Vraag

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:12

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Ik wil foto's maken van gegraveerde ramen die niet zelf te verplaatsen zijn en met belabberde lichtomstandigheden.

Een statief heb ik, maar wat voor belichtingstrucks moet ik uit de kast trekken om ervoor te zorgen dat het mooi en duidelijk in beeld gebracht wordt? Het liefst met huis-tuin-en-keukenoplossingen, zoals een plaatje piepschuim, wit/zwart papier/laken, dat soort dingen.

Google leert vooral dat je overal glas kunt laten graveren of dat je een foto kunt laten graven op glas. Foto's van gegraveerde glazen objecten worden structureel in de juiste omstandigheden gemaakt, maar zo'n opstelling kan ik dus niet maken.

Zie onderstaande foto's.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7720/27268391696_84a10694f2_z.jpgIMG_7922

en

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7617/27268393656_555b1438ca_z.jpgIMG_7917

Met bewerken kun je uiteraard wel dingen oplichten, zoals de randen van het glas, etc, maar dat vind ik niet zo belangrijk. Het gaat om de afbeeldingen en niet het kozijn ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Beste antwoord (via letatcest op 28-05-2016 11:51)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een wit doek erachter spannen en daarachter een goede lamp. Zodat je essentieel een enorme softbox erachter plaatst? Dan heb je belichting vanaf de achterkant en mooi diffuus, ik kan mij zo voorstellen dat dat goed werkt :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een wit doek erachter spannen en daarachter een goede lamp. Zodat je essentieel een enorme softbox erachter plaatst? Dan heb je belichting vanaf de achterkant en mooi diffuus, ik kan mij zo voorstellen dat dat goed werkt :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:12

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Nomad schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:42:
Dank! Eigenlijk vermoedde ik dat al. Alleen omdat ik nog maar één kans heb het tafereel te aanschouwen, is het wel handig iig. alles mee te hebben wat je nodig kunt hebben. Wat er dan mee gebeurt, is nog onduidelijk.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie