Upgrade naar Skylake

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik wil upgraden naar een desktop met 1151 socket en heb de volgende onderdelen bij elkaar gesprokkeld:

Moederbord Gigabyte GA-B150-HD3P
Processor Intel Core i5-6600K - Boxed
Processor koeler Scythe Mugen 4
Voeding Corsair RM650x - 650W
Geheugen Corsair Vengeance LPX - DDR4-2133 - Rood - 16GB
SSD Samsung SM951 - M.2 - 256 GB

Het is al een tijdje geleden dat ik een systeempje in elkaar heb geschroefd en om uit te sluiten dat ik verkeerde spullen bestel, vraag ik om jullie advies.
Volgens de layout van het mobo zit het slot van de SSD in de buurt van de processorvoet. Zit deze SSD niet in de weg voor de processorkoeler?
Is de geheugenkeuze correct?

Ik gebruik de pc voor allerlei toepassingen behalve gamen en laat hem vaak multitasken.
Analyse van schaakpartijen, internet, downloaden, Office, tv weergave gestreamd vanuit de satellietontvanger enz.

Ik heb een extra zware voeding gekozen ivm de vele hardisks en diverse andere randapparatuur.

Ik gebruik twee monitoren: iiyama ProLite XU2590HS-B1
Kan ik deze aansturen met de ingebouwde GPU? Eén via DVI en de andere via HDMI?
Krijg ik dan een identieke weergave? Zo niet dan gebruik ik weer mijn oude videokaart.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:15
Beetje overkill of niet?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 111,95€ 111,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Crucial CT4G4DFS8213€ 14,95€ 14,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 269,80

Meer zou ik niet uitgeven. Puur omdat dit al overkill is. Randapparatuur trekt meestal stroom niet uit de voeding zelf. Nu is dit ook verwaarloosbaar omdat een Usb poort max 5 watt kan leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Puddi Puddin op 28-05-2016 10:34 ]

• Rocketman
Misschien wel overkill ja.. Op dit moment gebruik ik de I5 3590K met de oude 1155 sockett Gigabyte Z77X-3DH mobo met 8 GB geheugen.
Het was de bedoeling dat mijn schoonzoon dit allemaal van mij zou krijgen, maar misschien is het een goed plan om de door jou geadviseerde spullen nieuw te kopen en aan hem te geven. Scheelt weer geld en ik ben nog zeer tevreden met wat ik heb. Dit scheelt ook veel ombouwwerk.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Rocketman schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:21:
Misschien wel overkill ja.. Op dit moment gebruik ik de I5 3590K met de oude 1155 sockett Gigabyte Z77X-3DH mobo met 8 GB geheugen.
Het was de bedoeling dat mijn schoonzoon dit allemaal van mij zou krijgen, maar misschien is het een goed plan om de door jou geadviseerde spullen nieuw te kopen en aan hem te geven. Scheelt weer geld en ik ben nog zeer tevreden met wat ik heb. Dit scheelt ook veel ombouwwerk.
Zonde om up te graden dan. Wat gaat je schoonzoon er mee doen dan ?

• Rocketman
Hij gaat het bekende Office werk doen en grafisch ontwerpen met Solidworks.
Deze programma's wil hij gaan gebruiken:

 Office pakket
 Photoshop
 Solid Works
 CC cleaner
 Virusscanner
 Google Chrome
 VLC
 WinRAR

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar je wil dus upgraden (als dat het juiste woord is) om je schoonzoon je oude computer te geven?

Beetje ingewikkeld zo, want wat je nu zelf hebt, voldoet uitstekend voor je zelf (is al wat overkill), en voor je schoonzoon is het ook al overkill.

• Rocketman
Maar kan hij uit de voeten met het lijstje van Puddi Puddin?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rocketman schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:26:
Maar kan hij uit de voeten met het lijstje van Puddi Puddin?
Nee maar dat kan je vast wel teruglezen in de requirements van bijvoorbeeld Solidworks of Photoshop; dit zijn 2 applicaties die heel erg kunnen profiteren van goede hardware-acceleration en dat is nu, in je eigen lijstje en het gesuggereerde lijstje, absoluut niet benoemd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rocketman
Je hebt helemaal gelijk, op deze manier halen we zaken door elkaar.
Ik heb de requirements van Phtoshop en Solidworks doorgenomen en de voorgestelde hardware van Puddi Puddin volstaat als er minimaal 8 GB geheugen geplaatst wordt.
MAX3400 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:28:
[...]

Nee maar dat kan je vast wel teruglezen in de requirements van bijvoorbeeld Solidworks of Photoshop; dit zijn 2 applicaties die heel erg kunnen profiteren van goede hardware-acceleration en dat is nu, in je eigen lijstje en het gesuggereerde lijstje, absoluut niet benoemd.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:15
Naja dat wist ik dus niet. Ligt er net aan hoe professioneel er wordt omgegaan met deze programma's. Anders is een i5/i7 met 16gb ram wel aangeraden ja.
Pagina: 1