Zelfsluitende progamma's blijven gewoon in dock staan.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensVE02
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-09 11:23
(ik heb dit ook op de iCulture forum geplaatst, maar misschien weten mensen het hier wel raad ;) )

Hi,

Sinds de laatste Mac update 10.11.5, ervaar ik wat problemen.

Bijvoorbeeld als ik een programma afsluit (zoals mijn Avira antivirus updater), blijft hij gewoon in dock staan.
Forceer stop werkt niet direct via dock, niet via activiteitenweergave, en ook niet bij het venster forceer stop als je cmd+alt+esc, omdat hij er dan niet in het lijstje staat.

En ook sinds die update kan ik niet meer mijn Mac afsluiten, waarschijnlijk door een paar programma's die aangegeven staat dat ze open zijn, terwijl ze allang zijn afgesloten.

Weet iemand hiermee raad?

Alvast bedankt,
Laurens

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Programma's in de Dock kunnen ook "snelkoppelingen" zijn. Alleen als een programma actief is, staat er een zwart bolletje onder. Als je Avira antivirus updater niet bij forceer stop staat, of in de activiteitenweergave, is het simpelweg niet actief. Als je het daarom uit de Dock wilt halen, pak je het op, sleep je het omhoog en wacht even totdat het icoon transparant wordt en er 'verwijder' staat.

Voor de afsluitproblemen; welke programma's geven aan dat ze nog open staan?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensVE02
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-09 11:23
Daedalus schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:44:
Programma's in de Dock kunnen ook "snelkoppelingen" zijn. Alleen als een programma actief is, staat er een zwart bolletje onder. Als je Avira antivirus updater niet bij forceer stop staat, of in de activiteitenweergave, is het simpelweg niet actief. Als je het daarom uit de Dock wilt halen, pak je het op, sleep je het omhoog en wacht even totdat het icoon transparant wordt en er 'verwijder' staat.

Voor de afsluitproblemen; welke programma's geven aan dat ze nog open staan?
Kijk, bijvoorbeeld bij een spelletje minecraft, sluit ik hem gewoon af (zonder te forceren), maar hij staat dan gewoon uit volgens activiteitenweergave, dat forceer stop venstertje etc. Maar in mijn dock geeft hij aan dat hij niet reageert, en het zwarte bolletje staat ook nog eronder.

Als ik mijn MacBook afsluit en er staan geen bolletjes meer onder mijn programma's (met uitzondering van Finder natuurlijk) moet hij normaal afsluiten, mijn icoontjes van mijn bureaublad zijn al weg, maar toch blijft iets in mijn MacBook het afsluiten hinderen sinds de update. Voordat ik ging updaten, sloot hij wel gewoon af en ik had voor en na de update ook geen nieuwe programma's geïnstalleerd, dat is dus het rare...