Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikevanwanrooij
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Beste tweakers,

Zoals iedereen weet (tenzij je onder een steen leeft) komen ergens in het begin van Juni de custom gtx1080's van verschillende leveranciers.
Aangezien ik mijn ogen heb op de Asus ROG STRIX GTX1080 OC wil ik hier ook een mooie bijpassende monitor bij kopen, ik gebruik nu 2x 27" samsung IPS panelen.
Graag zou ik overwillen stappen op een Ultrawide maar ik twijfel over een ding...
Refesh rates, aangezien ik verder geen Ultrawides heb gezien die verder gaan dan 100hz is het wel verstandig om nu zo een monitor aan te schaffen of wachten tot ze met DP1.3/1.4 komen.. Of zal ik dit verschil niet merken?
Alvast bedankt. :D

PS. Ben helemaal weg van ROG vandaar de SWIFT PG348Q

Beste antwoord (via mikevanwanrooij op 29-08-2016 08:57)

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

@dResign
Heb hem vandaag binnen en vond de backlight bleed (vooral linksonder en bovenrand) toch erger dan verwacht, maar ik kom van een Eizo IPS scherm af en zit in een vrij donkere ruimte. Moet hem nog even goed afstellen vermoed ik.

Die breedte van de ROG is wel fantastisch, heb de Windows taskbar/taakbalk wel naar links verplaatst want ik kreeg onderhand een muisarm als ik naar het systeemvak moest ;)
3D FPS is geweldig, mits je een GTX 1080 hebt, een oudere generatie kaart trekt de hoge resolutie (= ongeveer 2xFHD) niet en geeft teveel lag.

Was wel ff zoeken om het scherm in 100Hz te krijgen. Hij is wel duur (deels marketing), want er komen steeds meer betaalbare alternatieven rond de € 600.

En als het voornamelijk om te gamen gaat zou je ook nog voor 34" 2560x1080 kunnen kiezen, die zijn er al vanaf € 400,- en daar heb je niet zo'n zware GPU voor nodig, een RX480 zou dat prima trekken.

prompt $p $g

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevanwanrooij
  • Niet online
Heb hem al besteld advies is niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dResign
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 08:24
en wat zijn ervaringen?
Ik twijfel momenteel ook nog |:(

• mikevanwanrooij
  • Niet online
dResign schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:29:
en wat zijn ervaringen?
Ik twijfel momenteel ook nog |:(
Prima scherm, design is mooi.. en die verhalen over backlight bleeding zijn voor mij niet van toepassing.
Gamen gaat lekker met dit scherm(G-sync) op 100hz. Ik ben zeer tevreden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

@dResign
Heb hem vandaag binnen en vond de backlight bleed (vooral linksonder en bovenrand) toch erger dan verwacht, maar ik kom van een Eizo IPS scherm af en zit in een vrij donkere ruimte. Moet hem nog even goed afstellen vermoed ik.

Die breedte van de ROG is wel fantastisch, heb de Windows taskbar/taakbalk wel naar links verplaatst want ik kreeg onderhand een muisarm als ik naar het systeemvak moest ;)
3D FPS is geweldig, mits je een GTX 1080 hebt, een oudere generatie kaart trekt de hoge resolutie (= ongeveer 2xFHD) niet en geeft teveel lag.

Was wel ff zoeken om het scherm in 100Hz te krijgen. Hij is wel duur (deels marketing), want er komen steeds meer betaalbare alternatieven rond de € 600.

En als het voornamelijk om te gamen gaat zou je ook nog voor 34" 2560x1080 kunnen kiezen, die zijn er al vanaf € 400,- en daar heb je niet zo'n zware GPU voor nodig, een RX480 zou dat prima trekken.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

slb schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:16:
@dResign

Klopt, ik heb een lg 34inch 21:9 met een 390x en hij trekt m prima!

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor 3440x1440 heb je inderdaad veel GPU kracht nodig. Ik heb zelf een 34 inch Dell en kan alles goed spelen met 2x GTX980, dus ongeveer gelijk aan 1 GTX1080. Met 1x 980 schiet het niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwiepz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 11:12
Hoe zou dit scherm100Hz lopen i.c.m. een GTX 980TI?

Heb zelf nu de Rog PG278Q TN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kwiepz schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:45:
Hoe zou dit scherm100Hz lopen i.c.m. een GTX 980TI?

Heb zelf nu de Rog PG278Q TN
Een 980TI is net een stuk sneller dan een 980, dus dan zegt mijn post hierboven genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavyNator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-04 10:51
Is deze monitor in hoogte te verstellen? Zo ja, wat is de afmeting als hij op zijn laagst hangt? Dankje :)

• mikevanwanrooij
  • Niet online
DavyNator schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:19:
Is deze monitor in hoogte te verstellen? Zo ja, wat is de afmeting als hij op zijn laagst hangt? Dankje :)
Ja hij is in hoogte verstelbaar.. de afmetingen durf ik zo niet te geven.
Pagina: 1