Hoi tweakers,
Allereerst al bedankt voor alle moeite die jullie in de BBG steken!
Die heeft mij voor mijn vorig systeem en nu serieus geholpen.
Ik wil na goed 7 jaar mijn oude game-systeem vervangen (AMD Phenom II X4 955, 8GB ram, gesneuvelde gtx275 dus nu op onboard graka, samsung 830 120GB SSD).
Ik kan meenemen: 2xHDD, voeding (Antex corsair TX650), DVD-writer, eventueel SSD maar ik zie de meerwaarde niet.
Ik kan voorlopig een GTX770 lenen van een vriend en zou later op het jaar een polaris/pascal kaart kopen, hopende op max 400 euro voor een goede kaart, liever iets lager.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral nog eens wat gamen.
Verder af en toe wat coden, virtualbox, video encoden (handbrake) etc maar dat heeft niet echt prioriteit.
Ik wil niet (veel) meer moeten opletten op wat ik op mn ssd zet. Uiteraard niet mn volledige steam library.
Ik kijk vooral naar prijs/kwaliteit en ben niet van plan om mijn pc dikwijls open te doen.
De pc moet er ook helemaal niet flashy uit zien, maar vooral niet te veel stof pakken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max €600 incl verzendkosten (liefst 1 winkel) zonder assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2xHDD
voeding: Antex corsair TX650
graka: GTX770 tot ik een polaris/pascal kaart koop
windows 7, geupgrade naar 10 maar dat zou moeten overzetbaar zijn afaik (ik heb een windows 7 install dvd met key)
alle randapparatuur voldoet nog, dus die houd ik
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
moederbord: goeie prijs/kwaliteit
cpu: goeie prijs/kwaliteit
ram: 16GB. Ik gebruik veel voor chrome en het is goedkoop genoeg om zoveel te nemen.
relatief grote SSD (500GB is betaalbaar en ok in €/GB)
basic strakke case die niet teveel stof vangt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
max hoogte van de case: 44cm anders past hij niet mooi in de bureau
Liefst wat stiller dan mijn pc nu, maar ik had de stock AMD koeler en die is nogal luid
Gewoon niet te luid dus.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Kijk eens snel of het systeem dat ik in elkaar gepuzzeld heb op basis van de laatste BBG er goed uitziet en dat mijn uitleg erbij wat steek houdt.
Double check eens of alles zeker past en graag wat extra feedback op de case & moederbord.
Meer uitleg onder de lijst.
moederbord:
Gewoon die uit de BBG mainstream.
Eventueel toch €30 besparen door voor de H110 te gaan?
Dan zouden al mijn SATA poorten al vol zitten (SSD, 2xHDD, DVD) en mis ik USB3.1 + type C, M2 poort, optie om geheugen uit te breiden...
Ik denk eerder van niet, maar graag jullie mening
cpu:
ook gewoon die uit BBG mainstream systeem.
Ik lees dat de 6500 zo'n 8% beter presteert. Veel sites raden die aan als betere prijs/kwaliteit, maar dat gaat dan om US prijzen denk ik (5% duurder) want hier is hij zo'n 11% duurder.
Ik denk dat het niet nodig is om hier voor de 6500 te gaan.
case:
Basic strakke case die toch een redelijke review krijgt hier. Een venster is helemaal geen meerwaarde voor mij.
Ik twijfelde nog voor de Cooler master Force 500, die 15 euro goedkoper is.
Maar de case en voeding is zowat het enige wat ik verwacht later te kunnen hergebruiken, dus misschien toch liever dat klein beetje extra uitgeven om wat stiller te zijn?
ram:
basic 2x8GB curcial DDR4
SSD:
uit de BBG. Heb ik eerlijk gezegd niet veel verder vergeleken. Ik betrouw hier op jullie en de goeie reviews op het eerste zicht.
Als ik alles bij Afuture bestel, komt dat momenteel op 530,3.
Er is dus nog ruimte voor upgrades als dat nuttig zou zijn, maar het is zeker ook mooi als er wat af kan.
Dan heb ik meer budget voor een nieuwe gsm
Alvast bedankt!
Allereerst al bedankt voor alle moeite die jullie in de BBG steken!
Die heeft mij voor mijn vorig systeem en nu serieus geholpen.
Ik wil na goed 7 jaar mijn oude game-systeem vervangen (AMD Phenom II X4 955, 8GB ram, gesneuvelde gtx275 dus nu op onboard graka, samsung 830 120GB SSD).
Ik kan meenemen: 2xHDD, voeding (Antex corsair TX650), DVD-writer, eventueel SSD maar ik zie de meerwaarde niet.
Ik kan voorlopig een GTX770 lenen van een vriend en zou later op het jaar een polaris/pascal kaart kopen, hopende op max 400 euro voor een goede kaart, liever iets lager.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral nog eens wat gamen.
Verder af en toe wat coden, virtualbox, video encoden (handbrake) etc maar dat heeft niet echt prioriteit.
Ik wil niet (veel) meer moeten opletten op wat ik op mn ssd zet. Uiteraard niet mn volledige steam library.
Ik kijk vooral naar prijs/kwaliteit en ben niet van plan om mijn pc dikwijls open te doen.
De pc moet er ook helemaal niet flashy uit zien, maar vooral niet te veel stof pakken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max €600 incl verzendkosten (liefst 1 winkel) zonder assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2xHDD
voeding: Antex corsair TX650
graka: GTX770 tot ik een polaris/pascal kaart koop
windows 7, geupgrade naar 10 maar dat zou moeten overzetbaar zijn afaik (ik heb een windows 7 install dvd met key)
alle randapparatuur voldoet nog, dus die houd ik
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
moederbord: goeie prijs/kwaliteit
cpu: goeie prijs/kwaliteit
ram: 16GB. Ik gebruik veel voor chrome en het is goedkoop genoeg om zoveel te nemen.
relatief grote SSD (500GB is betaalbaar en ok in €/GB)
basic strakke case die niet teveel stof vangt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
max hoogte van de case: 44cm anders past hij niet mooi in de bureau
Liefst wat stiller dan mijn pc nu, maar ik had de stock AMD koeler en die is nogal luid
Gewoon niet te luid dus.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Kijk eens snel of het systeem dat ik in elkaar gepuzzeld heb op basis van de laatste BBG er goed uitziet en dat mijn uitleg erbij wat steek houdt.
Double check eens of alles zeker past en graag wat extra feedback op de case & moederbord.
Meer uitleg onder de lijst.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 177,- | € 177,- |
1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 84,95 | € 84,95 |
1 | Corsair Carbide 100R Silent Edition | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 51,95 | € 51,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 137,95 | € 137,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 506,75 |
moederbord:
Gewoon die uit de BBG mainstream.
Eventueel toch €30 besparen door voor de H110 te gaan?
Dan zouden al mijn SATA poorten al vol zitten (SSD, 2xHDD, DVD) en mis ik USB3.1 + type C, M2 poort, optie om geheugen uit te breiden...
Ik denk eerder van niet, maar graag jullie mening
cpu:
ook gewoon die uit BBG mainstream systeem.
Ik lees dat de 6500 zo'n 8% beter presteert. Veel sites raden die aan als betere prijs/kwaliteit, maar dat gaat dan om US prijzen denk ik (5% duurder) want hier is hij zo'n 11% duurder.
Ik denk dat het niet nodig is om hier voor de 6500 te gaan.
case:
Basic strakke case die toch een redelijke review krijgt hier. Een venster is helemaal geen meerwaarde voor mij.
Ik twijfelde nog voor de Cooler master Force 500, die 15 euro goedkoper is.
Maar de case en voeding is zowat het enige wat ik verwacht later te kunnen hergebruiken, dus misschien toch liever dat klein beetje extra uitgeven om wat stiller te zijn?
ram:
basic 2x8GB curcial DDR4
SSD:
uit de BBG. Heb ik eerlijk gezegd niet veel verder vergeleken. Ik betrouw hier op jullie en de goeie reviews op het eerste zicht.
Als ik alles bij Afuture bestel, komt dat momenteel op 530,3.
Er is dus nog ruimte voor upgrades als dat nuttig zou zijn, maar het is zeker ook mooi als er wat af kan.
Dan heb ik meer budget voor een nieuwe gsm
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door Bawske op 28-05-2016 11:05 . Reden: Corsair ipv Antex ]