Slecht of geen geluid HD zenders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lionel1985
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-11-2022
Goedeavond,
Ik heb van de week een nieuwe sony bravia sd84 (4k hdr) gekocht......en daarbij heb ik de harman kardon bds480.....
Nou heb ik alles als volgt aangesloten
bds470
hdmi 1 :
hdmi 2 : digitale ontvanger (xs4all)
hdmi 3 : minix tv box
hdmi arc : sony bravia

sony bravia:
hdmi 1:
hdmi 2:
hdmi 3:
hdmi 4 arc: harman kardon

wat wil nou het geval.....1e instantie had ik geluid maar was het heel zacht bij de hd zenders......na wat geklooi had ik goed geluid bij de hd zender....nadat ik allea uit had gezet....was het hele geluid weg en moest ik via de afstandsbediening het geluid op stereo zetten om weer wat geluid te krijgen wederom hard bij normale zender en zacht bij de hd zender.
tevens kon ik eerst de audiospeler vindan via bravia sync maar ook dat doet die niet meer

Heb alle instellingen aan en uit gezet van alles geprobeerd dingen gezocht en gedaan maar helaas.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

alvast bedankt. 👍

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zet je tv dan eerst maar eens terug naar de fabrieksinstellingen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag maar ik dacht dat ARC bedoeld was om overige devices, zoals een PS4 die direct aangesloten is op HDMI2 van de Sony, terug te sturen naar de HK om daar het geluid af te spelen? Of als je een CI+ in je Sony hebt, om het geluid via HDMI terug te sturen naar de HK om het te versterken.

Aangezien ik in de topicstart niet precies lees/zie welke apparaten er allemaal aan de Bravia hangen, kan je ook testen of het beter / anders / slechter werkt als je gewoon HDMI1 gebruikt op de Sony.

Wat ik eigenlijk nog lastiger vindt, maar dat is mijn mening; is dat ik op de site van Sony NL en HK NL jouw apparaten helemaal niet kan vinden. Is het misschien handig, om gewoon maandag eens contact te zoeken met de Sony helpdesk en de HK helpdesk om jouw vraag voor te leggen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lionel1985
bedankt voor je reactie, zoals in mij stukje hierboven aangegeven zit er verder niks op de sony bravia....alleen de hk op hdmi4 want daar staat bij de sony arc bij.
Verder is het gwn mogenlijk alles op je hk aan te sluiten aangezien arc 2 kanten op werkt. ik krijg het dus alleen niet werkend.....de complete set van hk heet bds480 maar de receiver los is de bds280 geloof ik...excuses voor de sony tis sd85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De stekkertjes zitten goed. maar je hebt een ongelovelijke partij lopen kloten, dus zet de tv gewoon terug naar de factory settings

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lionel1985
zo juist de tv zojuist gereset...nog steeds hetzelfde probleem...momenteel de hk aan het resetten misschiend dat dat nog helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Sluit je tv eens aan op HDMI 1 (of 2 of wat de manual van je HK voor tv adviseert) en kijk eens bij de audio settings van je tv naar digitaal out of daar pcm of automatisch ingesteld kan worden. En of je nog dtv audio instellingen in datzelfde menu kan maken. Wellicht ook even een andere HDMI kabel proberen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lionel1985
als ik op de harman kardon het dynamische bereikregeling aan zet word het geluid iets harder bij de hd zenders...daarbij gaat het dolby volume automatisch uit.....tevens kan ik nog kiezen voor hdmi audio uit pcm / bitstream natief of uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:12
Voorstel:
ARC uit, alle geluid/toeters en bellen instellingen op je HK uit zetten, kijk dan eens op NPO1 hoe je geluid is en op RTL4. NPO1 is stereo en RTL4 is Dolby Surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Lionel, het zelfde probleem hier met deze set (Sony Bravia smartTV met een Harman Kardon BDS 485S set, alles aangesloten op de BDS en dan via de ARC HDMI naar de tv). Zodra ik de HD zenders opzet is het geluid een heel stuk zachter en minder vol. Heb jij voor dit probleem al een oplossing gevonden?
Pagina: 1