(relatief) Stille game pc

Pagina: 1
Acties:

• NickyMe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
all-around gebruik, gamen (op 1080p)

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €1000 incl. videokaart

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast: Fractal Design Define R3
DVD-speler
HDD: Seagate Barracuda 3TB
Randapperatuur neem ik ook mee. Misschien nog een K70 als vervanger van huidig toetsenbord (probleem, want ik typ in azerty)
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance K70 Black, Cherry MX Brown (BE Layout)€ 154,-€ 154,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 154,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Prijs/kwaliteit met een beetje meer nadruk op stille werking bij idle (stilte onder load is natuurlijk een groot pluspunt).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil tijdens browsen/office
(Iets) luider tijdens gamen

Ga je overklokken?
Na een tijdje waarschijnlijk wel.

Wat verwacht je van ons?
Compatibiliteit, suggesties voor componenten

Voor een Asus moederbord gegaan ivm Fan Xpert zodat de casefans minder hard draaien op idle.
Bij de Corsair RM550x gaat de fan ook uit als de load laag is? Dus dat helpt ook met geluid op idle.
Scyte Kotetsu goed/stil genoeg?

Ik vind dat geheugen niet terug op de QVL van dat moederbord (pagina 1-11 in dat document), zal het wel werken?

Videokaart er bewust uitgelaten op dit moment, ga afwachten hoe de GTX1070/1060 en de Polaris videokaarten presteren. Zal nog even voort doen met de oude HD6870 hier.

Is een nieuwe Windows versie een nodige aankoop?
Op de PC nu staat Windows 8.1 (geüpgrade van Windows Vista).
Zou ik die versie op de nieuwe SSD kunnen zetten en dan (gratis tot 29 juni) upgraden naar Windows 10?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 241,-€ 241,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 139,95€ 139,95
1Scythe Kotetsu€ 29,95€ 29,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 69,95€ 69,95
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,38€ 89,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,18

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door NickyMe op 28-05-2016 17:34 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Wat is de reden dat je zou willen overclocken?
De prijs is het in mijn ogen niet waard voor de marginale snelheidswinst die je wellicht zou kunnen behalen.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Arunia schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:43:
Wat is de reden dat je zou willen overclocken?
De prijs is het in mijn ogen niet waard voor de marginale snelheidswinst die je wellicht zou kunnen behalen.
Omdat overclocken leuk is ;) ;) kijken wat er uit te halen valt. >:) >:) >:)

en omdat inderdaad nu is het niet de moeite waard, maar als je kijkt naar een 2500k wat toch al een oude cpu is die kan meestal standaard net niet net wel mee in games, Als je die overclocked naar een gezonde 4.0+ dan kan hij veel beter mee zonder dat je hem hoeft te vervangen.
Dus wie weet of hij over 5/6 jaar wel wat heeft aan de overclock, helaas heb ik geen glazen bol om dat te bekijken :9 :9 :9

[ Voor 38% gewijzigd door Elmo_b op 28-05-2016 16:47 ]

• NickyMe
De CPU in mijn huidige PC is een 2500K, die zou nog aardig meekunnen onder overclock.
Jammer genoeg begin mijn moederbord het te begeven en blijft de POST soms 15 seconden hangen.

Door de optie overclocken open te houden kan de CPU hopelijk langer mee (zoals Elmo_b zegt)
En wie weet, snellere rendertijden kunnen misschien wel van pas komen :9
Ook zou het zonde zijn om van een i5-2500K naar een tragere processor over te stappen (naar benchmarks van de i5-6400 gekeken, lijkt niet veel voorsprong te hebben en da's zonder overclock op die 2500K)

[ Voor 22% gewijzigd door NickyMe op 28-05-2016 16:57 ]

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:02

JesseMacaw

Electronicafanaat

Elmo_b schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:44:
[...]
Omdat overclocken leuk is ;) ;) kijken wat er uit te halen valt. >:) >:) >:)
Overklokken is inderdaad leuk en je moet zelf de afweging maken of je die honderd euro over hebt voor de lol die je er van hebt en voor dat ene jaar dat je computer extra meegaat (tenzij je hem opblaast natuurlijk :+). Ik zou nog zeggen dat je een moederbord met meer power fases kunt nemen, maar deze heeft er al tien, dus als je er nog meer wilt moet je in een keer veel meer geld uitgeven.

• NickyMe
Aj, nu lees ik dat die koeler de CPU kan beschadigen:
nieuws: Enkele Skylake-koelers van Scythe kunnen hardware beschadigen - update
edit: kotetsu dus niet. Misschien nog Scythe Ninja 4 overwegen voor echt stille werking.

[ Voor 15% gewijzigd door NickyMe op 29-05-2016 22:06 ]

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
http://nl.hardware.info/r...sultaten-geluidsproductie

pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition maakt onder load slechts 33 dB(A), 30 dB(A) is onhoorbaar dus dat zit wel goed. Ziet er niet mooi uit, maar dat zou niet uit mogen maken als je op zoek bent naar een stil systeem.

Informaticus of vakkundig Googler?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

NickyMe schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:03:
Aj, nu lees ik dat die koeler de CPU kan beschadigen:
nieuws: Enkele Skylake-koelers van Scythe kunnen hardware beschadigen - update
edit: kotetsu dus niet. Misschien nog Scythe Ninja 4 overwegen voor echt stille werking.
ik neem aan dat die nieuwe schroeven bij de nieuwe koelers meegeleverd worden. daarnaast was dit probleem vooral tijdens transport aan de orde; zolang je niet regelmatig je PC verplaatst zou ik me hier geen zorgen over maken. Dat naast het feit dat hier dan niet het 'vast is vast' principe toegepast wordt lijkt me. je kunt gerust een Scythe koeler erop plaatsen, ik zou een Fuma nog wel overwegen bijvoorbeeld.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• NickyMe
@TheTinusNL Looks zijn inderdaad niet belangrijk. Alles komt toch in een gesloten kast.
Die koeler ziet er inderdaad heel goed uit, een vriend van me heeft die ook en is er zeer tevreden van.
Echter staat die wel op dat lijstje met koelers die Skylake processoren kunnen beschadigen (link hieboven).

Heb ondertussen nog wat meer research gedaan, aanvullingen op mijn vragen in de topicstart:

Dat moederbord heeft naar het schijnt ook fan controle in de BIOS zelf, handig :).

Die voeding moet ideaal zijn, goeie kwaliteit, stil onder load en zelfs passief bij idle.

Dat geheugen dat ik niet vond op de Qualified Vendor List van het moederbord hier (pagina 1-11)
heb ik wel teruggevonden op een QVL hier.
Het zal dus wel werken, maar uit nieuwsgierigheid, wat is het verschil tussen deze 2 lijsten?

Die versie van Windows 8.1 (destijds upgrade sleutel gekocht voor €30) zou naar het schijnt direct werken op Windows 10. Ik zal Windows 10 dan op een stickje zetten via de media creation tool en die Win8(.0) upgrade sleutel gebruiken.

edit: @NLBUURMAN: Ah, dat stelt al gerust, dank je :).

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Grotere SSD is leuk. Kan je er meer games op plaatsen zonder te moeten schuiven. Kleine extra kost waar je erg veel plezier aan gaat hebben.
Pagina: 1