Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjutte
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-02 07:23
Begin juli ontvang ik eindelijk mijn Oculus Rift. Ik wil voor die tijd graag een PC kopen die daar ruim klaar voor is. Het budget is rond de 3000 euro, het mag iets meer of minder zijn.
Ik wil al mijn oude zooi vervangen, dus inclusief scherm, muis en dergelijke.
Het voornaamste doel is gaming. GTA V, de nieuwe Doom en de nieuwe versie van Desent die nog in ontwikkeling is. Daarnaast natuurlijk VR games.
En als het kan wil ik ook wat 3D modelletjes zelf renderen, maar dat is meer voor de lol, de 3D printer daar wordt nog voor gespaard....
En het systeem moest naast mega snel ook zo stil mogelijk zijn en over genoeg aansluitingen beschikken voor mijn bril. Eventueel overclocken zal zich beperken tot configs waarvan anderen al hebben vastgesteld dat het stabiel blijft werken.
Ik heb zelf een lijstje samengesteld, maar hoor graag of jullie het (op onderdelen) anders zouden doen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 329,89€ 329,89
1Asus Z170 PRO GAMING€ 139,95€ 139,95
1MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB€ 799,-€ 799,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 66,95€ 66,95
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 101,-€ 101,-
1LG 34UC87M-B Zwart€ 807,34€ 807,34
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 85,-€ 85,-
1Noctua NH-U14S€ 57,95€ 57,95
1Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout)€ 148,85€ 148,85
1Mionix Castor - Optical Gaming Mouse€ 69,35€ 69,35
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 51,95€ 51,95
1Corsair RM750i€ 126,95€ 126,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 285,-€ 285,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.069,18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-05 11:23

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als het ook nog stil moet zijn zou ik een andere kaart pakken dan die founders edition. de aftermarket koelers komen er aan en zullen een stukje minder herrie maken, en tegelijk stiller (wellicht zelfs goedkoper) zijn.
Voor de rest kan je voeding wel een aardig stuk omlaag; 500W is ruim genoeg voor deze setup!
ga je overklokken? of zie je dat jezelf nog niet doen? daarmee kun je namelijk geld besparen als je 't toch niet gaat doen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjutte
Mogelijk komt er ooit nog een gtx1080 naast. Overclocken is niet super belangrijk, als het maar snel genoeg en enigszins toekomstbestendig is.
Stel dat overclocken niet moet, wat is dan de aanbevolen processor?

[ Voor 19% gewijzigd door Kjutte op 28-05-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:41
Kjutte schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:03:
Stel dat overclocken niet moet, wat is dan de aanbevolen processor?
Dan raad ik (met jouw budget) nog steeds deze i7 6700K aan vanwege de standaard 0.2 GHz hogere turbo kloksnelheid en 0.6 GHz base frequency vergeleken met de 35 euro goedkopere i7 6700.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-07-2024
En voor een corsair rm550x gaan, genoeg om 2 1080's te poweren, tenzij je gaat overclocken. Maar pas wel op met sli, het schaalt ontzettend slecht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 25774

Twee keer 4GB geheugen in zo'n systeem? Dan toch minsten 2 x 8GB? Of gelijk 4 x 8GB.
Tot en met 32GB vind ik persoonlijk dezer dagen redelijk, soort van, betaalbaar. En i.v.m. renderen etc...

En 1 harde schijf? Wederom, in zo'n systeem? Dan toch minstens 2 in RAID? Of ben ik nu achterhaald? Zeker i.v.m. renderwerk. Anders een aparte SSD? Twee keer 512GB i.p.v. 1TB?

Renderwerk voor een 3d-printer? Heb je naar mijn mening toch geen bijzondere pc nodig. Een i3 laptop volstaat b.w.v.s. ook. Zo groot zijn die modellen uit zo'n printer niet ;)

Persoonlijk zou ik minstens een maand of drie wachten voor een GTX1080. Dan komen (zijn er vast) fabrikanten met beter geclockte uitvoeringen.

Hoewel het wel klopt, kom je naar mijn mening maar net aan met een 500w voeding. Zie calculatie.
Dat is met één videokaart. En één harde schijf. Wordt een 460w geadviseerd.

Zo'n beest van een setup lijkt mij het volgende wat prettiger: Zie calculatie.
Dat is met een tweede GTX1080, Tweede HDD. 32GB geheugen (verwaarloosbaar verbruik). 660w aanbevolen voeding. Een 750w voeding zou naar mijn mening meer tot zijn recht komen.

Dacht laatst te lezen dat de AMD Pro Duo volgens AMD zelf juist erg VR georiënteerd was? Durf alleen niet helemaal zeker te zeggen wat voor een voeding daarbij past. Heeft een 75w meer gebruikt dan de R9 Fury X. Dus als die 570w nodig heeft. Dan klinkt 650w minimaal logisch. Wederom kom ik dan op een voeding van 750w waar ik zelf aan zou gaan denken.

Heel brute videokaart en dan vooral in de prijs :9 Maar goed, min of meer niet anders dan 2 stuks GTX 1080 natuurlijk. Ook niet qua stroomverbruik.

Aja, lul maar wat voor de vuist weg. Je scherm vind ik wel erg mooi! Zelf heb ik ook LG en vond LG's ook het mooist qua kleurweergave toen ik toendertijd in de winkel ging kijken. Geen idee hoe dat curved is, maar vast superstoer.

Voor als je het weten wil: Ben zelf aangenaam verrast door de big-tower die ik aangeschaft had. Niet mijn eerste (in 20 jaar...), maar wel het brede wat nu normaal is, maar vroeger, bij die van mij, niet. En dan doel ik op de temperatuur. Ik hou van stil, daar kies ik op uit. Maar de temp is door alle ruimte in de kast niet hoog te krijgen. Dus misschien wat om mee te nemen.

Verder durf ik niet te zeggen of je genoemde games meer Nvidia of juist AMD games zijn. Voor zover dat telt... In die klasse.

Mobo zou ik uitzoeken op (zelf regulerend) overklokken in de BIOS, heb niks met Windows programma's / overklok utilities van mobo fabrikanten heb ik niks mee. Maar naar ik begreep is dit in de BIOS een stuk beter, gebruiksvriendelijker geworden dan pakweg 5, 6, 7 jaar gelee. Een i7-K zou ik in jouw situatie dus ook kiezen. I.c.m. overklok dus. Processoren zijn er min of meer op gemaakt.

Of dat jouw uitgezochte Asus dus ook heeft moet je even uitzoeken, misschien heeft iemand anders hier wat input op.

Nou goed, wat ik zo even bedenken kan wat je misschien helpen kan. Moet zeggen dat €3000,- een shitload of money is, voor een systeem. Hoewel een derde natuurlijk randapparatuur is. Monitor, muis, toetsenbord. Zou er zelf inderdaad ook goed over nadenken wat ik erin zou stoppen.

Groeten,

EDIT:
Met dat overklok verhaal bedoel ik dus dat na alles in elkaar gezet te hebben, je in de BIOS simpelweg laat uitzoeken, door mobo zelf, wat het best stabiel werkt. En klaar. Nooit meer naar omkijken.
Ter vergelijking: Mijn super gedateerde systeem is ook redelijk makkelijk overklokbaar, voor toen. Maar niet automatisch. En het lijkt mij zo fijn als dit lekker automatisch gaat en stabiel blijft tot lengte van dagen.

EDIT II:
Hey, en trouwens. Waarom geen socket 2011-3? Dat komt met dat geld toch meer in de richting? Nieuwe socket 2011-3 i-6*** processoren schijnen er aan te komen. Eerste beste linkie. O, en Tweakers heeft daar vast ook wel nieuws over gehad: Klik. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 25774 op 28-05-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjutte
De config bestaat al uit 16GB DDR4, 32 kan inderdaad ook, daar twijfel ik nog over.
Er zit al een 750W voeding in.
Na een ochtendje research heb ik toch besloten bij de skylake te blijven.

[ Voor 64% gewijzigd door Kjutte op 29-05-2016 11:30 ]

Pagina: 1