Hallo bezoekers
Ten eerste, wie de goude tip geeft krijgt een kleine vergoeding van mij!
De iMac die ik bezit:
21.5'' inch
2010
i3 processor
4 gb ram
240 gb ssd
Os x 10.6.8
Mijn iMac doet de laatste tijd vreemd.
Zodra ik hem opstart komt hij als eerste op een blauw scherm. Helemaal blauw. Als ik dan 10 a 15 min wacht start hij gewoon door en dan werkt ook alles helemaal perfect.
Maar....
Als ik opstart in veilige modus start hij gelijk op, dan gaat hij zoals hij hoort te werken.
Wat is heb geprobeerd:
OS X el capitan proberen installeren via app store, maar na de herstart blijft de installatie balk op maar een paar procent staan, dus rond de 1/10
OS X 10.6.3 her installatie via cd. Dit gaat allemaal goed, maar uiteindelijk komt het er op neer dat dan weer hetzelfde probleem verschijnt, dus het blauwe scherm.
Je hoort wel het deuntje, tie tudu ti tudu, dat is dat scherm met hallo, bonjour, hello etc. maar het blauwe beeld blijft staan!
Ik heb opgestart met cmd s
En dan zie ik, missing bluetooth controller transport
Maar wil ik dan iets aanpassen dan blokkeert ie alles met "device is write locked"
Mijn vraag is dus:
Weet iemand het probleem en hoe ik dit kan oplossen?
Super bedankt allemaal!!!
Christian
PS. dit is de tweede keer dat ik een topic start dus alle normen en waarden van een topic zijn voor mij nog volkomen vreemd!
Ten eerste, wie de goude tip geeft krijgt een kleine vergoeding van mij!
De iMac die ik bezit:
21.5'' inch
2010
i3 processor
4 gb ram
240 gb ssd
Os x 10.6.8
Mijn iMac doet de laatste tijd vreemd.
Zodra ik hem opstart komt hij als eerste op een blauw scherm. Helemaal blauw. Als ik dan 10 a 15 min wacht start hij gewoon door en dan werkt ook alles helemaal perfect.
Maar....
Als ik opstart in veilige modus start hij gelijk op, dan gaat hij zoals hij hoort te werken.
Wat is heb geprobeerd:
OS X el capitan proberen installeren via app store, maar na de herstart blijft de installatie balk op maar een paar procent staan, dus rond de 1/10
OS X 10.6.3 her installatie via cd. Dit gaat allemaal goed, maar uiteindelijk komt het er op neer dat dan weer hetzelfde probleem verschijnt, dus het blauwe scherm.
Je hoort wel het deuntje, tie tudu ti tudu, dat is dat scherm met hallo, bonjour, hello etc. maar het blauwe beeld blijft staan!
Ik heb opgestart met cmd s
En dan zie ik, missing bluetooth controller transport
Maar wil ik dan iets aanpassen dan blokkeert ie alles met "device is write locked"
Mijn vraag is dus:
Weet iemand het probleem en hoe ik dit kan oplossen?
Super bedankt allemaal!!!
Christian
PS. dit is de tweede keer dat ik een topic start dus alle normen en waarden van een topic zijn voor mij nog volkomen vreemd!
[ Voor 27% gewijzigd door ChristianBurger op 29-05-2016 00:15 ]