Parkeren grote auto en APV gemeente hoe moet ik dit lezen ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:26
Hier in de wijk zitten wij met een probleem met iemand die 2/3 straten verderop woont. Het probleem is als volgt

Meneer werkt als pakket bezorger en heeft hiervoor een bus van ruim 7 meter nodig. Geen enkel probleem natuurlijk! Het probleem is echter dat hij hem thuis niet kwijt kan (logisch is een grote bus). Hij is dus van mening dat deze bus dan maar bij ons geparkeerd moet worden. Hier begint het probleem dus.

Wij wonen samen met nog anderen (totaal 8 huizen) in een doodlopende straat met daarvoor een fietspad. Aan het begin van de doodlopende weg zitten tevens 8 parkeerplaatsen die we delen met een zijstraat omdat daar geen auto's geplaatst kunnen worden en zijn ook nooit problemen mee verder.

Nu is het zo dat die bus dus ruim 1 tot soms wel 1,5 meter buiten de parkeerplaatsen uitsteekt (afhankelijk of hij de kont in de bosjes zet of niet) waardoor er geen zicht is op het fietspad voor degene is die naast hem staat en er dus gevaarlijke situaties voordoen omdat dit een kinderrijke buurt is waarbij al 2 keer bijna een ongeluk is geweest met fietsers.

We hebben geprobeerd om de eigenaar aan te spreken maar niemand weet exact waar die woont en ik ga ook niet alle deuren langs. Hierop hebben we uiteindelijk zijn baas gemaild maar die gaf geen reactie terug. Nadat we het hoofdkantoor als CC hadden bijgevoegd was reactie wel mogelijk. Het enige wat ze aangaven was echter dat ze hem niet konden verplichten ergens anders te parkeren maar dat ze het zouden doorgeven maar uiteindelijk parkeert hij nog steeds bij ons in de straat.

Nu is het zo dat dit alleen in de weekenden en vakanties gebeurd. ma/di/wo/do kan de auto namelijk wel 200 meter verderop neergezet worden op het industrie terrein in de weekenden echter niet.

Zijn depot zit op nog geen 1000 meter hemelsbreed van zijn huis en kan hij ook gewoon zijn wagen kwijt (staan de hele week door ruim 20 van die bussen) maar dat is blijkbaar te ver voor meneer.

Nu is de vraag dus kunnen wij hem op hand van het APV van de gemeente verplichten zijn bus te verwijderen ? Want wat wordt precies bedoeld met "parkeren op een door het college aangewezen plaats" is dit ook openbare parkeerruimte ?
Artikel 5:8 Parkeren van grote voertuigen

1. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter te parkeren op een door het college aangewezen plaats, waar dit naar zijn oordeel schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente.

2. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter te parkeren op een door het college aangewezen weg, waar dit parkeren naar zijn oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte.

3. Het verbod in het tweede lid is niet van toepassing op werkdagen van maandag tot en met vrijdag, dagelijks van 08.00 tot 18.00 uur.

4. Het verbod in het tweede lid is voorts niet van toepassing op campers, kampeerauto’s, caravans en kampeerwagens, voor zover deze voertuigen niet langer dan drie achtereenvolgende dagen op de weg worden geplaatst of gehouden.

5. Het college kan van de in het eerste en tweede lid gestelde verboden ontheffing verlenen.

6. Op de ontheffing is paragraaf 4.1.3.3 van de Algemene wet bestuursrecht (positieve fictieve beschikking bij niet tijdig beslissen) van toepassing.

Artikel 5:9 Parkeren van uitzichtbelemmerende voertuigen

1. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, op de weg te parkeren bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hun anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.

2. Het verbod geldt niet gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt voor het uitvoeren van werkzaamheden waarvoor de aanwezigheid van het voertuig ter plaatse noodzakelijk is.

Beste antwoord (via Jan-man op 27-05-2016 20:23)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jan-man schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:59:
Nu is de vraag dus kunnen wij hem op hand van het APV van de gemeente verplichten zijn bus te verwijderen ? Want wat wordt precies bedoeld met "parkeren op een door het college aangewezen plaats" is dit ook openbare parkeerruimte ?

[...]
Je hoeft hem niet te verplichten; spreek even een buurman aan en een andere buurvrouw. Samen maken jullie gedurende een week of 2 weken wat foto's hoe de auto geparkeerd staat en meldt de hele bups foto's aan bij de wijk-agent of gemeente.

Gemeente zal dan op kenteken de eigenaar proberen te traceren en inderdaad een zeer dringend verzoek doen de bus exact te parkeren op plek X binnen de grenzen van de gemeente. En ja, dat kan dus een openbare parkeerplek zijn maar deze wordt door de gemeente bepaald.

Ken de situatie; hier om de hoek is er ook iemand met een king-cab achtige dieplader klus truck... Ding is 6.5m en stond altijd op een gewoon parkeerterrein (vakken nog geen 5m lang). En ineens staat 'ie nu al maanden op 1 vaste plek langs een doorgaande weg waar 'ie aanzienlijk minder last veroorzaakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]
Je hoeft hem niet te verplichten; spreek even een buurman aan en een andere buurvrouw. Samen maken jullie gedurende een week of 2 weken wat foto's hoe de auto geparkeerd staat en meldt de hele bups foto's aan bij de wijk-agent of gemeente.

Gemeente zal dan op kenteken de eigenaar proberen te traceren en inderdaad een zeer dringend verzoek doen de bus exact te parkeren op plek X binnen de grenzen van de gemeente. En ja, dat kan dus een openbare parkeerplek zijn maar deze wordt door de gemeente bepaald.

Ken de situatie; hier om de hoek is er ook iemand met een king-cab achtige dieplader klus truck... Ding is 6.5m en stond altijd op een gewoon parkeerterrein (vakken nog geen 5m lang). En ineens staat 'ie nu al maanden op 1 vaste plek langs een doorgaande weg waar 'ie aanzienlijk minder last veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44
APV heb je in beginsel niet nodig. Gewoon contact opnemen met politie / gemeente om handhaving van parkeerregelgeving. Er dienst in het geval van parkeervakken binnen de belijning van het vak geparkeerd te worden.

En anders is een (social) media actie richting het bedrijf ook aardig: quoteje uit de brief samen met een geenceneerde foto van klein lief meisje in een jurkje wat vermorzeld dreigd te worden door een of andere aanstormende snorscooter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-man
In beginselen wil ik er geen social media actie van maken eerst omdat ik van mening ben dat het ook zonder dat opgelost kan worden (als dat niet lukt kan dit altijd nog). Ik ga in ieder geval foto's verzamelen en deze bij de gemeente neerleggen om te kijken wat hun voor mij kunnen betekenen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22

BCC

Hulde! Ik vind het ook jammer dat een Moderator aanspoort om problemen op te lossen door modder te gooien via het internet :X

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hier in de wijk zitten wij met een probleem met iemand die 2/3 straten verderop woont.

(...)

We hebben geprobeerd om de eigenaar aan te spreken maar niemand weet exact waar die woont
Moest hier wel een beetje om grinniken.... :P

Maar waarom idd de APV erbij halen? Bel of spreek de wijkagent eens, of desnoods via het 0900-nr van de politie. Eén of twee boetes verder zal het wel loslopen, denk ik zo ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

We hebben geprobeerd om de eigenaar aan te spreken maar niemand weet exact waar die woont en ik ga ook niet alle deuren langs.
Briefje op de voorruit?

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als het ik zo lees heb je dus 2 maal gemailed waarvan 1 reactie. Wellicht gewoon nog een mailtje sturen, misschien is het simpelweg nog niet doorgegeven aan de bezorger? Bewust of onbewust.

Of loop even langs het depot (met wat buren), het is ten slotte maar 1000 meter verderop.

Maar als je daar nu al gebruik van wilt maken: ja, de APV staat aan jouw kant, het staat er vrijwel letterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik denk dat je hooguit buurtbemiddeling kan aanvragen bij de wijkagent. Ik neem ergens aan dat het om zo'n type bestelbus gaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.mercedes-benz.nl/content/media_library/hq/hq_mpc_reference_site/van_ng/new_vans/models/sprinter_906/panel_van/product_information/technical_data/paintwork_upholstery_2013/paintwork_metallic_07_715x230_06-2013.object-Single-MEDIA.tmp/METALLIC_Graphitgrau_07_715x230.jpg

Het is en blijft een openbare parkeerplaats en je mag daar auto's en bestelbussen parkeren. Iemand kan daar net zo goed een grote SUV parkeren die ook dat zicht ontneemt. Ga je dan ook bij die persoon klagen? Dan kan je beter die plek niet meer tot parkeerplek laten verklaren omdat elk forser voertuig het zicht op het fietspad ontneemt.

