Ik wil foto's maken van gegraveerde ramen die niet zelf te verplaatsen zijn en met belabberde lichtomstandigheden.
Een statief heb ik, maar wat voor belichtingstrucks moet ik uit de kast trekken om ervoor te zorgen dat het mooi en duidelijk in beeld gebracht wordt? Het liefst met huis-tuin-en-keukenoplossingen, zoals een plaatje piepschuim, wit/zwart papier/laken, dat soort dingen.
Google leert vooral dat je overal glas kunt laten graveren of dat je een foto kunt laten graven op glas. Foto's van gegraveerde glazen objecten worden structureel in de juiste omstandigheden gemaakt, maar zo'n opstelling kan ik dus niet maken.
Zie onderstaande foto's.
IMG_7922
en
IMG_7917
Met bewerken kun je uiteraard wel dingen oplichten, zoals de randen van het glas, etc, maar dat vind ik niet zo belangrijk. Het gaat om de afbeeldingen en niet het kozijn
Een statief heb ik, maar wat voor belichtingstrucks moet ik uit de kast trekken om ervoor te zorgen dat het mooi en duidelijk in beeld gebracht wordt? Het liefst met huis-tuin-en-keukenoplossingen, zoals een plaatje piepschuim, wit/zwart papier/laken, dat soort dingen.
Google leert vooral dat je overal glas kunt laten graveren of dat je een foto kunt laten graven op glas. Foto's van gegraveerde glazen objecten worden structureel in de juiste omstandigheden gemaakt, maar zo'n opstelling kan ik dus niet maken.
Zie onderstaande foto's.
IMG_7922en
IMG_7917Met bewerken kun je uiteraard wel dingen oplichten, zoals de randen van het glas, etc, maar dat vind ik niet zo belangrijk. Het gaat om de afbeeldingen en niet het kozijn
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie