Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verlies van internet op laptop

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben dit weekend bij mijn ouders en ik verlies om het half uur internet op mijn Macbook, ik moet de wifi-verbinding uitschakelen en opnieuw inschakelen. Mijn vader wil een nieuwe laptop kopen, omdat hij hetzelfde probleem heeft op zijn Sony Vaio laptop.

De tablet van mijn moeder en laptop van mijn broertje hebben het probleem blijkbaar niet, wat wel raar is.

Enig idee hoe ik dit kan troubleshooten?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aangezien het op 2 verschillende apparaten is zou ik eens kijken of de router wel doet wat ie moet doen. Sowieso even op inloggen en de settings doorlopen kan geen kwaad. Een nieuwe laptop gaat niet helpen als jouw Macbook het ook heeft. Dat andere apparaten het niet hebben is natuurlijk vreemd, maar dat er 2 het wel hebben geeft wel aan dat het niet aan de laptop ligt.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Niet toevallig je broertje die met te veel torrent connecties het wifi netwerk platlegt om een filmpje te downloaden oid ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

chronoz schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:17:
Ik ben dit weekend bij mijn ouders en ik verlies om het half uur internet op mijn Macbook, ik moet de wifi-verbinding uitschakelen en opnieuw inschakelen. Mijn vader wil een nieuwe laptop kopen, omdat hij hetzelfde probleem heeft op zijn Sony Vaio laptop.

De tablet van mijn moeder en laptop van mijn broertje hebben het probleem blijkbaar niet, wat wel raar is.

Enig idee hoe ik dit kan troubleshooten?
Begin eens met relevante gegevens uit te zoeken:

- Wat voor AP (al dan niet in router ingebouwd) gebruik je exact?
- Is het een dualband device (2.4GHz en 5GHz?)
- Je noemt hier vier apparaten, zoek van alle vier op welk OS ze draaien en welk WiFi-chip ze hebben. Als je dat laatste niet kunt vinden, post hier dan exacte modelnr, misschien kunnen wij het wel vinden.
- Zou het kunnen dat de apparaten die wel last hebben van het probleem op 2.4GHz verbinden en de apparaten die er geen last van hebben op 5GHz verbinden - of omgekeerd?

Oslik blyat! Oslik!

• chronoz
Breezers schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:36:
Niet toevallig je broertje die met te veel torrent connecties het wifi netwerk platlegt om een filmpje te downloaden oid ?
Nee, hij was niet thuis en zijn laptop stond gewoon uit.
dion_b schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:16:
[...]

Begin eens met relevante gegevens uit te zoeken:

- Wat voor AP (al dan niet in router ingebouwd) gebruik je exact?
- Is het een dualband device (2.4GHz en 5GHz?)
- Je noemt hier vier apparaten, zoek van alle vier op welk OS ze draaien en welk WiFi-chip ze hebben. Als je dat laatste niet kunt vinden, post hier dan exacte modelnr, misschien kunnen wij het wel vinden.
- Zou het kunnen dat de apparaten die wel last hebben van het probleem op 2.4GHz verbinden en de apparaten die er geen last van hebben op 5GHz verbinden - of omgekeerd?
Het is een Ziggo-router, ik ben nu niet thuis, maar zal het mijn ouders kunnen vragen welk type.

Het is een dualband device. Het wijzigen van de Ghz van beide naar een enkele helpt helaas weinig. Het zorgt er alleen voor dat de laptop en mobiele telefoon niet meer werken als ik hem op 5Ghz zet. Ik heb ook al gespeeld met 20 vs 40 wide hertz.

Nexus 10 gaat altijd goed.
Mijn MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015) gaat soms elk half uur wel mis.
Sony Vaio met C605PEK9 als Service Tag, ik kan helaas de specificaties niet vinden.
Dell-laptop van broertje gaat goed.

[ Voor 11% gewijzigd door chronoz op 31-05-2016 12:39 ]

• chronoz
De router is trouwens een Cisco EPC 3925 Ziggo-router.
Pagina: 1