Beste manier om games te "recorden"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
Hoi :)

Wat is volgens jullie de beste manier om games te recorden? Heb het zelf al met Razer Cortex, Fraps en MSI Afterburner geprobeerd, eerste programma is een beetje omslachtig, de tweede heeft een veel te grote filesize (raw?) en Afterburner niet echt stabiel, althans de setttings die ik gebruik.

Alvast bedankt voor je bijdrage! 8)

[ Voor 24% gewijzigd door HertogJan op 29-05-2016 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan met de programma handbrake de bestandsgrootte veel kleiner maken als je met Fraps opneemt.

OBS is waarschijnlijk de beste gratis software die je kan hebben. In het begin wel confusing dus je moet even een guide opzoeken om te snappen hoe het werkt. Gewoon 5/10 minuutjes werk en dan kan je gewoon altijd goed opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:57:
Je kan met de programma handbrake de bestandsgrootte veel kleiner maken als je met Fraps opneemt.

OBS is waarschijnlijk de beste gratis software die je kan hebben. In het begin wel confusing dus je moet even een guide opzoeken om te snappen hoe het werkt. Gewoon 5/10 minuutjes werk en dan kan je gewoon altijd goed opnemen.
Ok, thanks. Had OBS al eens geprobeerd, maar kwam er niet uit. Heb nu deze (http://twiik.net/articles...open-broadcaster-software en YouTube: Best OBS Settings For Recording 1080p! OBS Best Settings For Recording!) guide gevonden. Is dat een goede? Ik hoef het niet te streamen, alleen te recorden. <3

[ Voor 9% gewijzigd door HertogJan op 29-05-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Flauw

[ Voor 86% gewijzigd door Chaoss op 02-06-2016 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HertogJan schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:31:
[...]

Ok, thanks. Had OBS al eens geprobeerd, maar kwam er niet uit. Heb nu deze (http://twiik.net/articles...open-broadcaster-software en YouTube: Best OBS Settings For Recording 1080p! OBS Best Settings For Recording!) guide gevonden. Is dat een goede? Ik hoef het niet te streamen, alleen te recorden. <3
Als het goed is heb je aan die video van Ziovo genoeg, daarmee heb ik het voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Ik kan ook zeker OBS aanraden! Het is inderdaad even alles instellen, maar je kunt er veel leuke dingen mee doen en het recorden met OBS is over het algemeen niet heel zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Assix schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:35:
Ik kan ook zeker OBS aanraden! Het is inderdaad even alles instellen, maar je kunt er veel leuke dingen mee doen en het recorden met OBS is over het algemeen niet heel zwaar.
Ligt eraan, ik haal met League Of Legends makkelijk de 60 fps, zet ik OBS aan heb ik opeens 8 tot 13 fps. Weet nogsteeds niet hoe het zo laag kan zakken tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:26:
[...]

Ligt eraan, ik haal met League Of Legends makkelijk de 60 fps, zet ik OBS aan heb ik opeens 8 tot 13 fps. Weet nogsteeds niet hoe het zo laag kan zakken tho.
Hm, ja ik bedoelde in vergelijking met eventuele andere programma's waar je mee kunt recorden.
Het klinkt alsof je iets niet goed hebt staan in de instellingen van OBS dan, maar dat is moeilijk te zeggen zonder meer informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Persoonlijk vind ik dat de beste manier is om het signaal via DVI of wat dan ook naar een andere machine te sturen en het daar op te nemen. Op die manier heb je op geen enkele manier last van framedrops of wat dan ook. Niet de simpelste of goedkoopste manier, maar wel de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
PilatuS schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:31:
Persoonlijk vind ik dat de beste manier is om het signaal via DVI of wat dan ook naar een andere machine te sturen en het daar op te nemen. Op die manier heb je op geen enkele manier last van framedrops of wat dan ook. Niet de simpelste of goedkoopste manier, maar wel de beste.
Zoiets:
http://www.ebay.com/itm/D...HDMI-Output-/121691851610

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PilatuS schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:31:
Dit is wel de meest efficiente methode,aardig wat youtubers gebruiken ook zo'n systeem, Hauppauge en AverMedia hebben aardig wat modellen, onder de 100 euro heb je er al eentje.

http://tweakers.net/price...keyword=AverMedia+Capture

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Hauppauge+pvr

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 29-05-2016 21:37 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als dat goed werkt, prima. Van wat ik gezien heb zijn er ook veel mensen die er een losse PC voor hebben. Het maakt opzich niet zoveel uit als de load maar niet bij de PC ligt waar het spel gespeelt word en de opnames goed zijn.

Ik heb een tijdje terug wat gezien waarbij opnemen mogelijk zou moeten zijn op de PC waar het spel draait zonder extra CPU of GPU load, was iets van Nvidia dacht ik. Zolang dat er niet is zal extern de beste optie zijn. Ik heb zelf weleens wat dingen in BF4 opgenomen, maar ben daar mee gestopt omdat het te veel ten koste ging van het spelen. Vandaar dat ik vind dat extern het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Voor Nvidia kaarten heb je Shadowplay, zit in de Geforce Experience.
Geeft ongetwijfeld wat load maar dat is zo weinig en eigenlijk verwaarloosbaar.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:59
NVidia Shadowplay inderdaad. Van wat ik te horen heb gekregen zou dit momenteel het beste zijn om full screen 3D games te kunnen opnemen. Voor 2D en windowed games gebruik ik momenteel Camtasia, deze kun je zelf afstellen qua kwaliteit settings. Momenteel ben ik bezig met het opnemen van Zelda: OoT voor de N64 en zit op 1 GB per uur.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
OBS werkt prima. Alleen als ik de video op youtube upload, is hij niet in HD, terwijl het bestand wel gewoon 1080p 60fps is. Heb al de extensie van .flv naar .mp4 veranderd, maar dit hielp niks.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 23:47
Ik heb ook een vraagje, alleen dan niet alleen recorden maar ook streamen naar twitch,

Ik heb zelf gewoon een decent PC, maar niet mega veel "extra" ruimte, als ik een redelijke laptop op het bureau erbij zet zeg een pricewatch: Asus N56VB-S4061H.

En dat ik dan de games speel op mijn desktop, en dat stream via de laptop, is dat een mogelijkheid tot geen framdrops ect op mijn desktop? of is dat allemaal veels te omslachtig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 12:16

Stronkie

Where wind is Trouble

als je een video geupload hebt naar Youtube , duurt het even / kan een dag duren / voordat de complete video gerenderd is en opgeslagen wat youtube ook gebruikt.

Daarom zijn , als je net upgeload hebt , je video's in het begin niet full HD , wacht een dag of zo en bingo , ze zijn wel 1x full HD
Pagina: 1