Thailand-zuid in begin september

Pagina: 1
Acties:

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:39

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag allen,

Mijn vriendin en ik gaan eind augustus voor 3 weken naar thailand. Eerst 4 nachten in Bangkok. Dan naar Chiang Mai/Rai voor een aantal dagen, om vervolgens 1 september naar 't zuiden te vliegen. Echter kwamen we er achter dat de weersomstandigheden nogal verschillend zijn daar. We wilden eerst naar Phi Phi Islands en omstreken. Echter blijkt het daar dan petweer te zijn. Daarom nu plannen om naar Koh Samui te gaan.

Iemand van jullie ervaring om daar heen te gaan in die tijd? Ik ben bang dat we weinig tot geen zon gaan zien, veel regen, en druilerige dagen.

We hebben wel al wat ervaring met die omgeving. Twee jaar geleden zijn we naar Maleisië geweest, echter was dat in mei (ook naar Langkawi island).

Iemand ideeën? Of is het gewoon, zon zon zon, een paar beste buien, en dan weer zon?

Professioneel Heftruck Syndroom

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vakantieplannen worden doorgaans in AZ besproken... Tikje TL->AZ

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Verwijderd

Ik ben een tijd geleden in augustus in Thailand geweest - eerst duiken op Koh Phangan, en daarna vanuit Bangkok een klein stukje naar het noorden voor wat natuurparken en zo.

Op de eilanden was het prima - de keren dat het regende was het inderdaad af en toe een enorme bak water, en verder heerlijk weer.

Het vasteland was minder - heel veel bewolking. En op de boot terug waren al mijn kleren nat geworden, en dat droogde absoluut niet doordat de lucht zo vochtig was. Na twee dagen begon het zelfs te schimmelen. O.o

Maar het was wel lekker warm, dus dat scheelde!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:00
Ben 2 jaar geleden in augustus op Koh Phi Phi geweest en afgezien van af en toe een heftige bui is het prima te doen. De temperatuur is nog altijd zeer aangenaam echter zal er af een toe een (hevige) bui zijn door de hoge temperatuur is het vrij snel opgedroogd. In de maand september is er nog altijd zo'n 150-200 uur zon.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Regenseizoen/monsoon in Thailand betekent niet dat het continue regent. Sterker nog, het grootste deel van de dag is het gewoon droog en schijnt vaak de zon. Meestal in de late middag of avond gevolgd door een relatief korte, maar vaak wel zeer heftige, regenbui.

September (en oktober) zijn wel de natste maanden over het algemeen. Zeker aan de westkust loop je dan wel kans op minder weer. De kust aan de Golf van Thailand (dus Koh Samui, Koh Pha Ngan, Koh Tao, en het vasteland) zijn dan beter te doen idd,.

Aan de westkust moet je dan ook bedenken dat de Surin en Similan Islands ook gesloten zijn tussen mei en oktober, mocht je die op je to-do lijstje hebben staan (duiken, snorkelen).

Persoonlijk zou ik in augustus liever de oostkust bezoeken dan de westkust, hoewel dat laatste wel gewoon te doen is.

Virussen? Scan ze hier!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49
Pai in het noorden meepakken is ook leuk.
Koh Samui schijnt tegen te vallen. Koh Pang Han en Koh Tao zijn erg leuk!

Volgens mij heb je aan de oostkust in die periode de kans op het beste weer.

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 11:20
Het regenseizoen is niets als je Nederlands weer gewent bent:)

Where ever you go, there you are

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

rikm schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:37:
Het regenseizoen is niets als je Nederlands weer gewent bent:)
Het regent daar wel iets heftiger en langer als hier, maar is het regenseizoen eind-Augustus niet weer voorbij?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik was daar vorig jaar eind september, ik zou me er echt geen zorgen om maken.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Marzman schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:49:
[...]

Het regent daar wel iets heftiger en langer als hier, maar is het regenseizoen eind-Augustus niet weer voorbij?
Hangt nogal van de regio af, het regenseizoen duurt in een groot deel van het land van eind mei/begin juni tot en met oktober, waarbij september en oktober meestal de natste maanden zijn in het zuidwesten (waar het in het geval van de TS om gaat).

Beste reistijd in het grootste deel van Thailand is van november tot en met februari (High Season), voor zowel temperatuur als neerslag. Maart tot en met begin mei (Shoulder Season) is ook nog goed te doen, hoewel het dan wel erg heet kan zijn, is het meestla nog wel droog.

