Toon posts:

Welke kast voor ATX en AT ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wegens het opzetten van een linux-router ben ik op zoek naar een kast waar zowel AT als ATX-mobo's in passen (voeding heb ik zelf nog)

De planning is om er in eerste instantie een Asus TX97 (AT-mobo) in te zetten, dat ik evt. later kan vervangen door een ATX)

Welke (bij voorkeur) minitower / desktop raden jullie aan ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

;(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
qua formaat kan je in elke atx tower wel een at mobo kwijt. dat past gewoon, ff andere backplate (meegelevrd) en klaar. ik denk echter dat dat at mobo wel een atx voedingsoptie moet hebben (hebben veel at formfactor mobo's: zowel een at als een atx voedings aansluiting) want waar wil je anders je aan / uit knop kwijt van je at voeding (je kan hem ook ergens los in je kast hangen natuurlijk)

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Kent iemand een site waar het verschil tussen ATX en AT wordt uitgelegd???

Het volgende kwam ik tegen bij een duitse kastenfabrikant en ik kan er geen touw aan vastknopen:
Lieferbar ist das Gehäuse in zwei verschiedenen Versionen.
Zum einen als ATX, zum anderen als AT-Version. In der AT-Version ist durch die geringe Bauform des Mainboard ein Standard-AT-Netzteil eingebaut. In der ATX-Version ist durch das größere Mainboard-Format ein kleines MicroATX-Netzteil mit 150Watt eingebaut.
Sie können aber ohne Problene jedes beliebige ATX-Mainboard einbauen und anschliessen. Von der Leistung her kann ein 800 MHz AMD Duron betrieben werden.
Ik krijg een beetje het idee dat AT/ATX verschilt op zowel de voedingspecs als de kastenspecs kwa afmeting/bevestiginspunten??

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

In die oude phaser bigtower kasten kan zowel at als atx, zat zelfs een verloop stekker bij >:) :r .

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is het probleem niet, aangezien het Asus TX97 mobo dat erin komt zowel een AT als een ATX aansluiting heeft. Het gaat me met name om de backplate (aansluiting toetsenbord).
Pagina: 1