Hoi Tweakers. Ik ben recent afgestuurd en heb nu een master in computer science op zak. Vandaag zou ik eigenlijk in het vliegtuig zitten om van twee weken vakantie te genieten. Pas na terugkomst zou ik beginnen met solliciteren.
Onverwacht is er echter een vacature op mijn pad gekomen. Het is een leuk bedrijf en ik ben uitgenodigd om volgende week langs te komen. De vakantie heb ik dus uitgesteld voor deze mooie kans.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: Universitair
• Werkervaring: 0 jaar
2. Wat ik kan doen:
• Functie: Java Developer
• Uren/week: 36 of 38 uur?
• Reistijd: n.b.
• Werkdruk: n.b.
Eerder dan verwacht moet ik me nu verdiepen in de markt. Op tweakers heb ik o.a. het Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) topic gelezen en diverse topics van detacheerders omdat ik graag wil weten wat een 'marktconform' salaris is.
Sommige tweakers verdienen best goed. Zij hebben vaak ook al de nodige ervaring. Als ik nu kijk naar Java Developers zonder (noemenswaardige) werkervaring dan val ik bijna van mijn stoel.
Bij diverse detacheerders zie ik Java developers of 'juniors'/''young profesionals' minimale startsalarisen ontvangen.
Variërend van €1900 tot €2100 en een lease auto. (Capgemeni, Society)
Maximaal €2500,- zonder lease auto. (Brunel)
Iemand met 6 maanden ervaring verdiende €2400,-
Iemand met 4,5 jaar ervaring verdiende €3100,-
Beide met een (kleine) lease auto.
Dus de startsalarissen voor Java Developer zijn (soms fors) lager dan €2500,- onder de tweakers.
Als ik het Salariskompas invul op http://www.intermediair.nl/salariskompas dan krijg ik met mijn profiel een gemiddeld salaris van €3.810,- voorgerekend. (na drie jaar zou het zelfs hoger dan €5000,- zijn)
Dat is misschien wat veel voor een Java developer met 0 jaar ervaring. De nationale beroepengids geeft als salarisindicatie € 2.500 tot € 4.500 voor Java developers.
Ik vind het nu lastig om te bepalen wat een 'markt conform' salaris is.
Een lease auto is geen optie bij dit bedrijf dus dat maakt het vergelijken nog lastiger met de bovengenoemde tweakers.
Wat is een marktconform salaris?
Hoe vergelijk ik salaris met en zonder lease auto?
Onverwacht is er echter een vacature op mijn pad gekomen. Het is een leuk bedrijf en ik ben uitgenodigd om volgende week langs te komen. De vakantie heb ik dus uitgesteld voor deze mooie kans.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: Universitair
• Werkervaring: 0 jaar
2. Wat ik kan doen:
• Functie: Java Developer
• Uren/week: 36 of 38 uur?
• Reistijd: n.b.
• Werkdruk: n.b.
Eerder dan verwacht moet ik me nu verdiepen in de markt. Op tweakers heb ik o.a. het Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) topic gelezen en diverse topics van detacheerders omdat ik graag wil weten wat een 'marktconform' salaris is.
Sommige tweakers verdienen best goed. Zij hebben vaak ook al de nodige ervaring. Als ik nu kijk naar Java Developers zonder (noemenswaardige) werkervaring dan val ik bijna van mijn stoel.
Bij diverse detacheerders zie ik Java developers of 'juniors'/''young profesionals' minimale startsalarisen ontvangen.
Variërend van €1900 tot €2100 en een lease auto. (Capgemeni, Society)
Maximaal €2500,- zonder lease auto. (Brunel)
Iemand met 6 maanden ervaring verdiende €2400,-
Iemand met 4,5 jaar ervaring verdiende €3100,-
Beide met een (kleine) lease auto.
Dus de startsalarissen voor Java Developer zijn (soms fors) lager dan €2500,- onder de tweakers.
Als ik het Salariskompas invul op http://www.intermediair.nl/salariskompas dan krijg ik met mijn profiel een gemiddeld salaris van €3.810,- voorgerekend. (na drie jaar zou het zelfs hoger dan €5000,- zijn)
Dat is misschien wat veel voor een Java developer met 0 jaar ervaring. De nationale beroepengids geeft als salarisindicatie € 2.500 tot € 4.500 voor Java developers.
Ik vind het nu lastig om te bepalen wat een 'markt conform' salaris is.
Een lease auto is geen optie bij dit bedrijf dus dat maakt het vergelijken nog lastiger met de bovengenoemde tweakers.
Wat is een marktconform salaris?
Hoe vergelijk ik salaris met en zonder lease auto?