeem. Dit is wel vrij karig. Maar om toch maar even een globaal antwoord te geven: Je PC is al zodanig oud dat je voor een nieuwe moet gaan. Denk dus even goed na welk budget je hebt voor een nieuwe pc en wat je allemaal wilt gaan doen.

-

• Hari-Bo
PAHvandam schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:01:
Misschien is het handig als je ons wat meer informatie geeft! Welke spellen wil je spelen? Wat doe je nog meer met je computer wat hij (niet) aankan? Wat wil je in de toekomst? Welk budget heb je?

Ook graag wat meer over je systeem. Dit is wel vrij karig. Maar om toch maar even een globaal antwoord te geven: Je PC is al zodanig oud dat je voor een nieuwe moet gaan. Denk dus even goed na welk budget je hebt voor een nieuwe pc en wat je allemaal wilt gaan doen.
Ik speel vooral RTSen zoals Total War en met regelmaat CS, settings hoeven niet op ultra maar wel medium. Voor de rest enkel office gebruik en dat kan elke PC wel, dus dat is het probleem niet. :)
Als bovenstaande mogelijk is met enkel een videokaart upgrade dan is het nog wel te overwegen, en anders een nieuwe setup heb geen budget hiervoor maar ik wil dan rond de €1500 besteden inclusief randapparatuur.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:09
GPU upgrade kan je probleem oplossen. Alleen weten we niet of je nieuwe GPU erkent gaat worden door de meestal toch gelockte Bios. Dus hou daar wel rekening mee.

Dan weten we nog je zoeding niet(welke merk en typen en hoeveel wat). Als je dit niet weet even je kast open schroeven en op de sticker kijken. Een i7 860 is geen hoogvlieger meer. Maar als het nog werkt is het ook zonden om te upgraden.

En welke resolutie speel je? 720p vraag veel minder als 1080p bv.

• Hari-Bo
loki504 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:14:
GPU upgrade kan je probleem oplossen. Alleen weten we niet of je nieuwe GPU erkent gaat worden door de meestal toch gelockte Bios. Dus hou daar wel rekening mee.

Dan weten we nog je zoeding niet(welke merk en typen en hoeveel wat). Als je dit niet weet even je kast open schroeven en op de sticker kijken. Een i7 860 is geen hoogvlieger meer. Maar als het nog werkt is het ook zonden om te upgraden.

En welke resolutie speel je? 720p vraag veel minder als 1080p bv.
Ik speel meestal op 1080p maar met medium settings vind ik voldoende, de power supply is 350 watt.
Als ik zoek op het moederbord type krijg ik de volgende specs hoe kom ik erachter welke GPU geaccepteerd wordt?

Acties:
  • Beste antwoord

• Vini-Vidi-Vici
Hari-Bo schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:04:
[...]

Dan zou ik toch maar serieus overwegen om een nieuwe pc samen te stellen. Je kan een nieuwere videokaart toevoegen, maar of je CPU bottleneckt de kaart, of de aansluiting doet dat wel voor je.

My idea: koop een nieuwe pc waar je weer 6 jaar geen omkijken naar hebt. ;)

-

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hari-Bo schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:20:
[...]
de power supply is 350 watt.
Dat is niet al te veel
Hari-Bo schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:20:
[...]
hoe kom ik erachter welke GPU geaccepteerd wordt?
Googlen op je model en iemand vinden die dezelfde computer succesvol van een andere kaart heeft voorzien.

Maar, ik zou zeggen, dat bakkie heeft zijn tijd wel gehad. Tijd voor een nieuwe.

• Hari-Bo
Bedankt voor de input, het gaat een nieuwe PC worden die inderdaad weer 6 jaar mee kan gaan. :)

Pagina: 1