rMBP traag sinds reparatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:55
Hallo,

Mijn MacBook Pro met Retina display uit 2013 is onlangs naar iCentre geweest voor een reparatie. Ik had last van een probleem met de oleofobische laag, waardoor het scherm uiteindelijk vervangen is.

Nu valt mij op dat sinds de reparatie mijn MacBook een aanzienlijk stuk trager is. Safari openen schiet niet op, opstarten duurt lang en het internet is echt niet vooruit te branden. Het is niet of ik een MacBook uit 2008 heb. Dat terwijl mijn rMBP toch echt een stuk sneller was vóór herstel. Ik gebruik OS X El Capitan en voor zover mij bekend heeft het reparatiecentrum niets met de software gedaan. Zelfs het typen gaat traag.

Weet iemand hoe dit kan of zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:58
Heb je al eens het SMC gereset?

[ Voor 6% gewijzigd door carpebios op 28-05-2016 15:09 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Net gedaan! Even een tijdje aanzien of 't nu beter wil vlotten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Nope. Niet opgelost. In de eerste 5 seconden zie je het probleem al: de animaties lopen niet soepel. Je ziet dat de letters strepen bevatten en dat het beeld er duidelijk moeite mee heeft. Reparatiefout?

YouTube: OSX display distortion after repair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dat ziet er niet goed uit. Heb je al een herinstallatie gedaan? Mocht dat geen oplossing bieden, dan zou ik terug naar de winkel gaan.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Herinstallatie vanwege een nieuw display? Het moet niet gekker worden lijkt mij. Er is ergens iets niet in orde gegaan tijdens de reparatie, misschien wordt niet al het geheugen gezien omdat ze er een tik tegen aan gegeven hebben...

Ow, en liever geen nare woorden over 2008 MacBooks, degelijker dan die kom je ze namelijk niet tegen... (laat 2008 is zo'n beetje de enige serie waar geen bekende fouten in zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

sypie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:59:
...
Ow, en liever geen nare woorden over 2008 MacBooks, degelijker dan die kom je ze namelijk niet tegen... (laat 2008 is zo'n beetje de enige serie waar geen bekende fouten in zitten)
Dat er geen Apple terugroepactie voor is betekent niet dat er geen structurele problemen mee zijn. Bij dit type MacBooks gaat vaak een capacitor kapot (c7771 dacht ik uit m'n hoofd), waardoor de MacBook niks meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:39
sypie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:59:
Herinstallatie vanwege een nieuw display? Het moet niet gekker worden lijkt mij. Er is ergens iets niet in orde gegaan tijdens de reparatie, misschien wordt niet al het geheugen gezien omdat ze er een tik tegen aan gegeven hebben...

2008 is niet hoe, maar wanneer die gaan allemaal.

Maar uit 2013 verwacht je dat niet ;), tenzij het de bekende ATI kaart is die ook kapot gaat 6970 6950 etc )

[ Voor 20% gewijzigd door Mektheb op 06-06-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien de MacBook Pro modellen maar niet de Unibody modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Net bij iCentre geweest. Ik moet eerst opnieuew installeren. Anders zijn de onderzoekskosten en alle reparatiekosten voor mij. Omdat het probleem niet bekend is. Handig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Opnieuw geïnstalleerd maar de traagheid blijft. Ook zonder betaversie. Het rare is dat als ik op 'Herstarten' klik, de MacBook uitgaat. Het duurt dan echt 45 seconden totdat het scherm weer aan gaat. Het lijkt wel alsof het toestel zichzelf reset voor iedere opstartbeurt.

Iemand nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:13
Al een PRAM reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 10:38

Baggeraar

Wat een gebagger..

http://www.dannydullin.co...ostic-asd-reference-list/
met een ASD kan je als het goed is je laptop zelf testen op fouten.
Meestal is het zo dat er ergens een kapotte sensor is waardoor de laptop zichzelf terugklokt en daardoor dus trager reageert.
Zou kunnen door een onvoorzichtigheid bij het installeren van het scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Baggeraar schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:14:
Meestal is het zo dat er ergens een kapotte sensor is waardoor de laptop zichzelf terugklokt en daardoor dus trager reageert.
Hier zat ik ook aan te denken. Klinkt bijna als een situatie waarbij je ineens merkt dat je Mac heel traag wordt en dan beseft dat je nog 7% batterij hebt waar de Mac de boel drastisch terug klikt en je dus de gelegenheid geeft een lader te zoeken en anders de boel op te slaan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

sypie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:39:
Misschien de MacBook Pro modellen maar niet de Unibody modellen.
Oké, halve touché ;)

On topic: eerst eens even een SMC en PRAM reset uitvoeren en ASD draaien, dan kunnen wat dingen uitsluiten inderdaad.

[ Voor 23% gewijzigd door rvanpruissen op 08-06-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Baggeraar schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:14:
Bedankt voor de tip. Inmiddels de test laten draaien maar mijn MacBook weet helaas niet te slagen voor de tests. Ik krijg meldingen dat er problemen zijn met Airport (Airport register values have changed). Kan dat kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 10:38

Baggeraar

Wat een gebagger..

lijkt mij niet meteen een issue te zijn.. voor zover ik weet is de Apple Airport nog steeds randapparatuur en heeft dus niks te maken met je macbook zelf.
kreeg je geen andere foutmelding? (het liefste zien we natuurlijk foutcodes, die kan je het makkelijkste google'en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik heb de tests nog een keer gedraaid en de MacBook is gepassed. Meteen even naar OS X geboot en verrek, hij 's een stuk sneller!
Pagina: 1