Vanaf eind mei/begin juni tot oktober wordt beschouwd als Green Season, omdat de natuur dan weer een beetje groener wordt door de regen, en de watervallen weer wat voller worden (soms kunnen ze bijna geheel opdrogen gedurende de hete maanden).

Maar zoals gezegd, zelfs in Green Season (regenseizoen) is Thailand goed te doen. Het regent zelden tot nooit de gehele dag, meestal zijn het korte, maar heftige, stortbuien in de namiddag of avond, en buiten die buien is het zonnidg genoeg.

Voordeel is natuurlijk wel dat tijdens Green Season de accomodatie meestal een héél stuk goedkoper is (vaak minder dan de hleft van de High Season-prijzen), omdat er relatief wienig toeristen (en dus vraag naar kamers) zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 28-05-2016 21:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik heb zeker wel wat regen(seizoenen) meegemaakt. Half jaar in Brazilië gezeten (o.a. Manaus en omstreken), en dus Maleisië. Maar het verschilt gewoon zo enorm per jaargetijde/locatie. Dat ik wilde jullie vragen wat jullie idee er van is. Maar ik merk wel dat het gewoon wel te doen is. Een bui is niet erg. Als we maar niet 7 dagen on afgebroken bewolking hebben, en alles er grauw uit ziet. Dat zou zonde zijn. Landinwaarts vind ik dat niet zo erg. Maar rondom die eilanden enzo wil ik toch wel het bounty gevoel hebben. :)

Verwijderd

Ik zou zeggen gewoon doen! Ik ben ook geweest tijdens het regenseizoen! Als het regent aan de zuidwestkust is het vaak zo dat het beter weer is aan de zuidoostkust en andersom. Waarom niet beide kanten zien, het is goed te reizen met de bus/boot en het is ook nog goedkoop! Ik heb gereisd van Koh Tao naar Krabi en dat was echt goed te doen, ongeveer 7 uurtjes totaal! Overigens regent het niet de hele dag of elke dag! Chiang Mai was mijn favoriete plek van Thailand, tip huur een fiets om de stad te verkennen. 4 nachten in Bangkok is echt veel, of ben je van plan om de steden/dorpen eromheen te bezoeken? dat heb ik namelijk gedaan want voor de rest is er niet veel te zien daar en heb je aan 2 nachten wel genoeg.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:55:
Ik zou zeggen gewoon doen! Ik ben ook geweest tijdens het regenseizoen! Als het regent aan de zuidwestkust is het vaak zo dat het beter weer is aan de zuidoostkust en andersom. Waarom niet beide kanten zien, het is goed te reizen met de bus/boot en het is ook nog goedkoop! Ik heb gereisd van Koh Tao naar Krabi en dat was echt goed te doen, ongeveer 7 uurtjes totaal! Overigens regent het niet de hele dag of elke dag! Chiang Mai was mijn favoriete plek van Thailand, tip huur een fiets om de stad te verkennen. 4 nachten in Bangkok is echt veel, of ben je van plan om de steden/dorpen eromheen te bezoeken? dat heb ik namelijk gedaan want voor de rest is er niet veel te zien daar en heb je aan 2 nachten wel genoeg.
Dank voor je bericht! We hebben na bangkok nog niets geboekt qua hotels. We zijn echt nog even aan het kijken wat we gaan doen na Chiang Mai. Mogelijk dat we toch nog een hotel dan voor een paar dagen op koh samui en een paar dagen aan de westkust doen.

Wat betreft bangkok. We zijn effectief niet 5 volledige dagen daar. We komen aan op een dag, en we vliegen door op de 5e. Ook hebben we een dagtour naar de erawan-falls. Daarnaast nog wat shoppen, terrassen, tempels en een night skybar. :) dagen zijn dan zo voorbij. Van die fiets is een leuk idee! Top :)

Verwijderd

Nee bedankt

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 21:37 ]

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Het is uiteindelijk als volgt geworden:

4 nachten bangkok
4 nachten Chiang Mai
3 nachten Chiang Rai
2 nachten Krabi
5 nachten Koh Samui
1 nacht hotel airport

Niet meer naar Phi Phi dus. Althans, niet de planning. We hebben nog wel wat speling bij Krabi en Koh Samui.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45
NeFoRcE schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:31:

4 nachten bangkok
4 nachten Chiang Mai
3 nachten Chiang Rai
2 nachten Krabi
5 nachten Koh Samui
1 nacht hotel airport

Niet meer naar Phi Phi dus. Althans, niet de planning. We hebben nog wel wat speling bij Krabi en Koh Samui.
3 nachten Chiang Rai echt veel.
Ben in mijn 3 maanden durende reis daar 2 nachten geweest en had geluk dat ik daar in het weekend was. Met de 2 weekend markten (op zaterdag en zondag)
Buiten de witte tempel is er erg weinig te doen.

