Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunia5
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-09 20:09
Hey mede tweakers,

Ik ben dus bezig geweest met een budget systeem te maken.
ik heb voor weinig een gtx970 op de kop te tikken.

Jammer genoeg hebben beide voedingen in het systeem alleen molex aansluitingen rond de 8 dacht ik.

Is het mogelijk 2 molex naar 8 pin connectors te gebruiken?

Beide voedingen zijn 1000 watt.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28

Detmer

Professioneel prutser

Waarom heb je 2 voedingen?
En welke voeding(en) heb je?

Normaal gesproken zou een 1000 watt voeding toch wel een 8 pin moeten hebben...

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunia5
Het is groot en deels de server systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunia5
Een server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Als het maar geen sweex of ms-tech voedingen enzo zijn :). Kan je prima gebruiken die verloopjes. Let er wel op dat ze echt goed zitten, strak en recht want ze zijn wat gammel die molexplugjes (alle soorten eigenlijk, door die wiebelige pinnen/hulsjes) en als daar kortsluiting ontstaat is wegfikken goed mogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 28-05-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bestaat niet. Zelfs iets "debiel duurs" als een Dell R9-serie kan ik gewoon gebruiken om alleen Windows & Firefox op te draaien. En iets "debiel goedkoop" als een Raspberry Pi kan ik gebruiken om meerdere server-taken (zoals webserver of MySQL-server) af te handelen.

Ik denk dat je gewoon even een PSU moet uitbouwen, de spec-sheet van de fabrikant erbij zoeken en dan, waar nodig, kabels doorknippen en een 6 of 8 pin connector eraan zetten.

Vergeet alleen niet dat PSU's voor de enterprise-markt soms een "sensor" meekrijgen waardoor je niet zomaar kabels mag/kan modden of andere rare dingen mee moet doen. Er is dan een kans dat de hele machine niet meer wil opstarten en/of dat de PSU zich constant als "Failing" aanmeldt in de troubleshooting-software van de fabrikant.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 28-05-2016 19:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunia5
Hp proliant ml350 g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Oneliners helpen niet.

Zoals ik net al zei: uitbouwen, HP part-nr. opzoeken, spec-sheet erbij zoeken (of bij HP opvragen), 3x lezen, modden, klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunia5
Is het mogelijk zonder modden die molex naar 8 pin te gebruiken om alsnog de videokaart werkend te krijgen?

Ben namelijk niet de beste modder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Eén molex naar 8 pins PEG connector betekend dat verreweg de meeste stroom van de videokaart door één kabeltje moet. Dat wordt dan meer dan 10A door één molex connector, dan vraag je om problemen. Dat zou ik dus niet doen.

Maar zoals MAX3400 al aangeeft wees eens duidelijk en uitgebreid. Als iemand een handvol vragen stelt en jij heeft twee woorden als antwoord dan kan dat dus nooit een goed en volledig antwoord zijn.

Dus wat is het partnummer van de HP en welke voeding zit er in?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunia5
De voeding is partnummer 379123-001
Series HSTNS-PD05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunia5
Kan niet die van de hp zelf vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb even wat foto's gekeken van de PC en vooral het moederbord, maar volgens mij zitten er niet eens PCI Express x16 sloten op je moederbord en past een normale videokaart dus niet eens.

Ik zie zo te zien PCI Express x8 sloten met daarachter een koelblokje zodat zo te zien zelfs de achterkant van het PCI Express slot open zagen/snijden niet eens een optie is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

En je vergeet even dat nagenoeg alle servers geen PCI-E videokaarten ondersteunen 😉

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

keur0000 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:14:
En je vergeet even dat nagenoeg alle servers geen PCI-E videokaarten ondersteunen 😉
Lees mijn eerste reply nog eens... "Server" is een rol en is volledig arbitrair van de ingezette hardware. Sterker nog, als je je smartphone als WiFi-accesspoint inzet, ben je op dat moment ook "server". Ja, in je smartphone kan geen GTX970 maar dat is een ander verhaal.

Oh, en dan nog; ik heb Citrix servers waar gewoon Nvidia Grid K2 kaarten inzitten. Mooie PCI-E kaarten in "een server".

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 28-05-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Hp proliant ml350 g5 ........ lezen is moeilijk

quote]MAX3400 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:22:
[...]

Lees mijn eerste reply nog eens... "Server" is een rol en is volledig arbitrair van de ingezette hardware. Sterker nog, als je je smartphone als WiFi-accesspoint inzet, ben je op dat moment ook "server". Ja, in je smartphone kan geen GTX970 maar dat is een ander verhaal.

Oh, en dan nog; ik heb Citrix servers waar gewoon Nvidia Grid K2 kaarten inzitten. Mooie PCI-E kaarten in "een server".
[/quote]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

keur0000 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:14:
+
keur0000 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:13:
Hp proliant ml350 g5 ........ lezen is moeilijk
Dat blijkt; je leest mijn antwoord niet op jouw uitspraak dat "alle servers" geen PCI-E ondersteunen. Dat is pertinent onwaar en dat soort uitspraken zijn "misleidend" als je iemand wil helpen.

Dat gezegd hebbende; een 350G5 heeft 3 stuks x8 PCI Express (x4 speed). En daar kunnen ook GPU's in alleen mogelijk niet degene die in de startpost al is aangekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, bij gebrek aan bruikbare informatie en eigen inzet en een overvloed aan one-liners gaat dit topic op slot. Lees eens goed Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat we hier van je verwachten. Er zitten hier heel veel mensen met enorm veel kennis die dat graag met je delen, maar dan verwachten we van jou wel een pro-actieve houding.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.