Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 774851

Topicstarter
Hoi Tweakers. Ik ben recent afgestuurd en heb nu een master in computer science op zak. Vandaag zou ik eigenlijk in het vliegtuig zitten om van twee weken vakantie te genieten. Pas na terugkomst zou ik beginnen met solliciteren.
Onverwacht is er echter een vacature op mijn pad gekomen. Het is een leuk bedrijf en ik ben uitgenodigd om volgende week langs te komen. De vakantie heb ik dus uitgesteld voor deze mooie kans.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: Universitair
• Werkervaring: 0 jaar

2. Wat ik kan doen:
• Functie: Java Developer
• Uren/week: 36 of 38 uur?
• Reistijd: n.b.
• Werkdruk: n.b.

Eerder dan verwacht moet ik me nu verdiepen in de markt. Op tweakers heb ik o.a. het Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) topic gelezen en diverse topics van detacheerders omdat ik graag wil weten wat een 'marktconform' salaris is.

Sommige tweakers verdienen best goed. Zij hebben vaak ook al de nodige ervaring. Als ik nu kijk naar Java Developers zonder (noemenswaardige) werkervaring dan val ik bijna van mijn stoel.

Bij diverse detacheerders zie ik Java developers of 'juniors'/''young profesionals' minimale startsalarisen ontvangen.

Variërend van €1900 tot €2100 en een lease auto. (Capgemeni, Society)
Maximaal €2500,- zonder lease auto. (Brunel)

Iemand met 6 maanden ervaring verdiende €2400,-
Iemand met 4,5 jaar ervaring verdiende €3100,-
Beide met een (kleine) lease auto.

Dus de startsalarissen voor Java Developer zijn (soms fors) lager dan €2500,- onder de tweakers.

Als ik het Salariskompas invul op http://www.intermediair.nl/salariskompas dan krijg ik met mijn profiel een gemiddeld salaris van €3.810,- voorgerekend. (na drie jaar zou het zelfs hoger dan €5000,- zijn)
Dat is misschien wat veel voor een Java developer met 0 jaar ervaring. De nationale beroepengids geeft als salarisindicatie € 2.500 tot € 4.500 voor Java developers.

Ik vind het nu lastig om te bepalen wat een 'markt conform' salaris is.
Een lease auto is geen optie bij dit bedrijf dus dat maakt het vergelijken nog lastiger met de bovengenoemde tweakers.

Wat is een marktconform salaris?
Hoe vergelijk ik salaris met en zonder lease auto?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 774851 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:50:
Variërend van €1900 tot €2100 en een lease auto. (Capgemeni, Society)
Maximaal €2500,- zonder lease auto. (Brunel)

[...]

Tussen de 1900-2200 met een auto is "marktconform" binnen de detachering voor een starter met HBO of WO.

Je zegt echter geen auto te krijgen van de potentiële werkgever. Moet je elke dag naar dezelfde plek gaan? Of ook langs klanten reizen? Indien het eerste het geval is, dan is het ontbreken van de leaseauto niet zo vreemd. Die is ook deels te compensatie van een onbekend aantal kilometers per jaar.
Als ik het Salariskompas invul op http://www.intermediair.nl/salariskompas dan krijg ik met mijn profiel een gemiddeld salaris van €3.810,- voorgerekend. (na drie jaar zou het zelfs hoger dan €5000,- zijn)
Dat is misschien wat veel voor een Java developer met 0 jaar ervaring. De nationale beroepengids geeft als salarisindicatie € 2.500 tot € 4.500 voor Java developers.
De salariskompassen zitten vaak aan de hoge kant. Ontwikkelaars zijn populair, maar na drie jaar 5000 EUR per maand is dan enkel in je dromen vermoed ik. Zelfs na vijf jaar lijkt het mij nog sterk.

Je moet ook even wachten en kijken wat ze je aanbieden qua arbeidsvoorwaarden, dan valt er wat zinnigs over te zeggen. Bedenk je ook dat je starter bent. Veel onderhandelingsruimte bestaat er dan niet. Het bedrijf zal in de eerste jaren ook in jou moeten investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 774851 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:50:
Marktconform is dus wat je gaat verdienen met X jaar werk-ervaring. Zoals je zelf al schetst, zijn de salarissen voor starters aanzienlijk lager maar sommige bedrijven betalen je iets hoger omdat je een goede opleiding hebt genoten. Salarskompas moet je dus vooral even opzij leggen; er is een gat van bijna 1500 Euro tussen voorgespiegeld salaris en wat sommigen hier op GoT daadwerkelijk verdienen. Neem aan dat je wel zo realistisch bent om dus daadwerkelijke uitbetaalde bedragen te geloven.

Qua auto; dat kan je vast zelf wel doorrekenen. Ik vind persoonlijk dat vervoer (fiets, OV, auto, helikopter) secundair is naast je salaris. De waarde-vergoeding voor vervoer moet je dus eigenlijk ook los zien. Neemt niet weg dat sommig vervoer, zoals een auto, ingrijpt op jouw netto salaris; hiervoor zijn allerlei berekeningen en topics te vinden dus neem die ook even door.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:55

aex351

I am the one

Het hangt er ook vanaf wat je wilt. Wil je bijvoorbeeld de consultancy/detachering in dan zitten daar andere voorwaarden bij dan wanneer je vast ergens in dienst gaat. Grofweg kan je zeggen dan tussen de 2000-3000 een goed begin is. Kijk naar het hele pakket aanbod. Dus salaris/auto/vakantie/onkosten/pensioen/dertiende maand/bonus etc.