Zal liever naar Pai gaan als ik jou was.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

5 nachten Koh Samui vind ik persoonlijk vrij lang, het is ook een erg toeristisch eiland.

Krabi.. bedoel je dan Krabi Town? Daar is wenig bijzonders te zien voor toeristen. Of bedoel je dan Ao Nang? Dat is juist weer heel toeristisch, en ik vond het erg tegenvallen. Het strand is ook niet echt heel bijzonder (voor Thailand dan).

Als alternatief zou ik misschien Ko Lanta aan willen dragen voor Krabi, en dan 1 of 2 dagen korter in Samui? Minder toeristisch (nog).

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 03-06-2016 14:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45
wildhagen schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:46:
5 nachten Koh Samui vind ik persoonlijk vrij lang, het is ook een erg toeristisch eiland.

Krabi.. bedoel je dan Krabi Town? Daar is wenig bijzonders te zien voor toeristen. Of bedoel je dan Ao Nang? Dat is juist weer heel toeristisch, en ik vond het erg tegenvallen. Het strand is ook niet echt heel bijzonder (voor Thailand dan).

Als alternatief zou ik misschien Ko Lanta aan willen dragen voor Krabi, en dan 1 of 2 dagen korter in Samui? Minder toeristisch (nog).
Of Railay beach betere stukje van Krabi! ( dat is ook het eiland wat je ziet als je op krabi zoekt)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Joostje123 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Of Railay beach betere stukje van Krabi! ( dat is ook het eiland wat je ziet als je op krabi zoekt)
Daar zitten we ook vlakbij :) En gaan dan veel bootjes varen, eilandje hoppen etc. We zijn niet van die stilzitters/resorthangers/zwembadgangers.
wildhagen schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:46:

We gaan nog een grote boottocht doen daar. Verder lekker wandelen, en dan toch nog ff 1 / 2 dagen bijtanken en opmaken voor de terugreis :)
Joostje123 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:38:
[...]

Ben in mijn 3 maanden durende reis daar 2 nachten geweest en had geluk dat ik daar in het weekend was. Met de 2 weekend markten (op zaterdag en zondag)

We gaan o.a. naar de theeplantages daar. En nog een dag naar Phu Chi Fa. Veel reizen. Bijna hele vakantie ook een auto beschikbaar :)

[ Voor 19% gewijzigd door NeFoRcE op 03-06-2016 15:04 ]

• beno-
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-10 21:23
Als je naar Chiang Mai gaat zou ik zeker Pai niet overslaan :)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-11 08:47

Stoffel

Engineering the impossible

Joostje123 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:48:
[...]

+1, beste stukje Thailand naar mijn mening :)

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23

cruncher

wanna crunch someone?

railay beach is schitterend, ben er in 2013 geweest.

hebben daar 5 dagen vlakbij gezeten op krabi. we waren er in juli. veel regen gezien.
daarna 5 dagen naar koh lanta geweest, dat is een geheime aanrader. rust, natuur, mooie stranden en veel beter weer.

koh samui was in die tijd ook beter, er heerst dan zuidwest monsoen en daarbij wordt koh samui beetje gespaard...

can you read my mind?

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
cruncher schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:53:
railay beach is schitterend, ben er in 2013 geweest.

hebben daar 5 dagen vlakbij gezeten op krabi. we waren er in juli. veel regen gezien.
daarna 5 dagen naar koh lanta geweest, dat is een geheime aanrader. rust, natuur, mooie stranden en veel beter weer.

koh samui was in die tijd ook beter, er heerst dan zuidwest monsoen en daarbij wordt koh samui beetje gespaard...
Top! Ja, Railay beach gaan we ook nog even naar toe. Sowieso wat zien van die eilanden/stranden als we daar zitten (zitten 2 nachten in krabi, voor we naar Koh Samui gaan).

Wat een hel van een zoektocht naar een chill hotel/resort op Koh Samui trouwens zeg. We willen opzich wel rechtsboven in (daar bruist het het meest? terrasjes, winkeltjes, etc). We hebben de volle 5 dagen een auto ter beschikking. Willen eigenlijk een goed hotel incl ontbijt, en een vet uitzicht vanuit onze kamer over het prachtige natuurschoon, 't water, en eiland(en). Maar zo eenvoudig is dat nog niet...

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joostje123 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:38:
[...]

+1 wij waren er 1 nacht en dat was eigenlijk ook wel genoeg..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Chiang Rai zelf is dan ook niet heel erg interessant voor toeristen. Maar Chiang Rai wordt wel vaak als springplank gebruikt voor bijvoorbeeld uitstapjes naar de Golden Triangle, de Witte Tempel of enkele andere uitstapjes. En dat is de TS dus ook van plan zoals te lezen is in een reactie van hem :)

En dan is Chiang Rai op zich wel een goede uitvalsbasis qua lokatie..

Blijf je alleen in de stad, dan is 3 dagen Chiang Rai idd wel erg veel. Dan kan je beter naar Chiang Mai gaan, daar is dan veel meer te zien/doen enzo :)

Virussen? Scan ze hier!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:27
Vergeet Samui! Koh Tao is zoveel mooier en sfeervoller. Plus veel minder "zuip toeristen".

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:16

CeesKees

I rest my Kees

NeFoRcE schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:31:

4 nachten bangkok
4 nachten Chiang Mai
3 nachten Chiang Rai
2 nachten Krabi
5 nachten Koh Samui
1 nacht hotel airport

Forget samui, als je het mij vraagt. Kijk eens naar kao sok National park na krabi. En pak wel een paar nachten phi phi.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

beno- schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:34:
Als je naar Chiang Mai gaat zou ik zeker Pai niet overslaan :)
En dit ook.

Ik zou zelf meer tijd in Chiang mai dan op samui besteden.

En daar een auto huren? Are you nuts??

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Afgelopen weekend net Koh Samui hotel geboekt. Lees nu pas jullie reacties hier. De reden voor dat eiland is omdat t nog aardig fors is, en er dus wel veel te doen/te zien is. We gaan zeker nog wat boottripjes maken naar andere eilanden. En vanaf Krabi (Nabij railay beach) ook e.e.a. Zien. We gaan niet stil zitten en zullen dus genoeg zien :) en ik las gewoon op erg veel sites e.d. Dat in de tijd dat wij gaan, koh samui betere locatie is. En ja, auto huren kost daar geen drol, en is toch wel ff handig. Zijn geen scootermensen :) en Chiang Rai is idd uitvalsbasis Ik zal nog even kijken of er tijd is om Pai te bezoeken ook. Dank!

• cruncher
  • Laatst online: 13:23

cruncher

wanna crunch someone?

railay beach zeker, maar vergeet koh tup ook niet. ligt daar op half uurtje varen voor de kust.
zijn 3 eilanden bij elkaar, die bij laagwater makkelijk via zandbanken te belopen zijn.
Zie foto's op google.....

Krabi, lijkt einde van de wereld, zo mooi uitzicht.

can you read my mind?

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-11 13:00
Krabi is inderdaad een leuk stukje. Zoals hierboven al aangegeven, is Khao Sok NP ook een besliste aanrader. Ik vond zelf Koh Samui verschrikkelijk (toeristisch vind ik niet erg, maar dit is echt niveau bezopen toeristen en sleazy striptenten), dan zou ik eerder de andere eilanden aanbevelen.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Viccers schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:51:
Krabi is inderdaad een leuk stukje. Zoals hierboven al aangegeven, is Khao Sok NP ook een besliste aanrader. Ik vond zelf Koh Samui verschrikkelijk (toeristisch vind ik niet erg, maar dit is echt niveau bezopen toeristen en sleazy striptenten), dan zou ik eerder de andere eilanden aanbevelen.
Daar prikken we wel door heen verwacht ik. En we zijn nog jong (28 en 26). Daarnaast zijn we toch veel onderweg, dingen bezoeken, genieten van uitzichten etc. Tevens 't laatste gedeelte van onze reis. Dat ik verwacht dat het ook gewoon lekker relaxen wordt op z'n tijd. Eergisteren vlucht geboekt van Koh Samui naar BKK. We komen er dus echt niet meer onderuit ;)

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46
Ach koh Samui is best wel ff relax. Beetje cocktails drinken en strand hangen voor een paar dagen.
Wij hebben ook nog enkele dagen koh toa gedaan. Heerlijk gedoken.
Koh Samui is vooral duurder door dat het er toeristische is geen volledigde maaltijd voor 5euro zoals in de rest van het land.

• Chiron
  • Laatst online: 12:08

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Krabi zelf is best wel een saai stadje, het is een beetje een 'hub' om een nachtje te blijven en daarna weer door te reizen.

Koh Samui is redelijk toeristisch en vooral gericht op gezinnen, en redelijk aan de prijs, zeker als je er rechtstreeks op/vanaf vliegt. Koh Tao is te gek als je van duiken/snorkelen houdt, en Koh Phangan is afhankelijk van wat je wil een supertoeristisch partyparadijs (het zuiden), of extreem relaxed en rustig (het noorden). Vanaf het noorden op Phangan kan je ook met een duikschool naar Koh Tao en/of Sail Rock duiken. Verder vond ik zelf de trip naar Ang Thong National Park te gek, neem dan wel de speedboat safari (of je moet uren op een boot zitten erg leuk vinden :P).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• NLKornolio
  • Laatst online: 10-11 07:39

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Alleen de erawann falls zijn echt een must mooiste wat ik in Thailand heb gezien.
Als je niet 4 nachten gaat feesten in Bangkok kan ja daar ook beter wat tijd vanaf trekken. In Bangkok gewoon een scam tuc tuc nemen die brengen je half Bangkok door als je nog even naar de diamanten en pakken winkel gaat.
5 nachten ko samui is ook echt teveel, ko samui is eigenlijk het saaiste eiland daar, huur een scootertje en je rijdt binnen een dag om het eiland heen en dan heb je alles weer gezien. Je kan met de boot wel dan nog een dagje naar ko tao om te duiken of phagnang om te feesten voor de full moon party.Blijf wat langer in Krabi zou ik zeggen en neem een tripje met de speedboot naar phiphi.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Krabi stad komen wij niet, behalve de transfers daar. We zijn helaas geen waterratten, dat verder dan een beetje snorkelen komen we niet denk ik. Maar wie weet, als we daar zijn :) Verder ben ik vorig jaar in Kroatië geweest met de Plitvice Lakes, en paar jaar geleden naar de Iguazu Waterfalls in Brazilië. Ik verwacht dus niet ál te veel van Erawann Falls. Maar het zal zeker wel okee zijn :)

Naar Phi Phi gaan we wel is de bedoeling. Is alleen sterk weersafhankelijk. Las ook dat er niet altijd boten gaan ivm ruwe zee.

Ach, het komt allemaal wel goed. Hebben 3 weken de tijd. Lekker genieten. Hopelijk flink wat zonuren nog. Doen het iets rustiger aan (nu 6 hotels in 3 week) dan bijv 2 jaar terug in Maleisië (7 hotels in 12 nachten). Rijden in het buitenland (linksrijden) vind ik niet erg. Verder gaan we zeer goed voorbereid op pad, en gaan we zeker wel genieten. :)

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Lijkt erop dat ts helemaal geen tips en trucs zocht. Alle adviezen zijn in de wind geslagen.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Wat ik verder nog wel kan aanraden in Bangkok is een fietstocht door de stad, bv bij Co Van Kessel. (Imho vond ik Bangkok het minste stuk van heel de reis, met als uitzondering die fietstocht)

Ik zou de Erawan watervallen niet vanuit Bangkok bezoeken, dan zit je heel de dag in de auto/bus/trein. Kanchanaburi is een veel handigere vertrekplaats en relaxt stadje.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
CeesKees schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:41:
Lijkt erop dat ts helemaal geen tips en trucs zocht. Alle adviezen zijn in de wind geslagen.
Er is rondgegaan dat in de periode dat wij gaan, de oostkust een betere keus is qua weer. Dat is de leer die ik eruit gehaald heb. Verder toch wel een beetje gecombineerd nog met de westkust. Zo gaan we wel proberen nog naar phi phi / joh langs te gaan. Kortom, zeker niet alles uit de wind geslagen hoor :)

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

crazyx schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:34:
Wat ik verder nog wel kan aanraden in Bangkok is een fietstocht door de stad, bv bij Co Van Kessel. (Imho vond ik Bangkok het minste stuk van heel de reis, met als uitzondering die fietstocht)
Dit deel ik hoor. Bangkok is wat mij betreft zeker geen plek om meer dan 24 uur door te brengen.

Sterker, ik zou op de terugweg er naartoe gaan, dag van terugvlucht...

In de ochtend aankomen, airporthotel pakken, skytrain/metro richting grand china palace hotel (daar zit Co v Kessel toch?) de fietstocht doen, lekker wat eten enz enz. Terug naar je airport hotel en je voorbereiden op de terugvlucht.

Zo heb je het minst "last" van Bangkok.

