Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
all-around gebruik, gamen (op 1080p)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €1000 incl. videokaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast: Fractal Design Define R3
DVD-speler
HDD: Seagate Barracuda 3TB
Randapperatuur neem ik ook mee. Misschien nog een K70 als vervanger van huidig toetsenbord (probleem, want ik typ in azerty)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Prijs/kwaliteit met een beetje meer nadruk op stille werking bij idle (stilte onder load is natuurlijk een groot pluspunt).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil tijdens browsen/office
(Iets) luider tijdens gamen
Ga je overklokken?
Na een tijdje waarschijnlijk wel.
Wat verwacht je van ons?
Compatibiliteit, suggesties voor componenten
Voor een Asus moederbord gegaan ivm Fan Xpert zodat de casefans minder hard draaien op idle.
Bij de Corsair RM550x gaat de fan ook uit als de load laag is? Dus dat helpt ook met geluid op idle.
Scyte Kotetsu goed/stil genoeg?
Ik vind dat geheugen niet terug op de QVL van dat moederbord (pagina 1-11 in dat document), zal het wel werken?
Videokaart er bewust uitgelaten op dit moment, ga afwachten hoe de GTX1070/1060 en de Polaris videokaarten presteren. Zal nog even voort doen met de oude HD6870 hier.
Is een nieuwe Windows versie een nodige aankoop?
Op de PC nu staat Windows 8.1 (geüpgrade van Windows Vista).
Zou ik die versie op de nieuwe SSD kunnen zetten en dan (gratis tot 29 juni) upgraden naar Windows 10?
Alvast bedankt!
all-around gebruik, gamen (op 1080p)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €1000 incl. videokaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast: Fractal Design Define R3
DVD-speler
HDD: Seagate Barracuda 3TB
Randapperatuur neem ik ook mee. Misschien nog een K70 als vervanger van huidig toetsenbord (probleem, want ik typ in azerty)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Corsair Vengeance K70 Black, Cherry MX Brown (BE Layout) | € 154,- | € 154,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 154,- | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Prijs/kwaliteit met een beetje meer nadruk op stille werking bij idle (stilte onder load is natuurlijk een groot pluspunt).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil tijdens browsen/office
(Iets) luider tijdens gamen
Ga je overklokken?
Na een tijdje waarschijnlijk wel.
Wat verwacht je van ons?
Compatibiliteit, suggesties voor componenten
Voor een Asus moederbord gegaan ivm Fan Xpert zodat de casefans minder hard draaien op idle.
Bij de Corsair RM550x gaat de fan ook uit als de load laag is? Dus dat helpt ook met geluid op idle.
Scyte Kotetsu goed/stil genoeg?
Ik vind dat geheugen niet terug op de QVL van dat moederbord (pagina 1-11 in dat document), zal het wel werken?
Videokaart er bewust uitgelaten op dit moment, ga afwachten hoe de GTX1070/1060 en de Polaris videokaarten presteren. Zal nog even voort doen met de oude HD6870 hier.
Is een nieuwe Windows versie een nodige aankoop?
Op de PC nu staat Windows 8.1 (geüpgrade van Windows Vista).
Zou ik die versie op de nieuwe SSD kunnen zetten en dan (gratis tot 29 juni) upgraden naar Windows 10?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 241,- | € 241,- |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 139,95 | € 139,95 |
| 1 | Scythe Kotetsu | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,38 | € 89,38 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 661,18 | |
Alvast bedankt!
[ Voor 13% gewijzigd door NickyMe op 28-05-2016 17:34 ]