Toon posts:

Macbook Office aanschaf overzetten, en Mac terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nu heb ik twijfel over de aankoop van mijn nieuwe macbook, mijn vraag is of ik met mijn aanschaf van Microsoft Office 2016 voor Thuisgebruik en Studenten voor Mac, deze per direct wederom kan gebruiken op een ander Mac product.

De licentie pagina geeft aan: voor 1 mac, al met de hulppagina's is het niet echt te vinden hoe te deactiveren op deze huidige macbook.
Wat moet of kan ik dus eventueel doen om deze licentie mee te nemen naar een ander Mac systeem.

Nu overweeg ik dus ook de macbook die ik via icentre heb gekocht te retouren, hoe kan ik hem netjes terug zetten naar fabriek instellingen, dus als nieuw?

Graag snel hulp begrijp dat ik de Macbook in 14 dagen mag retouren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:17
Factory defaulten en gewoon op de nieuwe Mac Office weer installeren niets aan het handje

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:57:
Hallo,

Nu heb ik twijfel over de aankoop van mijn nieuwe macbook, mijn vraag is of ik met mijn aanschaf van Microsoft Office 2016 voor Thuisgebruik en Studenten voor Mac, deze per direct wederom kan gebruiken op een ander Mac product.

De licentie pagina geeft aan: voor 1 mac, al met de hulppagina's is het niet echt te vinden hoe te deactiveren op deze huidige macbook.
Wat moet of kan ik dus eventueel doen om deze licentie mee te nemen naar een ander Mac systeem.

Nu overweeg ik dus ook de macbook die ik via icentre heb gekocht te retouren, hoe kan ik hem netjes terug zetten naar fabriek instellingen, dus als nieuw?

Graag snel hulp begrijp dat ik de Macbook in 14 dagen mag retouren.
Mocht de Office niet kunnen worden geactiveerd omdat ie al is geactiveerd op je oude Mac, dan kan je altijd Microsoft contacteren en vragen of ze de licentie weer kunnen vrijgeven. Dit is hoe het werkt, voor zover ik weet. Wellicht controleert Microsoft het niet eens, op hoeveel Macs het pakket geïnstalleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 21:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Als ik het goed heb, wordt de eerste activatie lock pas actief na een aantal activaties en wordt die teller gerest na een lange periode waarin het product niet opnieuw is geactiveerd.
Dit is eerlijk gezegd gepasseerd op mijn ervaringen met de Microsoft activatie.
En vaak is bellen even genoeg om de activatie te resetten.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpoekGTi schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:14:
Factory defaulten en gewoon op de nieuwe Mac Office weer installeren niets aan het handje
Bedankt voor de reacties ook op mijn office vraag, Factory defaulten kan dit gewoon via het menu, kan het niet echt vinden, of moet ik hier iets voor downloaden?
vond een artikel dat ik bij de opstart gelijk de knop Command X en R moet indrukken om zo in een soort van recovery menu te komen, of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:26:
[...]

Bedankt voor de reacties ook op mijn office vraag, Factory defaulten kan dit gewoon via het menu, kan het niet echt vinden, of moet ik hier iets voor downloaden?
vond een artikel dat ik bij de opstart gelijk de knop Command X en R moet indrukken om zo in een soort van recovery menu te komen, of is dat niet nodig?
Wil je nu nog steeds je nieuwe Mac retourneren? Zo niet, dan is het niet nodig om iets te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de icentre net gemaild of de mogelijkheid er is, vind het een mooi apparaat, 12inch Macbook, maar heb toch het gevoel beter uit te zijn of met een 15inch of een Mac systeem, maar dus nog niet 100% zeker, al zal ik dus pas maandag op z'n vroegst een response hebben.

Zou dan idd willen weten hoe ik deze Macbook netjes naar begininstellingen krijg zodat ook mijn persoonlijke iCloud gegevens er netjes af zijn, en dan idd ook mijn office licentie kan blijven gebruiken op de andere Mac(book).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:19:
Heb de icentre net gemaild of de mogelijkheid er is, vind het een mooi apparaat, 12inch Macbook, maar heb toch het gevoel beter uit te zijn of met een 15inch of een Mac systeem, maar dus nog niet 100% zeker, al zal ik dus pas maandag op z'n vroegst een response hebben.

Zou dan idd willen weten hoe ik deze Macbook netjes naar begininstellingen krijg zodat ook mijn persoonlijke iCloud gegevens er netjes af zijn, en dan idd ook mijn office licentie kan blijven gebruiken op de andere Mac(book).
Het resetten, ook al had je dit makkelijk zelf kunnen vinden, doe je door op te starten met cmd+r ingedrukt houden. Je komt dan in de recovery partitie. Vervolgens ga je naar schijfhulpprogramma en klik je op de schijf boven Macintosh HD. Die wis je. Dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt wist niet of dat voldoende is, maar als dat de beste optie is zal ik die zeker toepassen als de mac terug mag.
Pagina: 1