Op basis daarvan kan je een start maken. Uiteindelijk draait het ook om waar jij naar toe wilt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CMD-Snake schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:19:
[...]
Tussen de 1900-2200 met een auto is "marktconform" binnen de detachering voor een starter met HBO of WO.
Ik ben vergeten om te vermelden in de start post dat het een regulier bedrijf betreft met vaste vestigingsplaats dus niet een detacheerder. Ik krijg daarom geen auto tot mijn beschikking.
Je zegt echter geen auto te krijgen van de potentiële werkgever. Moet je elke dag naar dezelfde plek gaan? Of ook langs klanten reizen? Indien het eerste het geval is, dan is het ontbreken van de leaseauto niet zo vreemd. Die is ook deels te compensatie van een onbekend aantal kilometers per jaar.
Gewoon elke dag naar dezelfde locatie. Een lease auto zou daarvoor onlogisch zijn en dat vind ik prima. Het is alleen lastig vergelijken met de genoemde salarisen waar een auto wel deel uitmaakt van de arbeidsvoorwaarden.
Je moet ook even wachten en kijken wat ze je aanbieden qua arbeidsvoorwaarden, dan valt er wat zinnigs over te zeggen. Bedenk je ook dat je starter bent. Veel onderhandelingsruimte bestaat er dan niet. Het bedrijf zal in de eerste jaren ook in jou moeten investeren.
Dat is zeker waar. Ik weet niet goed wat te verwachten tijdens mijn gesprek en ik denk dat ze mij gaan vragen wat ik denk te gaan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Detacheerders maken geen verschil tussen HBO en WO. Daarnaast zijn de startsalarissen nauwelijks hoger dan 10 jaar geleden. Vooral als je de bezuinigingen op de secundaire AV meetelt staan ze tien jaar stil.

Met WO IT/informatica en kennis van Java kun je op veel plekken terecht. Er zijn genoeg bedrijven die 2500 a 3000 betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:19:
[...]
Marktconform is dus wat je gaat verdienen met X jaar werk-ervaring. Zoals je zelf al schetst, zijn de salarissen voor starters aanzienlijk lager maar sommige bedrijven betalen je iets hoger omdat je een goede opleiding hebt genoten. Salarskompas moet je dus vooral even opzij leggen; er is een gat van bijna 1500 Euro tussen voorgespiegeld salaris en wat sommigen hier op GoT daadwerkelijk verdienen. Neem aan dat je wel zo realistisch bent om dus daadwerkelijke uitbetaalde bedragen te geloven.
Marktconform is dus het gemiddelde verdiende salaris van alle werkenden met die job?
MAX3400 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:19:
Qua auto; dat kan je vast zelf wel doorrekenen. Ik vind persoonlijk dat vervoer (fiets, OV, auto, helikopter) secundair is naast je salaris. De waarde-vergoeding voor vervoer moet je dus eigenlijk ook los zien. Neemt niet weg dat sommig vervoer, zoals een auto, ingrijpt op jouw netto salaris; hiervoor zijn allerlei berekeningen en topics te vinden dus neem die ook even door.
Dat vind ik eigenlijk ook. Het wordt er alleen veel bijgehaald en is deels de verklaring voor de lage start salarissen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Anoniem: 774851 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:19:
Het is alleen lastig vergelijken met de genoemde salarisen waar een auto wel deel uitmaakt van de arbeidsvoorwaarden.
Banen waarbij je een leaseauto krijgt betalen meestal (wat) minder dan dezelfde baan waarbij je geen auto krijgt. De redenatie daarachter is dat de auto van de zaak ook een beloning is waardoor je geld bespaart omdat je anders zelf een auto had moeten kopen. De redenatie klopt deels wel, maar aan de andere kant betaal je ook bijtelling over die auto.
Anoniem: 774851 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:24:
Marktconform is dus het gemiddelde verdiende salaris van alle werkenden met die job?
Nee, marktconform meer een eufemisme. Veel bedrijven zetten dit neer omdat ze nog niet bepaald hebben wat ze de kandidaat willen bieden. Als jij er zit (en bevalt) zullen ze bepalen wat ze voor je over hebben.

Je moet kijken wat ze bieden aan salaris en wat je nog krijgt voor je eventuele secundaire arbeidsvoorwaarden (reiskostenvergoeding, pensioen, zaken als bonussen, winstdeling of een dertiende maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb naar jullie geluisterd en tijdens het gesprek naar het totale pakket aan arbeidsvoorwaarden gevraagd.
Vrijdagmiddag had ik mijn gesprek bij het bedrijf en ik ben het volgende te weten gekomen.

De werkweek is 83 uur. Het is alleen wel gebruikelijk dat er langer wordt doorgewerkt om werk af te krijgen. Dat wordt niet als overwerk gezien tenzij het in het weekend is.
Het salaris zou op €28000 worden ingeschaald en aan het einde van het jaar kan dat €31000 zijn. Er wordt vakantiegeld uitgekeerd en er is een 13e maand.
Met vakantie and ADV zijn er in totaal 36 vrije dagen.
Pensioeninleg weer ik niet want daar had ik nog te weinig kennis van. Mobiliteit is beperkt tot een onkostenvergoeding voor woon/werk verkeer verder dan 10km van de vestigingsplaats.
Wel mag ik mijn prive internetkosten en telefoniekosten met brutoloon betalen, omdat ik ook wel eens thuis iets voor het bedrijf zal moeten doen.

Dat geeft een lijstje:

• Uren/week: 38 uur
• Maandsalaris (bruto): € ?
• Vakantiegeld: € ?
• Dertiende/veertiende maand: € ?
• Pensioeninleg per jaar: € ?
• Mobiliteit per jaar: € ?
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ?
• Winstdeling/bonus: € ?

Op de vraagtekens weet ik het antwoord even niet.

Het maandsalaris uit het jaarsalaris berekenen is niet simpel delen door twaalf of dertien. Ik heb een omrekeningsfactor van 13,96 gevonden. Het maandsalaris zou dan bij aanvang €2005,- zijn.
Aan het eind van het jaar zou het €2220,- worden.

Vakantiegeld is 8% van het brutoloon. Ik weet niet of het al bij het bruto jaarsalaris is meegerekend?
De 13e maand idem. Zit dat al bij het jaarsalaris in? Klopt de omrekeningsfactor van 13,96 dan wel?

Nu ga ik van het zelf berekende €2005,- uit en dat vind ik best laag. Netto hou ik dan maar €1160,- over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:49
Anoniem: 774851 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:42:
Nu ga ik van het zelf berekende €2005,- uit en dat vind ik best laag. Netto hou ik dan maar €1160,- over?
Ehm, je houdt dan zo'n 1700 euro over hoor. Weet niet welke berekening jij erop nahoudt?

