Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-07-2024
Mensen,

Ik doe op dit moment live streaming van zaalvoetbalwedstrijd met mijn Iphone 6 en dan rechtstreeks naar Youtube.

Dit werkt goed, alleen merk ik dat de hoek en de lens beter kunnen.

Nu zie ik allerlei lensen staan op internet, maar kunnen jullie mij een advies geven welke lens ik het best kan pakken voor een grotere hoek en een betere lens (en dan gaat het dus over streaming en dus niet over foto's).

Alvast bedankt voor de hulp/advies.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 10:56
Ik zou eens een goedkoop lenzensetje kopen van bijv. Aliexpress, om gewoon eens te testen hoe het bevalt.

http://nl.aliexpress.com/...xt=iphone+wide+angle+lens

Je hebt dan een wide angle lens nodig. Geen fisheye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan je de goedkope lensjes afraden. Dat is vrijwel allemaal goedkoop glas wat een vertekenend en onscherp beeld geeft.

Als je voor makkelijke breedhoek wil gaan met prima kwaliteit dan is de OlloClip wel een aanrader.

Als je echter niet vertekenende breedhoek wilt met een objectief(je) van echt hoge kwaliteit dan kan ik uit eigen ervaring de Moment Lens aanraden.

Ik heb zowel de Zoom als de Wide en bevallen alle twee super, is ook van een ongekende kwaliteit in een klein lensje, oprichter heeft vroeger objectieven ontwikkeld voor Carl Zeis en dat zie je er vanaf. Helaas brengt het wel een wat hogere prijs met zich mee.

Info hier : https://momentlens.co
Veel foto's gemaakt met de lenzen op mijn instagram (link hieronder)

Edit: Het kan ook zonder die case btw.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 28-05-2016 14:06 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Beter gaat het nooit worden als je er een lens voor zet, waarschijnlijk krijg je vertekening in scherpte en kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d-russo schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:48:
Beter gaat het nooit worden als je er een lens voor zet, waarschijnlijk krijg je vertekening in scherpte en kleuren.
Niet helemaal waar. Is volledig afhankelijk van het type glas in je voorzet lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:14:
[...]

Niet helemaal waar. Is volledig afhankelijk van het type glas in je voorzet lens.
Daarom zei ik ook "waarschijnlijk" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d-russo schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:23:
[...]

Daarom zei ik ook "waarschijnlijk" :)
"Waarschijnlijk" is in deze context wat misplaatst en doet vermoeden dat de kans dat je vertekening hebt groot is.

Iets wat dus niet zo is als je gewoon kwaliteit koopt.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 29-05-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:56:
[...]

"Waarschijnlijk" is in deze context wat misplaatst en doet vermoeden dat de kans dat je vertekening hebt groot is.

Iets wat dus niet zo is als je gewoon kwaliteit koopt.
Als je glas voor glas gaat zetten gaat het nooit beter worden, of je nou kwaliteit koopt of niet.
Pagina: 1