wat is een stille 2tb hd voor ong 100 euro?

Pagina: 1
Acties:

• Rmook
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-01 19:12
Hallo allemaal,

Na een forum te hebben gestart om een pc samen te stellen, heb ik onder tussen de pc gekocht en gebouwt. mijn dank is groot!

Echter heb ik gekozen om mijn oude harddisk te hergebruiken (ik heb een ssd voor windows) maar deze maakt veel geluid in mij nieuwe kast.

Hier is mij vraag:
Ik zoek voor rond 100 euro een 2tb hardeschijf die lekker stil is.

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Robin Mook

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien moet je die schijf anders vastschroeven, of rubber voetjes gebruiken? Het kan namelijk zijn dat de schijf resoneert in de kast. Of heb je een heel luidruchtige kast gekocht? Dan helpt een andere hdd waarschijnlijk ook niet veel.

Vertel eerst eens welke kast en welke hdd we het over hebben.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
WD green waren altijd stil. Opvolger is de WD blue, voor € 100,- heb je zelfs 3TB
pricewatch: WD Blue WD30EZRZ, 3TB

stomp niet af, blijf slijpen

• Rmook
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-01 19:12
het gaat om de volgende kast: Sharkoon - VG5-W en de hd is ongeveer 6 jaar oud. merk en type zou ik moeten opzoeken.

misschien wel een handige optie om ze vast te zetten met rubbertjes. ik heb hem aan beide kanten vast gezet.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Als je nu een nieuwe HDD koopt zijn ze meestal wel stil. Althans ik hoor die van mij niet.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:20

Nemesizz

Untouchable

Zou inderdaad eens kijken naar wat Reepje zegt.

Heb zelf ook gehad dat een hardeschijf een vreselijk irritant geluid maakte (begon een beetje te resoneren), later diezelfde schijf in een andere mount (met rubbers) en ding is zo stil als wat.

Dus de bevestiging van zo'n schijf kan enorm uitmaken of die stil is of niet. Want gewoon los (buiten een kast) zijn de meeste moderne schijven wel redelijk stil.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zou eerder naar betrouwbaarheid kijken..

https://www.backblaze.com...rive-reliability-q4-2015/

Ik kijk meestal hier, daar kun je redelijk goed zien wat betrouwbare schijven zijn.

Laatst nog een setje HGST schijven gekocht welke er goed uitkwamen.
(Model : HDS72040ALE640 - DK7SAF400)

Kijk eens naar andere ophanging icm goede schijven, bij mij zitten ze in sledes met rubbertjes ertussen en dat voldoet goed, geen gebrom/geratel ook niet bij zware belasting (100MBps kopieren via netwerk) waar de oude schijven waar het vandaan kwam wel flink aan het ratelen waren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1