Ik vind het overigens een matig aanbod, hetzelfde geldt voor het aanbod van veel detacheerders. Het hangt een beetje af van je eigen kunnen en ervaring natuurlijk, maar programmeurs zijn enorm schaars, en een salaris van 2k per maand past daar niet echt bij. 2,5k lijkt mij een redelijk minimum (dan zit je op 32,4k bruto per jaar als je een 13e maand niet meerekent), maar uitschieters moeten ook wel te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bij je eerste baan is loon nog niet zo interessant, kijk eerst naar je opleidingsmogelijkheden voor de aankomende 2 jaar. Na die twee jaar en een aantal certificaten ben je erg gewild bij veel bedrijven en kan je een veel leuker loon gaan vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
... en aan het einde van het jaar kan dat €31000 zijn.
Trap daar niet in!
Aan het einde van het jaar kan je salaris 4 miljoen zijn als dit en als dat.
Kijk alleen naar wat je gegarandeerd krijgt.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:14

Tys

De werkweek is 83 uur. Het is alleen wel gebruikelijk dat er langer wordt doorgewerkt om werk af te krijgen. Dat wordt niet als overwerk gezien tenzij het in het weekend is.
We mogen aannemen dat dit 38 uur is? Hoe dan ook, dat het 'gebruikelijk' is om over te werken klinkt al niet best. Tuurlijk kan je er wekelijks een paar uurtjes bijdoen, maar kijk hiermee uit!

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Het maandsalaris uit het jaarsalaris berekenen is niet simpel delen door twaalf of dertien. Ik heb een omrekeningsfactor van 13,96 gevonden. Het maandsalaris zou dan bij aanvang €2005,- zijn.

Vakantiegeld is 8% van het brutoloon. Ik weet niet of het al bij het bruto jaarsalaris is meegerekend?
De 13e maand idem. Zit dat al bij het jaarsalaris in? Klopt de omrekeningsfactor van 13,96 dan wel?

Belastingtechnisch vallen je vakantiegeld en een eventuele 13e maand (is dat een volledig maandsalaris of een deel van een maandsalaris?) natuurlijk onder je bruto jaarloon. Dus in de 28.000. Ik zou er dus maar vanuit gaan dat je die 28.000 door 14 moet delen om je bruto maandsalaris te berekenen. Zoals je zelf al had uitgerekend: 2.000 per maand dus.
Het bedrijf waar je solliciteert klinkt als een niet al te groot bedrijf. Die hebben eerder de neiging om té hoog in te zetten op opleidingsniveau-eis en daarbij te laag in te zetten op salaris. Ik vind zelf 2.000 bruto per maand voor een WO-afgestudeerd iemand met 0 jaar werkervaring aan de lage kant. Pin me er niet op vast, maar een bedrag rond de 2400 a 2500 zou ik logischer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Het salaris zou op €28000 worden ingeschaald en aan het einde van het jaar kan dat €31000 zijn. Er wordt vakantiegeld uitgekeerd en er is een 13e maand.
Pensioeninleg weer ik niet want daar had ik nog te weinig kennis van. Mobiliteit is beperkt tot een onkostenvergoeding voor woon/werk verkeer verder dan 10km van de vestigingsplaats.
Wel mag ik mijn prive internetkosten en telefoniekosten met brutoloon betalen, omdat ik ook wel eens thuis iets voor het bedrijf zal moeten doen.
Mobiliteit zal toch wel iets van 19 cent per km zijn? Let ook op met vergoedingen voor internet dat deze niet kunnen gelden als je zo'n combinatie pakket hebt. Je moet dan een gespecificeerde rekening laten zien. Anders mogen ze het niet vergoeden.

Pensioen is ook handig om te weten en uit te zoeken. Er gaat namelijk elke maand een hap mogelijk uit je brutoloon naar je pensioenfonds. Is deelname verplicht? Hoeveel moet jij inleggen? Hoeveel legt je baas bij? Wat voor regeling heb je bij het pensioenfonds? Het klinkt op je 28e als een ver van je bed show, maar je moet er wel aandacht aan besteden.
Dat geeft een lijstje:

• Overige:

Je hebt toch alles op papier gekregen, dan kan je ook het lijstje helemaal invullen. Ik doe dan dit even op basis van wat jij schrijft. (Dit even als disclaimer.)

• Maandsalaris (bruto): € 2333 (28.000 EUR gedeeld door 12)
• Vakantiegeld: € 2240 (8% vakantiegeld over 28.000 EUR)
• Overige:

In de berekening ga ik er wel eventjes vanuit dat 28.000 EUR je bruto jaarloon is zonder bonussen en vakantiegeld. Indien dat zo is kan je het door 12 delen en dan klopt het ongeveer. Als dit de grote hoop is (jaarloon + vakantiegeld + 13e maand) dan moet het door grofweg 14 gedeeld worden. Ze zullen echt aan moeten geven wat er al in die 28.000 zit en wat er nog bij moet komen. Dit zijn ook dingen die je moet doorvragen. Genoeg werkgevers gooien alles op de grote hoop om aantrekkelijker over te komen.

De hoogte van je dertiende maand ligt aan het percentage. Maar voor het rekengemak kan je even van een maandsalaris (bruto) uitgaan.

Als alles (loon, vakantiegeld, 13e maand) in die 28.000 zit dan is het bod wel mager. Dan kan je beter elders gaan kijken.

Zie bijvoorbeeld:
https://www.werkenvoorned...ava-ontwikkelaarbeheerder
https://www.werkenvoorned...ava-applicatiebeheerder-1

Je krijgt minimaal 2581 EUR per maand en je werkt 36 uur per week. Klinkt al als een betere deal als startersbaan. Let wel even op de duur van je aanstelling.

Die belofte van de 31.000 laat ik buiten beschouwing, je moet jezelf niet rijk rekenen. Straks voldoe je niet aan de eisen en blijf je op 28.000 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MikeN schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:52:
[...]
Ehm, je houdt dan zo'n 1700 euro over hoor. Weet niet welke berekening jij erop nahoudt?
Het brutoloon valt in het 42% tarief voor de inkomensbelasting. Brutoloon minus die 42% is 2005 - (2005*0,42) = 1163 dacht ik?
Als ik vanuit het bruto jaarsalaris reken dan is het 28000 - (28000*0,42) = 16240. Dat vervolgens delen door 13,96 wordt 1163 euro netto.
Ernemmer schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:55:
Bij je eerste baan is loon nog niet zo interessant, kijk eerst naar je opleidingsmogelijkheden voor de aankomende 2 jaar. Na die twee jaar en een aantal certificaten ben je erg gewild bij veel bedrijven en kan je een veel leuker loon gaan vragen.
Voor certificaten moet ik wel de detachering in. De meeste bedrijven zijn niet geïnteresseerd om hun personeel certificaten te laten halen die niet relevant zijn voor het bedrijf.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 774851 op 04-06-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Anoniem: 774851 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:58:
[...]

Het brutoloon valt in het 42% tarief voor de inkomensbelasting. Brutoloon minus die 42% is 2005 - (2005*0,42) = 1163 dacht ik?
Als ik echter vanuit het bruto jaarsalaris reken dan is het 2800 - (2800*0,42) = 26824. Dat vervolgens delen door 14,96 wordt 1793 euro netto.
Ik ben een beetje dom geweest. Het bruto maandsalaris was al exclusief de dertiende maand. 8)7
Toch kan dat niet alleen het verschil verklaren tussen 1163 en 1793. Wat heb ik nog meer vergeten?

[...]

Voor certificaten moet ik wel de detachering in. De meeste bedrijven zijn niet geïnteresseerd om hun personeel certificaten te laten halen die niet relevant zijn voor het bedrijf.
Je berekening klopt niet.

Je moet met verschillende schijven werken. Het grootste deel van je salaris valt in schijf 1. De rest valt in schijf 2. Die overigens 40,2% is en niet 42%.

http://www.belastingdiens...leeftijd_nog_niet_bereikt

Ik volg verder je berekening ook niet helemaal wat betreft het salaris. Is het €28000 per jaar of is het €2800 per maand?

Uitgaande van €28000 per jaar, is €2333 p/mnd bruto. Zonder reiskosten vergoeding vind ik dat vrij laag voor iemand met een WO diploma. Maar zoals hier eerder ook al is genoemd; bij een eerste baan hoeft het startsalaris niet spectaculair te zijn maar gaat het vooral naar de mogelijkheden en opleidingen die je intern krijgt. Mocht je je salaris vergelijken met anderen, kijk dan echt naar opleiding en ervaring, en let niet op leeftijd. Iemand die zijn VWO, bachelor en master nominaal haalt, is met 22 klaar. Die heeft er op zijn 28e dus al ruim 5 jaar op zitten qua werkervaring, dan zou je zomaar op het dubbele van je startsalaris kunnen zitten :) .

Een dertiende maand is overigens ook wel lekker, dat is weer €2333 salaris extra en met 8% vakantiegeld (€2240) kom je een totaal uit van ruim boven de €30k

[ Voor 27% gewijzigd door SquareOne op 04-06-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16
[...]

Dat geldt voor detacheerders net zo goed, en is vanuit het perspectief van de werkgever ook logisch, niet? Als jouw wensen qua certificering niet aansluiten bij het werkgebied van de werkgever kun je beter verder zoeken naar een club die wél aansluit bij het groeipad dat je voor ogen hebt.

Verder eens met CMD-Snake, een WO master Computer Science zou zeker 2500-2800 per maand op moeten leveren (40u)

[ Voor 9% gewijzigd door Gluten Parody op 04-06-2016 15:14 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
P.O. Box schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:57:
[...]
Belastingtechnisch vallen je vakantiegeld en een eventuele 13e maand (is dat een volledig maandsalaris of een deel van een maandsalaris?) natuurlijk onder je bruto jaarloon. Dus in de 28.000. Ik zou er dus maar vanuit gaan dat je die 28.000 door 14 moet delen om je bruto maandsalaris te berekenen. Zoals je zelf al had uitgerekend: 2.000 per maand dus.
Het bedrijf waar je solliciteert klinkt als een niet al te groot bedrijf. Die hebben eerder de neiging om té hoog in te zetten op opleidingsniveau-eis en daarbij te laag in te zetten op salaris. Ik vind zelf 2.000 bruto per maand voor een WO-afgestudeerd iemand met 0 jaar werkervaring aan de lage kant. Pin me er niet op vast, maar een bedrag rond de 2400 a 2500 zou ik logischer vinden.
Dus omgerekend zou dat dan 33000 euro bruto zijn waar ik op in moet zetten.
CMD-Snake schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:58:
[...]
Mobiliteit zal toch wel iets van 19 cent per km zijn? Let ook op met vergoedingen voor internet dat deze niet kunnen gelden als je zo'n combinatie pakket hebt. Je moet dan een gespecificeerde rekening laten zien. Anders mogen ze het niet vergoeden.
Ja de mobiliteit vergoeding is 19 cent per km. De eerste 10 km worden niet vergoed.
Pensioen is ook handig om te weten en uit te zoeken. Er gaat namelijk elke maand een hap mogelijk uit je brutoloon naar je pensioenfonds. Is deelname verplicht? Hoeveel moet jij inleggen? Hoeveel legt je baas bij? Wat voor regeling heb je bij het pensioenfonds? Het klinkt op je 28e als een ver van je bed show, maar je moet er wel aandacht aan besteden.
Goede tips allemaal. Alles moet worden meegeteld om te weten hoeveel ik netto werkelijk op de rekening krijg bijgeschreven!
In de berekening ga ik er wel eventjes vanuit dat 28.000 EUR je bruto jaarloon is zonder bonussen en vakantiegeld. Indien dat zo is kan je het door 12 delen en dan klopt het ongeveer. Als dit de grote hoop is (jaarloon + vakantiegeld + 13e maand) dan moet het door grofweg 14 gedeeld worden. Ze zullen echt aan moeten geven wat er al in die 28.000 zit en wat er nog bij moet komen. Dit zijn ook dingen die je moet doorvragen. Genoeg werkgevers gooien alles op de grote hoop om aantrekkelijker over te komen.
Het zal inclusief alles zijn. De jaarsalarissen zijn gebasseerd op CAO afspraken.
De hoogte van je dertiende maand ligt aan het percentage. Maar voor het rekengemak kan je even van een maandsalaris (bruto) uitgaan.

Als alles (loon, vakantiegeld, 13e maand) in die 28.000 zit dan is het bod wel mager. Dan kan je beter elders gaan kijken.

Zie bijvoorbeeld:
https://www.werkenvoorned...ava-ontwikkelaarbeheerder
https://www.werkenvoorned...ava-applicatiebeheerder-1

Je krijgt minimaal 2581 EUR per maand en je werkt 36 uur per week. Klinkt al als een betere deal als startersbaan. Let wel even op de duur van je aanstelling.
Dat klinkt zeker niet gek. De secundaire arbeidsvoorwaarden m.b.t. scholing klinken ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Dat klopt niet. Ik heb ook een vaste baan (geen detachering) en opleidingen en certificaten zijn nog altijd belangrijk en mogelijk. Wel moeten ze relevant voor je functie zijn. Een cursus bloemschikken zal mijn leidinggevende niet snel voor tekenen, maar iets wat wel aansluit op mijn functie is het geen probleem.
Anoniem: 774851 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:13:
Het zal inclusief alles zijn. De jaarsalarissen zijn gebasseerd op CAO afspraken.
Lekker laten zitten zou ik zeggen. 28.000 EUR voor alles is te mager, je kan elders beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SquareOne schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:02:
[...]
Je berekening klopt niet.

Je moet met verschillende schijven werken. Het grootste deel van je salaris valt in schijf 1. De rest valt in schijf 2. Die overigens 40,2% is en niet 42%.
Er klopte helemaal niets van. Heb het aangepast.
De schijven zijn blijkbaar verlaagd sinds mijn laatste belastingaangifte.
Ik volg verder je berekening ook niet helemaal wat betreft het salaris. Is het €28000 per jaar of is het €2800 per maand?
Het is €28000 per jaar.
Uitgaande van €28000 per jaar, is €2333 p/mnd bruto. Zonder reiskosten vergoeding vind ik dat vrij laag voor iemand met een WO diploma. Maar zoals hier eerder ook al is genoemd; bij een eerste baan hoeft het startsalaris niet spectaculair te zijn maar gaat het vooral naar de mogelijkheden en opleidingen die je intern krijgt. Mocht je je salaris vergelijken met anderen, kijk dan echt naar opleiding en ervaring, en let niet op leeftijd. Iemand die zijn VWO, bachelor en master nominaal haalt, is met 22 klaar. Die heeft er op zijn 28e dus al ruim 5 jaar op zitten qua werkervaring, dan zou je zomaar op het dubbele van je startsalaris kunnen zitten :) .
Daar hield ik al rekening mee.

Het sommetje komt er nog steeds niet goed uit:
#Restbedrag 2e belastingschijf
28000−19922=8078

#1ste schijf
19922-(19922*0.365)=12650,47

#2e schijf
8078-(8078*0.404)=4814,488

# Totaal netto jaarsalaris?
12650,47+4814,488=17464,958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:17
Anoniem: 774851 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:48:
[...]

[...]

Het is €28000 per jaar.

[...]

28000−19922=8078

#1ste schijf

#2e schijf

Loonheffingskorting/arbeidskorting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Anoniem: 774851 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:48:
[...]

[...]

Het is €28000 per jaar.

[...]

28000−19922=8078

#1ste schijf

#2e schijf

Er is ook nog een heffingskorting van toepassing. Iets van: Algemene heffingskorting - (0,04822*(jaarsalaris - salaris dat valt in schijf 1)). Kijk even op de site van de belastingdienst daarvoor :). 100% zeker ga je je bruto salaris toch niet kunnen berekenen op dit moment denk ik, daarvoor heb je meer informatie nodig over pensioenen, de manier waarop de kilometervergoeding wordt uitbetaald etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Pak deze even: http://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen
rekent sneller dan jij en nog foutloos ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Is het een leuk bedrijf, leuke omgeving, collegas waar je wat van kan leren en ruimte voor trainingen (laat je weerhouden door terugbetalingsregelingen*) dan doen, beetje ongeacht het salaris.

Is het geen van voorgaande .. Dan nog eens over nadenken.

* Eeuwige quote:
Directeur tegen HR-manager: ‘wat als we investeren in onze mensen en ze gaan daarna weg?’ HR-manager: ‘wat als we het niet doen en ze blijven?’

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zo lastig is die omrekeningsfactor niet. Je krijgt 8% vakantiegeld, dus per jaar krijg je 12,96 maandsalarissen. (12*1,08). Plus een dertiende maand is dus 13,96 maandsalarissen.

Sommige bedrijven geven 8,33% vakantiegeld, in dat geval is het vakantiegeld dus gelijk aan een maandsalaris en kun je wel door 14 delen.

[ Voor 7% gewijzigd door Canaria op 04-06-2016 16:24 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je zou verwachten dat iemand met een CS master toch wel wat basic belastingregeltjes en simpele vermenigvuldigingen kan bevatten :+

Maar dat komt zeker door gebrek aan ervaring op dit moment, iets waar je gesprekspartner zich schijnbaar ook erg van bewust is in de hoop jou voor een appel en een ei aan zich te binden.
Je hebt genoeg kansen met een CS master en je zou normaal gesproken al tijdens je studie met genoeg bedrijven in aanraking gekomen moeten zijn die je maar wat graag willen hebben. Het huidige aanbod klinkt misschien aardig omdat ze de eerste zijn en je hebt veel vrije dagen, maar de typische "we willen geen 9 tot 5 mentaliteit van jou maar verwacht van ons niet hetzelfde als we je salaris overmaken" en karig salaris spreekt tegen ze.

De vraag is ook wat jij graag wilt gaan doen, wil je de hele dag code gaan kloppen? Met een MSc kan je veel meer verantwoording krijgen met daarbij behorende salarissen. Verder heb je waarschijnlijk ook tig studiegenoten die allemaal in hetzelfde bootje zitten, praat eens met hen.

Wbt. Pensioen etc. kan je dat natuurlijk gewoon negeren omdat je niet weet wat het is, of je kan even Googlen en begrijpen dat het gewoon extra geld is wat je misschien wel of niet krijgt. In mijn eerste jaar na m'n MSc heeft m'n werkgever ~€3500 bijgedragen aan mijn pensioenpotje. Toch geen bedragen om niet naar om te kijken lijkt me.

[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 04-06-2016 16:44 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fsfikke schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:35:
Je zou verwachten dat iemand met een CS master toch wel wat basic belastingregeltjes en simpele vermenigvuldigingen kan bevatten :+
Simpel? Volgens mij moet je bijna een studie fiscaal recht doen om het nog te snappen. 8)7
Maar dat komt zeker door gebrek aan ervaring op dit moment, iets waar je gesprekspartner zich schijnbaar ook erg van bewust is in de hoop jou voor een appel en een ei aan zich te binden.
Ik ken (nog) niet alle fiscale regels dus rekende ik de sommetjes verkeerd uit.
Er is ook tijddruk omdat ik mijn geplande vakantie heb moeten uitstellen. Vandaag zat ik dus te stressen om alles zo goed mogelijk in een overzicht te krijgen.
Wbt. Pensioen etc. kan je dat natuurlijk gewoon negeren omdat je niet weet wat het is, of je kan even Googlen en begrijpen dat het gewoon extra geld is wat je misschien wel of niet krijgt. In mijn eerste jaar na m'n MSc heeft m'n werkgever ~€3500 bijgedragen aan mijn pensioenpotje. Toch geen bedragen om niet naar om te kijken lijkt me.
Pensioen is zeker van belang. Ik weet er nu alleen nog te weinig van af. Er zijn ook geen concrete bedragen genoemd.
Maandagmiddag mag ik nog een keer langs komen mocht ik geïnteresseerd zijn. Dan zou ik aanvullende vragen kunnen stellen.
Woensdag zit ik in het vliegtuig en wil ik weten of ik werk heb of toch verder ga zoeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SquareOne schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:09:
[...]
Er is ook nog een heffingskorting van toepassing. Iets van: Algemene heffingskorting - (0,04822*(jaarsalaris - salaris dat valt in schijf 1)). Kijk even op de site van de belastingdienst daarvoor :). 100% zeker ga je je bruto salaris toch niet kunnen berekenen op dit moment denk ik, daarvoor heb je meer informatie nodig over pensioenen, de manier waarop de kilometervergoeding wordt uitbetaald etc.
Algemene heffingskorting heb ik inmiddels gevonden:
http://www.belastingdiens...s_per_1_januari_2016.html
pjottum schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:18:
Is het een leuk bedrijf, leuke omgeving, collegas waar je wat van kan leren en ruimte voor trainingen (laat je weerhouden door terugbetalingsregelingen*) dan doen, beetje ongeacht het salaris.

Is het geen van voorgaande .. Dan nog eens over nadenken.

* Eeuwige quote:
Directeur tegen HR-manager: ‘wat als we investeren in onze mensen en ze gaan daarna weg?’ HR-manager: ‘wat als we het niet doen en ze blijven?’
Leuke quote. :*)

Het is wel een leuk bedrijf met goede collegas. Ik kan er het nodige leren alleen is het ook veel kennis gebonden aan het bedrijf dat je elders weinig gaat gebruiken. Wel lag er een doorgroeimogelijkheid in het verschiet om op te werken naar software architect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anoniem: 774851 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:23:
[...]
Maandagmiddag mag ik nog een keer langs komen mocht ik geïnteresseerd zijn. Dan zou ik aanvullende vragen kunnen stellen.
Woensdag zit ik in het vliegtuig en wil ik weten of ik werk heb of toch verder ga zoeken. :+
waarom zou je jezelf die druk op (laten) leggen. in een markt waar je gewild bent ben jij degene die bepaalt. na je vakantie is de functie er vast ook nog wel en anders zo weer wat anders gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Als je wilt weten wat je er netto aan over houdt iedere maand, vraag dan gewoon een pro forma loonstrook aan. Zouden ze zo kunnen maken voor je en heb je direct alle informatie (incl pensioen, bijdrage personeelsvereniging, tegemoetkoming internet/telefonie, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BastaRhymez schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:47:
Als je wilt weten wat je er netto aan over houdt iedere maand, vraag dan gewoon een pro forma loonstrook aan. Zouden ze zo kunnen maken voor je en heb je direct alle informatie (incl pensioen, bijdrage personeelsvereniging, tegemoetkoming internet/telefonie, etc)
Zolang je niet weet hoe vaak je dat salaris uitbetaalt krijgt weet je nog niet alles :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:53

3DDude

I void warranty's

Ik heb naar jullie geluisterd en tijdens het gesprek naar het totale pakket aan arbeidsvoorwaarden gevraagd.
Vrijdagmiddag had ik mijn gesprek bij het bedrijf en ik ben het volgende te weten gekomen.

Dat geeft een lijstje:

• Overige:

Al was het 2800 bruto per maand is dat niet verkeerd (kom je op ongeveer 2123 netto)
Al is het 2000 bruto per maand is dat veel te weinig (kom je netto op ongeveer1685).

Zie je dat het een verschil is van al bijna 500 p maand.
Iemand met een Master moet eigenlijk wel op 2800 a 3000 bruto kunnen beginnen; zeker als ze je ook niet een auto of reiskosten hoeven te geven...

Het is natuurlijk afhankelijk van je situatie (woon je nog voordelig?) en wat je wilt, maar een andere werkgever benaderen voor een goed gesprek is wel handig zou ik zeggen ;).

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:57:
[...]

Zolang je niet weet hoe vaak je dat salaris uitbetaalt krijgt weet je nog niet alles :p
Staat gewoon op je loonstrook...
Staat of het wekelijks / vier wekelijks / maandelijks is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BastaRhymez schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:39:
[...]

Staat gewoon op je loonstrook...
Staat of het wekelijks / vier wekelijks / maandelijks is
Maar niet of je een 13e/14e maand krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 774851 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:23:
[...]

Simpel? Volgens mij moet je bijna een studie fiscaal recht doen om het nog te snappen. 8)7
Dat valt wel mee hoor, sterker nog: hoe de belastingschalen werken werd bij mij op de middelbare school in het tweede of derde jaar uitgelegd. Verder vind ik het inderdaad een slecht aanbod. Zonder leaseauto zou ik inzetten op een range van 2300-2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Je hoeft geen hogere wiskunde te doen voor een bruto-netto berekening. Daar zijn zat sites voor:
http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto

Vul je brutoloon in, kies je CAO (indien van toepassing) en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Azer schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:55:
[...]

Dat valt wel mee hoor, sterker nog: hoe de belastingschalen werken werd bij mij op de middelbare school in het tweede of derde jaar uitgelegd.
En nu proberen met inkomensafhankelijke heffingskorting erbij ;).

Op een site invullen is natuurlijk prima te doen. Zelf uitrekenen is niet triviaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Hoe iemand met een CS master kan denken dat al het loon op 42% belast wordt is beyond me. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Die sites om je bruto loon om te rekenen naar netto zijn 100% accuraat. Maar dan moet je ook wel weten hoeveel pensioen je afdraagt, of je nog een netto onkostenvergoeding krijg, hoeveel je reiskostenvergoeding is, etc.

Beter vraag je dus een proforma loonstrook, die kan HRM zo voor je uitpoepen.

Verder lijkt het me dat het bruto maandsalaris 2000 is. 28000/14 (dertiende maand en vakantiegeld 8.3%) = precies 2000.

Anyway, dat salaris kan je bij een detacheerder ook vangen. En dan krijg je er een auto bij. Ik weet wel, je betaald ook bijtelling enzo. Maar als je een auto wil, is leasen toch altijd het goedkoopst. Op een enkele uitzondering na.

Of ga op zoek naar een bedrijf dat wel rond de 32500/33000 per jaar wil bieden.

Of ga in conclaaf met het huidige bedrijf...

Ik zou het zelf niet doen. Ter vergelijk, ik ben 10 jaar geleden (HBO geschoold) in de deta begonnen met 1900 + lease. Ik zou met een kale 2k/maand niet akkoord gaan,

Overigens noem je het salaris miniem. Dat vind ik ook wel weer wel meevallen. Er zijn genoeg mensen die het nooit aantikken in hun leven. En als je in de deta start en je begint met 2100 + auto zit je gelijk op modaal, als je die auto een waarde van 400/500 bruto geeft....

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 04-06-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

FreakNL schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:24:
[...]
Overigens noem je het salaris miniem. Dat vind ik ook wel weer wel meevallen. Er zijn genoeg mensen die het nooit aantikken in hun leven. En als je in de deta start en je begint met 2100 + auto zit je gelijk op modaal, als je die auto een waarde van 400/500 bruto geeft....
Er zijn ook genoeg mensen die het MSc diploma nooit 'aantikken' B) Salaris hangt altijd van je referentiekader af, en voor een technisch afgestudeerde starter is €2000 zo ongeveer het minimale van de range (en die range, voor de goede orde loopt zeker tot €50k, daarboven kan ook maar dan begint het wel lastig te worden)

Dus ik zou de TS adviseren de komende dagen te werken aan z'n CV en een paar mooie motivatiebrieven, als die de deur uit zijn kan je woensdag lekker op vakantie en kom je terug in een wereld met veel meer perspectieven :)

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 05-06-2016 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 02:15
Sissors schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:08:
[...]

En nu proberen met inkomensafhankelijke heffingskorting erbij ;).
Gewoon ff de Witte Tabel van de belastingdienst erbij:
http://download.belasting...uari_2016_lh3031z61fd.pdf

8)

Moet je alleen nog weten welke kosten eraf gaan (pensioen bijvoorbeeld), voor loonheffing.
En ja, een rekentool is natuurlijk veel handiger. Maar onmogelijk is het zeer zeker niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Waar ik overigens niet vaak mensen over hoor is dat het ook een hoop uit kan maken hoe goed je bent in wat je doet. Er zitten grote verschillen tussen afstudeerders in informatica. Sommige wil je graag meteen aannemen en opleiden, andere laat je liever lopen... Was je erg goed tijdens de studie? Hoge cijfers, extra projecten, zelf dingen bijgeleerd, open source projectjes geschreven oid? Hoe zou je het doen als je tests moet maken -- programmeerpuzzels en iq-achtige tests? Als je in die opzichten bij de top afstudeerders zit kan je veel meer verdienen (hint: finance ;) ), maar als je net aan zesjes haalde, niet heel veel interesse toonde in het vak en het minimale deed voor het papiertje heb je kans nooit heel hoog te komen... Papiertje zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
FreakNL schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:24:
Die sites om je bruto loon om te rekenen naar netto zijn 100% accuraat. Maar dan moet je ook wel weten hoeveel pensioen je afdraagt, of je nog een netto onkostenvergoeding krijg, hoeveel je reiskostenvergoeding is, etc.
De meeste sites kunnen je pensioen bijdrage ook meenemen indien er in de CAO hierover iets is vastgelegd. Als ik kijk naar mijn eigen situatie klopt de berekening van mijn pensioenbijdrage op de site die ik eerder linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:46
Ik vind het aanbod behoorlijk laag en zou je zeker aanraden om lekker op vakantie te gaan en daarna verder te kijken. Als programmeur is er veel meer te verdienen en zeker met n WO master technische programmeurkant heb je kansen genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 699209

Ik kan je eigenlijk maar een echte tip geven. Sleep dat maximale startsalaris eruit, want elke volgende stap die je vanaf nu maakt is gebaseerd hierop. Laat je dus niet verleiden tot een leaseauto of andere extraatjes, want aan het einde van de rit is het bruto maandsalaris leidend voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 699209 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:05:
Ik kan je eigenlijk maar een echte tip geven. Sleep dat maximale startsalaris eruit, want elke volgende stap die je vanaf nu maakt is gebaseerd hierop. Laat je dus niet verleiden tot een leaseauto of andere extraatjes, want aan het einde van de rit is het bruto maandsalaris leidend voor alles.
Daarbij, de bedrijven aan de onderkant van de markt zitten qua startsalaris zijn ook niet de bedrijven die daarna opeens met riante verhogingen strooien. Kan dus zijn dat je pas na een paar jaar op het salaris zit waarmee je nu ook zou kunnen beginnen bij een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
Sorry maar dat is onzin. Je maakt hoe dan ook de grootste stappen als je switcht van werkgever. Je vorige salaris is dan van minder belang dan dat je aan kunt tonen een bepaald gewenst salaris te verdienen. Dus ht soort werk dat je doet en de ervaring die je opdoet in het begin is belangrijker dan gewoon je salaris.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hydra schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:39:
[...]

Sorry maar dat is onzin. Je maakt hoe dan ook de grootste stappen als je switcht van werkgever. Je vorige salaris is dan van minder belang dan dat je aan kunt tonen een bepaald gewenst salaris te verdienen. Dus ht soort werk dat je doet en de ervaring die je opdoet in het begin is belangrijker dan gewoon je salaris.
Je eerste baan is ook een switch van werkgever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

Hydra schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:39:
[...]

Dan maak je inderdaad de grootste sprong, maar over het algemeen is die nog steeds gerelateerd aan het eindsalaris bij de werkgever ervoor. Niet voor niets zien we hier op Tweakers zo één keer per maand voorbij komen dat een potentiële werkgever om de laatste loonstrook vraagt.

Slechts in zeldzame gevallen kun je hier een fout uit het verleden echt herstellen net zoals je in zeldzame gevallen een substantiële loonsverhoging krijgt binnen een organisatie. Het bestaat wel, maar voor de meeste mensen is mijn stelling gewoon geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:53

3DDude

I void warranty's

Precies, en bedenk goed, al is het werk er nog zo leuk en zijn de collega's fantastisch;
Aan het eind van de dag is het leuk dat je wat over houdt, je schoorsteun moet ook roken he.. ;)

Bedenk goed, Winnaars die winnen. Losers die verliezen -> Ga jij akkoord met zo een slecht salaris; Wil jij daarvoor werken? Kun je dat aan jezelf uitleggen? Ja maar het is er toch harstikke leuk !
Ja dat klopt maar dat is echt niet de enigste werkgever waar het harstikke leuk is hoor ;).

*sorry teveel ET gekeken :P *

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:54:
[...]

Maar niet of je een 13e/14e maand krijgt.
We gaan redelijk off topic, maar als die 28k een "zekerheidje" is, kan je die delen door het bruto salairs van de pro forma...
* Komt daar 12 uit, dan is de 28k het bruto maandloon zonder vakantiegeld en 13/14e maand
* komt er 12,96 uit, dan is die 28k incl het vakantiegeld
* komt er 13,96 of 14,96 uit, dan is het incl de 13e of 14e maand

Dus uit de pro forma kan je imho meer halen dan je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:12
IMHO vind ik <30k startsalaris all-in voor een WO afgestudeerde developer best wel aan de lage kant daarvoor kan je best even verder zoeken. Ik zou me qua potentiële werkgevers dan ook niet echt richten op de Sogeti's en Ordina's van deze wereld. Dat is toch meer de "warm vlees verhuur" van de detachering die meestal meer gericht is op HBO'er. Junior Developers en Testers etc.

Met een WO CS op zak zou ik toch eerder kijken naar een traineeship bij de grote banken. Vooral Rabo en de ING doen behoorlijk wat Java en zijn fors aan het uitbreiden op hun tech staff. Mocht je graag echt de consultancy inwillen dan zou ik eens gaan kijken bij de Deloittes van deze wereld. Die doen ook erg veel IT tegenwoordig (kreeg van de week nog een aanbod van ze via LinkedIn) en ik kan je zeker vertellen dat je daar een stuk blijer van wordt dan het magere wat je nu wordt aangeboden. Plus dat je ook zeker meer doorgroei mogelijkheden hebt naar de toekomst toe.

Zelf ben ik 6 maaden geleden begonnen bij een groot ingenieursbureau in NL als developer met 39k bruto zonder auto. Ik verwacht dat je met jouw kwalificaties met een beetje goed zoeken toch zeker in de 35-39k range moet uitkomen zonder auto of tussen de 30-33k met auto indien je daar voor wilt gaan.

Mocht je overigens echt de Java markt op willen gaan, kijk dan eens hier. Is een recruitment bureau gespecialiseerd in Java vacatures en opdrachten en heb ik zelf redelijk goede ervaringen mee. Geen opdringerige recruiters en geregeld interessante vacatures.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gisteravond ben ik weer terug gekomen van een korte vakantie en ik zie dat er nog enkele nieuwe berichten bij zijn gekomen.
Bedankt voor de goede adviezen die zijn gegeven. Zoals jullie allicht al hadden gemerkt heb ik er van af gezien en lekker van een vakantie genoten.

Ik heb vandaag mijn C.V. wat opgepoetst en dan begin ik morgen met het solliciteren. Er zijn inmiddels al drie bedrijven die mij in de korte tussentijd gemaild hebben, helaas niet helemaal mijn ding.
Tijdens mijn vakantie heb ik echter ook een uitnodiging gekregen van een bedrijf met een leuke vacature. Daar moet ik dan wel voor gaan verhuizen. Verhuizen is het volgende punt dat ik moet gaan onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:22
Vraag anders en proforma salarisstrook dan heb je een beter beeld van wat je krijgt en afdraagt aan pensioen etc...

...

Pagina: 1