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-11 04:01

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

CeesKees schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:41:
Ach, ik ga de hele maand augustus die kant op en heb mn route nog niet voorbereid. Was van plan (in grote lijnen) AMS -> BKK -> Chang Mai/Rai en Pai -> zuidwest -> BKK -> AMS.

Aan de hand van de tips in dit topic ga ik denk ik meer zuid-oostkant pakken ipv west en heb ik een heel aantal namen van plaatsen voor mijn to-visit lijstje. Wil niet topic-kapen ofzo hoor, maar ga dus vooral door met nuttige dingen plaatsen :9

* wizzkizz bookmarkt topic

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik sluit me aan bij de laatste berichten over Bangkok, niet te lang blijven. Fietstour is wel heel leuk om te doen, krijg je ook nog wat leuke plekjes te zien (al zijn er vast puristen die zeggen dat dát eigenlijk ook alweer te mainstream is geworden, en ze hebben daar vast nog gelijk in ook). Zou er nu zeker niet langer meer dan 1-2 dagen blijven. Mij te massaal, druk, benauwd, stinkt, enz enz :P

Khao Sok National Park kan ik wel van harte aanraden, wat is het daar heerlijk mooi en relaxed. Kwam daar echt tot rust.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
LuNaTiC schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:44:
Ik sluit me aan bij de laatste berichten over Bangkok, niet te lang blijven. Fietstour is wel heel leuk om te doen, krijg je ook nog wat leuke plekjes te zien (al zijn er vast puristen die zeggen dat dát eigenlijk ook alweer te mainstream is geworden, en ze hebben daar vast nog gelijk in ook). Zou er nu zeker niet langer meer dan 1-2 dagen blijven. Mij te massaal, druk, benauwd, stinkt, enz enz :P

Khao Sok National Park kan ik wel van harte aanraden, wat is het daar heerlijk mooi en relaxed. Kwam daar echt tot rust.
Khao Sok past volgens mij niet meer in ons schema. We zijn ook niet veel in Bangkok zelf.

Dag 1: aankomst
Dag 2: chillen en bijkomen
Dag 3: fietstocht
Dag 4: Erawan Falls bezoeken
Dag 5: doorreis naar 't noorden.

Al met al valt 'twel mee dus :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Was ook meer in het algemeen bedoeld voor evt andere Thailand-gangers ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

NeFoRcE schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:17:
[...]

Khao Sok past volgens mij niet meer in ons schema. We zijn ook niet veel in Bangkok zelf.

Dag 1: aankomst
Dag 2: chillen en bijkomen
Dag 3: fietstocht
Dag 4: Erawan Falls bezoeken
Dag 5: doorreis naar 't noorden.

Al met al valt 'twel mee dus :)
Ik vind het zonde dat je zoveel al hebt gepland, en vastgelegd.

Wat nu als het ergens niet bevalt? Zonder boekingen ben je dan zo weer weg.
Of wat als je het ergens heel erg leuk vind? Zonder planning plak je er zo een paar dagen bij.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
CeesKees schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:20:
[...]

Ik vind het zonde dat je zoveel al hebt gepland, en vastgelegd.

Wat nu als het ergens niet bevalt? Zonder boekingen ben je dan zo weer weg.
Of wat als je het ergens heel erg leuk vind? Zonder planning plak je er zo een paar dagen bij.
Zo zou je het kunnen zien ja. Maar wat als het erg bevalt op 1 plek? Dan daar blijven? Dat willen we niet. We willen wat zien van Thailand. Er is zoveel moois. Dus gewoon lekker her en der zitten. 2 jaar terug zijn we 14 dagen naar Maleisië geweest. Alles vol geboekt, er mocht niks mis gaan. Alles ging goed, en we hebben súper (zacht uitgedrukt) genoten. Alleen maar vette dingen gezien en gedaan.

Zoiets willen we nu dus weer, maar wel iets rustiger qua planning. Daarom blijven we langer. Toen hadden we 7 hotels in 12 nachten (vluchten daargelaten). Nu 6 hotels in 19 nachten.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ligt heel erg aan de persoon, soort reis wat je wilt maken en hoeveel tijd je hebt. Ik ging met 2 vrienden en van tevoren hadden we al een beetje gebrainstormd wat we ongeveer verwachtten van onze vakantie. Bleek heel er gemixt te zijn, stukje cultuur, natuur, strand, feesten, relaxen. Dus dan ga je toch al een beetje kijken wat je waar kan doen. Ik vond het eigenlijk wel fijn dat we alles al hadden gepland, zelfs qua vervoer (dus aankomen met de ferry, opgepikt worden door een taxichauffeur, enz. Nergens aan te hoeven denken, geen onderkomen ter plekke te hoeven zoeken, weten wat je van te voren kwijt bent... win je ook weer wat tijd mee ;)

Als ik alleen zou gaan, of met een gezelschap wat precies hetzelfde voor ogen had, of meer tijd te besteden had, zou ik het dan weer anders aanpakken. Maar als je binnen een korte tijd toch veel dingen wil afvinken dan werkt zo'n aanpak prima vind ik.

Afwijken kan overigens ook nog altijd, het zijn vast nu ook weer niet van die wereldschokkende bedragen die je dan kwijt bent (op zich zonde natuurlijk, maar niet overkomelijk in Thailand ;)).

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ikzelf sta daar anders in.

Ik plan zo min mogelijk van te voren. Ga ook niet weg met een lijst van zaken die ik moet zien, maar met een overzicht van dingen die ik graag zou willen zien. If not, dan kom ik vast nog wel een keer terug, als het er leuk was.

Ikzelf kom graag en zo vaak mogelijk in zuid-oost azie. Ben al heel veel op Bangkok gevlogen en zal dit ook voorlopig blijven doen.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

zoals ik al zei, hangt het erg van je als persoon af. En 'moeten' is niet een graniet gebijteld. Ik had ook een wishlist en daar heb ik uiteindelijk ook niet alles van gezien. En maakt ook niet uit verder. Wel is het zonde om dingen die je echt wil zien en je bent er toch, te laten liggen lijkt me. En genoeg mensen die elk jaar graag ergens anders heen willen, en niet (te snel) dezelfde vakantiebestemmingen willen. Dus dan helpt het wel als je je een beetje inleest en hier en daar al wat plant. Vaak kun je er alsnog wel van afwijken en improviseren.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 11:59
Ik zou ook nooit alles vanaf thuis boeken. Met Agoda en andere sites kan je een dag van de voren voor een prikkie een hotel boeken en in Thailand heb je op elke straathoek een reisburotje die voor een paar euro een vlucht kan regelen (voor echt een paar tientjes kan je het hele land door vliegen).

Koh Samui ben ik zelf niet geweest, ik ben wel 10 dagen op Koh Tao geweest, dat is de plek om heen te gaan als je van duiken houdt. Maar ook Koh Tao wordt steeds drukker, tijdens de Full Moon parties is Koh Tao wel veel rustiger, want dan zijn een groot aantal van de toeristen naar de andere eilanden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Chiron
  • Laatst online: 12:08

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Het grote nadeel van alles vantevoren per dag vastleggen is dat je de sigaar bent als de trein een dag niet rijdt vanwege een aanrijding of materiaalpech, of de catamaran niet vaart vanwege slecht weer. Dan is je hele schema overhoop.

Juist Thailand is vet relaxed omdat je daar alles overal ter plekke kan regelen. Geen land is zo makkelijk
als Thailand wat dat betreft.

We hadden wel altijd een 'ongeveer' idee van de plaatsen en de route die we wilden bezoeken. De afgelopen keren hebben we alleen de eerste twee nachten in Bangkok vantevoren geboekt, en zorgen we ervoor dat we een paar dagen voordat we terug naar NL vliegen weer in Bangkok zijn.

Als je naar Koh Samui / Koh Phangan / Koh Tao wil is het trouwens wel een aanrader om je vlucht iets eerder te boeken, de dagen rond de Full Moon parties wil iedereen van en naar die eilanden toe en zal alles wat sneller vol zitten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
En weer terug uit Thailand. Ongelooflijk wat een rete vette vakantie!

Alleen op de heenreis hadden we 6 uur vertraging (mondkapjes vielen uit die A380 die onderweg was naar AMS). Verder ging alles perfect! Alles tot in de puntjes geregeld ook, heel fijn! Niks uitzoekwerk meer daar, gewoon full-pull genieten van de vakantie!

Elke dag was een memorabele dag, heel veel gezien, bizar weinig water op de kop gehad. Alleen wat bewolking op momenten (uitzichtmomenten) waarop we het niet echt konden gebruiken. Maja, desondanks zeker genoten!

Dank voor al jullie input!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:50
NeFoRcE schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:43:
Alleen op de heenreis hadden we 6 uur vertraging
Volgens mij kun je een aardig bedrag terug krijgen dan. Lekker goedkope reis geweest

https://www.consumentenbo.../mijn-vlucht-is-vertraagd

Freelance Drupal Developer

• SnowDude
NeFoRcE schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:43:
En weer terug uit Thailand. Ongelooflijk wat een rete vette vakantie!

Alleen op de heenreis hadden we 6 uur vertraging (mondkapjes vielen uit die A380 die onderweg was naar AMS). Verder ging alles perfect! Alles tot in de puntjes geregeld ook, heel fijn! Niks uitzoekwerk meer daar, gewoon full-pull genieten van de vakantie!

Elke dag was een memorabele dag, heel veel gezien, bizar weinig water op de kop gehad. Alleen wat bewolking op momenten (uitzichtmomenten) waarop we het niet echt konden gebruiken. Maja, desondanks zeker genoten!

Dank voor al jullie input!
Waar ben je nu precies geweest? Ik ga in april waarschijnlijk weer drie weken die kant op.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
SnowDude schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:02:
[...]

Waar ben je nu precies geweest? Ik ga in april waarschijnlijk weer drie weken die kant op.
overzicht, en de todo's (los van alle massages, nightmarkets, etc ;)

4 nachten bangkok
- erawan falls
- ko van kessel fietstocht
- ayyutoah (ofziets :P)

4 nachten chiang mai
- pai canyon
- elephant nature park
- en nog wat dingen i guess...

3 nachten chiang rai
- phu chi fa
- golden triangle

2 nachten krabi
- railay beach

5 nachten koh samui
- boutique yachting
- koh tao

1 nacht bangkok
- bijkomen! :D

in die volgorde ;) man man, wat een episch land! i love it!!!

• SnowDude
NeFoRcE schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:25:
[...]

overzicht, en de todo's (los van alle massages, nightmarkets, etc ;)

4 nachten bangkok
- erawan falls
- ko van kessel fietstocht
- ayyutoah (ofziets :P)

4 nachten chiang mai
- pai canyon
- elephant nature park
- en nog wat dingen i guess...

3 nachten chiang rai
- phu chi fa
- golden triangle

2 nachten krabi
- railay beach

5 nachten koh samui
- boutique yachting
- koh tao

1 nacht bangkok
- bijkomen! :D

in die volgorde ;) man man, wat een episch land! i love it!!!
Je hebt bijna het zelfde gedaan als er bij mij op de planning staat:

1 nacht Bangkok

3 nachten Kanchanaburi
- Hellfire pass, erawan falls

1 nacht Bangkok

4 nachten Chiang mai
-Iets met olifanten park en een dagtrip naar Chiang Rai

5 nachten Koh Tao
-Duiken, duiken en duiken 8)

3 nachten Railay

2 Nachten Bangkok

Dit keer ga ik niet alleen en ook niet echt backpacken. En ik zal een aantal dingen van te voren al gaan boeken. Mijn ouders hebben me gevraagd of ik ze een keer mee wil nemen die kant op, met zijn tweeen durven ze dat niet.

Verwijderd

Ik ben eens in april naar Ko Phi-Phi geweest, het had goed weer moeten zijn, maar het regende en stormde, echt geen leuke ervaring met ondergelopen straatjes en boten die niet uitvoeren wegens teveel wind. Ik zou aanraden om eens ter plekke ook het weerbericht in het oog te houden... Koh Chang vond ik leuk en is makkelijk te bereiken.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

SnowDude schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:36:
[...]

Je hebt bijna het zelfde gedaan als er bij mij op de planning staat:

1 nacht Bangkok

3 nachten Kanchanaburi
- Hellfire pass, erawan falls

1 nacht Bangkok

4 nachten Chiang mai
-Iets met olifanten park en een dagtrip naar Chiang Rai

5 nachten Koh Tao
-Duiken, duiken en duiken 8)

3 nachten Railay

2 Nachten Bangkok

Dit keer ga ik niet alleen en ook niet echt backpacken. En ik zal een aantal dingen van te voren al gaan boeken. Mijn ouders hebben me gevraagd of ik ze een keer mee wil nemen die kant op, met zijn tweeen durven ze dat niet.
Leuk man, je ouders die kant op.
Mijn ervaring is dat ze daarna wel zelf willen.. En gaan!

Ik hoop mn moeder nog eens mee te krijgen (gelijk een oppas ;) )

Verwijderd

Ik zou nu zelf niet direct met mijn ouders willen reizen, maar erg leuk als je ouders mee willen, ze zijn misschien een pak avontuurlijker dan de mijne ;-)
In goedkope guesthouses logeren en gaan trekken in de jungle zie ik ze toch nog niet doen, maar Thailand en heel zuidoost Azië heeft veel te bieden voor alle soorten reizigers, geniet ervan!
Pagina: 1