Welke upgrade mobo+ram+cpu+gpu

Pagina: 1
Acties:

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:58
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, dus hallo allemaal :w

Ik lees al jaren de nuttige reviews en reacties op het forum maar het was nog niet nodig tot nu toe iets direct te vragen.

Anyways, ik zit een beetje met een vraag. Ik heb een i5-6500 op het oog (tientje meer voor 500 MHz is niet slecht ipv de 6400 dus).
Wil niet gaan overklokken dus voor mij valt de Z af.
Mijn oog is gevallen op de H170. Omdat de specs me beter aanstaan (usb, raid).
Mijn voorkeur gaat uit naar Asus. Heb nu de P5k3 deluxe en dat bevalt prima, maar weet er te weinig vanaf om te kunnen oordelen of het beter kan.
MSI hoor ik wat meer problemen over (ethernetcontroller met name) en andere merken heb ik geen ervaring mee.
Nou dan heb je weer de keuze tussen de Pro, de Pro gaming, de. Plus d3 en de Pro /usb.
Mij leek de Pro goed genoeg (las iets over klein verschilletje met de audio) maar zag ook dat er nu bij een webeinkel gratis DOOM bij zat bij de gaming. Dat is mij het beetje extra wel waard.

Werkt dit mobo goed met de i6500?

Verder heb ik de gtx1070 op het oog in juni, geen sli, maar lees alleen maar crossfire bij de specs van heb mobo, is dat nog een probleem?

Verder moet ik nog ram uitzoeken, wat raden jullie aan? Zit te denken aan 16 GB om voor een tijdje klaar te zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Potato42 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:25:
Werkt dit mobo goed met de i6500?
Bij intel is het simpel, een cpu werkt wel of niet. Er is geen verschil in prestatie tussen de moederborden als je dat bedoelt.
Verder heb ik de gtx1070 op het oog in juni, geen sli, maar lees alleen maar crossfire bij de specs van heb mobo, is dat nog een probleem?
Nope, dat is alleen van belang als je twee AMD videokaarten van plan bent.
Verder moet ik nog ram uitzoeken, wat raden jullie aan? Zit te denken aan 16 GB om voor een tijdje klaar te zijn.
Het populairste setje uit de pricewatch is prima.

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:58
Bedankt voor je feedback br00ky

Ik bedoel eigenlijk of deze compnenten ook goed/stabiel samenwerken.
Zou jij iets anders kiezen? Zo ja, waarom?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Potato42 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:07:
Bedankt voor je feedback br00ky

Ik bedoel eigenlijk of deze compnenten ook goed/stabiel samenwerken.
Zou jij iets anders kiezen? Zo ja, waarom?
Componenten-check kan je makkelijk doen door het moederbord op te zoeken op de site van de fabrikant en even de CPU-support en QVL voor memory te raadplegen. Over het algemeen zal ander RAM-geheugen ook wel werken maar als je safe wil zitten: QVL en soms scheelt je dat een paar Euro.

Een CPU werkt of werkt niet; mogelijk moet je een moederbord even een BIOS-update geven; ook dat staat op de site van de fabrikant welke CPU vanaf welke BIOS-versie werkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof