Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxGuado
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 16:02
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal worden gebruikt voor gaming en media en komt in de woonkamer te staan.
Ik wil de meeste nieuwe games (zoals Doom, Witcher 3) kunnen spelen met hoge instellingen op 1080p met 60 fps. Ik hoop een systeem samen te kunnen stellen dat minstens 2-3 jaar mee moet kunnen gaan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 800 euro excl. de kosten van de GPU.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Sony W605B Full HD TV functioneert als monitor en een muis en toetsenbord heb ik al in bezit.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb gekozen voor een ITX behuizing waarmee makkelijk mee te werken valt als first-time builder en voor de rest heb ik geprobeerd een evenwichtige opstelling samen te stellen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren. Zolang de onderdelen kwa kleur mooi op elkaar zijn afgestemd ben ik tevreden (want heb gekozen voor case met window).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe heb ik mijn zinnen wel gezet op de Nano S als behuizing, voor de rest is alles bespreekbaar.
  • Een eenvoudige installatie is mijn doel, dus cpu koelers die makkelijk te installeren zijn hebben voor mij een meerwaarde.
  • Ik zal een nieuwe videokaart kopen in de prijsrange van omstreeks 400 euro wanneer deze verkrijgbaar worden. Dat zal waarschijnlijk een GTX 1070 worden verwacht ik.
  • Ik heb bewust voor een moederbord met WiFi gekozen omdat de stabiliteit/snelheid van mijn Wi-Fi voor mij voldoende is en een kabel aanleggen helaas geen optie is. Ik zal daarnaast ook niet online gamen omdat ik alleen single player games speel.
Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Omdat het mijn eerste PC is die ik in elkaar ga zetten, zou ik graag een second opinion van de Tweakers Community willen. Ik worstel vooral met de keuze van een juiste koeler, ik denk dat ik een redelijke heb uitgekozen, maar misch is een grotere toch beter? Andere op of aanmerkingen zijn uiteraard ook welkom.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Asus B150I PRO GAMING/WIFI/AURA€ 118,13€ 118,13
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Fractal Design Define Nano S Zwart Window€ 66,95€ 66,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 36,95€ 36,95
1Cryorig M9i€ 32,90€ 32,90
1NZXT FX 140LB, 140mm€ 14,24€ 14,24
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master V Series V550€ 92,95€ 92,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 83,50€ 83,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 744,52

Edit: lijst toegevoegd (en aangepast :) )

[ Voor 81% gewijzigd door MaxGuado op 01-06-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-08 09:21
Maak even een lijstje van je onder via Handleiding Pricewatch

Leest een stuk makkelijker en kun je gelijk het totaal bedrag zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De behuizing is voor ITX best groot, een kleine voeding is dan ook nergens voor nodig. De kans op problemen door te korte kabels is zelfs erg groot. Dus neem gewoon een korte ATX voeding.

Cooler Master V550 bijvoorbeeld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxGuado
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 16:02
-The_Mask- schreef op zondag 29 mei 2016 @ 08:51:
De behuizing is voor ITX best groot, een kleine voeding is dan ook nergens voor nodig. De kans op problemen door te korte kabels is zelfs erg groot. Dus neem gewoon een korte ATX voeding.

Cooler Master V550 bijvoorbeeld.
Ok, ik dacht dat een iets meer clearance tussen de GPU en de voeding de temperatuur van de GPU ten goede zou komen. Maar dit is een non issue neem ik aan.

Ik neem je advies over en heb em in mijn lijst aangepast. Bedankt voor de feedback, ik heb trouwens al het een en ander van je opgestoken o.a. van de posts in het voedingentopic. Zeer informatief! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het het wel meevalt mits je maximaal een dual slot koeler gebruikt en geen 2,5 slots koeler.

Graag gedaan, daar is het topic ook voor. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic