Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik wil graag, mits de prestaties/prijzen kloppen, een Mini-ITX gamesysteem bouwen met de GTX 1070. Dit gaat mijn eerste build worden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Grotendeels gamen (MOBA en RPG)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal 1400 euro (inclusief GTX 1070) uitgeven. Liever wat minder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij komt in de woonkamer, dus niet te groot en lawaaierig.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Case biedt mogelijkheid tot grote GPU
Moederbord is betaalbaar met zover ik kan zien alle standaard mogelijkheden
i5 6500 zou genoeg moeten zijn om niet te bottlenecken?
CPU koeling om hem enigszins stil te houden
Geheugen en SSD goedkoop mogelijk (480 GB genoeg)
450W zou voldoende moeten zijn?
Monitor 24" genoeg en 1440p. Hoef geen 144hz omdat ik voornamelijk RPG/MOBA's speel.

Kunnen jullie je mening geven over de gekozen onderdelen en ook eventuele verwachte problemen aangeven? Denken jullie dat hij erg warm/lawaaierig wordt?

De build die ik voor ogen heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Core 500€ 55,-€ 55,-
1MSI B150i Gaming Pro€ 93,50€ 93,50
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 34,35€ 34,35
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,95€ 28,95
1Corsair CX450M€ 52,45€ 52,45
1Crucial BX200 480GB€ 111,-€ 111,-
1Asus VX24AH Zwart€ 305,10€ 305,10Totaal€ 879,35

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2016 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom heb je alle vragen weggelaten die standaard al waren ingevuld toen je een topic wilde openen? Het leest zo makkelijk/universeel als iedereen gewoon de standaard layout aanhoudt.

Vul dat nog even lekker aan in de startpost; anders heb je kans dat je het topic gewoon op slot gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 28-05-2016 13:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangepast. Ik dacht dat het meer richtlijnen waren waar ik aan kon denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Persoonlijk heb ik niet veel te zeggen over de configuratie; het ziet er zeker niet verkeerd uit maar vraag me af of je je RAM niet op de limiet (klein) hebt gekozen. Voor zover ik kan zien heb je maar 2 DIMM-slots en gezien de prijzen van geheugen, is het misschien raadzamer om 2x 8GB erin te zetten?

/edit: is dit Scythe niet ontzettend luid (op basis van de specs)? Er zijn andere (platte) coolers die in de Pricewatch niet boven de 15dB uitkomen, volgens fabrieksopgave).

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 28-05-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Ik las dat 8GB RAM nog steeds voldoende moet zijn, maar gezien het kleine prijsverschil misschien verstandig om alvast aan de toekomst te denken.

Ik heb niet veel verstand van CPU koeling, heb deze gekozen op basis van de mainstream mini-ITX BBG van maart 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:29:
Bedankt voor je reactie!

Ik las dat 8GB RAM nog steeds voldoende moet zijn, maar gezien het kleine prijsverschil misschien verstandig om alvast aan de toekomst te denken.
Meh, er zijn nu al wat games die al ondergrens al snel 6GB RAM adviseren en al richting de 16GB RAM komen voor de "full experience". Of het altijd waar is, is een grote korrel zou maar voor een paar tientjes extra, ben je ff uit de brand de komende jaren.
Ik heb niet veel verstand van CPU koeling, heb deze gekozen op basis van de mainstream mini-ITX BBG van maart 2016.
Ik ook niet maar aangezien je in de huiskamer wil gaan gamen, zal je even goed moeten bedenken wat er het meeste geluid gaat maken. Een CPU-cooler die (in het vreemdste geval) de hele dag 33dB genereert, kan nog wel eens een rare zoem veroorzaken, zeker als 'ie zometeen wat ouder / viezer is.

Lees even goed de specs door van je Fractal (!!!) en ga dan op zoek hoe hoog een CPU-cooler mag zijn en dan op basis van de Pricewatch even wat filteren. Ik denk dat je rustig een cooler kan vinden die misschien een aantal dB minder genereert (if needed) en net zo goede performance geeft als de cooler in je lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CPU-koeler moet ik nog even naar kijken, de kast geeft inderdaad ruimte voor grotere en stillere koelers.
Noctua NH-L12 bijvoorbeeld zou een goede optie zijn denk ik.

Bedankt voor de feedback.
Pagina: 1