Wettelijke gezien is er niets mis met de maten van deze bestelbus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat klopt, die bus mag ook zo lang zijn als ie is, daar hoeft niemand een paar meter van af te zagen.
Maar overal parkeren mag ie niet als ie langer is dan wat de gemeente daar toestaat.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Maar dan ga je ervanuit dat de betreffende bus uit de topicstart als bedrijfsbus (dus zakelijk) op kenteken staat. Leer mij ondertussen de regeltjes van TPG / DPD / DHL whatever kennen; het gros van de bezorgers rijdt prive in die bus en in die context is het dus personenvervoer (maar zonder ramen, zonder extra stoelen etc). Of de betreffende bezorger moet ZZP'er zijn en de bus alsnog zakelijk op kenteken hebben; dat kunnen we alleen maar gokken.

Er is desondanks wel een minimale & maximale maat aan parkeervakken; landelijk geregeld en waar nodig gemeentelijk afgedwongen. Als een voertuig daar niet normaal in past, is het aan de gemeente om daar een beslissing over te nemen en 1 aangewezen parkeerplek aan te passen of toe te wijzen.

Het blijft koffiedik kijken; een personenvoertuig (auto of 9-persoons Vito of whatever, geen touringcar) mag ook maximaal 12m lang zijn. Denk hieraan aan een party-limo ofzo. En ja, die mogen ook gewoon bij iemand in de straat staan. Of het sociaal/passend is, dat is niet aan mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wij wonen samen met nog anderen (totaal 8 huizen) in een doodlopende straat met daarvoor een fietspad. Aan het begin van de doodlopende weg zitten tevens 8 parkeerplaatsen die we delen met een zijstraat omdat daar geen auto's geplaatst kunnen worden en zijn ook nooit problemen mee verder.

Nu is het zo dat die bus dus ruim 1 tot soms wel 1,5 meter buiten de parkeerplaatsen uitsteekt (afhankelijk of hij de kont in de bosjes zet of niet) waardoor er geen zicht is op het fietspad voor degene is die naast hem staat en er dus gevaarlijke situaties voordoen omdat dit een kinderrijke buurt is waarbij al 2 keer bijna een ongeluk is geweest met fietsers.
Klinkt meer als een "hij bezet onze plekjes en dat vinden we niet fijn, help!" topic.
Gaat wel erg ver om z'n baas en het hoofdkantoor daarover te mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Waarom is er geen briefje onder de ruit geplaatst? Evt telefoonummertje, adres, mail erbij.

Jullie gaan automatisch van het slechtste uit. Wellicht snapt de beste man jullie probleem direct na een gesprekje en kunnen jullie een andere parkeeroplossing vinden.

P.s., @hierboven: de zakelijke danwel prive tenaamstelling van een voertuig beinvloed NIET wat het is. Enkel wie ervoor verantwoordelijk is en of belasting betaald. Eem bestelbus blijft een bestelbus, en een personenauto blijft een Personenauto, ook op kenteken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Nu is het zo dat die bus dus ruim 1 tot soms wel 1,5 meter buiten de parkeerplaatsen uitsteekt (afhankelijk of hij de kont in de bosjes zet of niet)
Ik zou me zo ongeveer 100% hierop concentreren. Een auto moet binnen de vakken passen (en niet met de kont in de bosjes gaan staan)

Op het moment dat die auto dus niet past zou ik 2 weken lang foto's maken en die opsturen naar de gemeente...

Gevaarlijke situatie etc is allemaal natuurlijk wel erg, maar dat is een moeizaam traject wat jaren gaat duren, want dan is opeens de wegbeheerder in de fout en moet die het aanpassen. Terwijl het hier veel simpeler is aan te pakken door gewoon binnen de parkeerplaatsen parkeren te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:51:
Ik denk dat je hooguit buurtbemiddeling kan aanvragen bij de wijkagent. Ik neem ergens aan dat het om zo'n type bestelbus gaat:
Dat is nog een kleintje, ik zie ze soms met busjes langskomen die je op een NL parkeervak nooit kwijt kan.
Zelfde probleem met campers, soms hebben die Amerikanen het zo gek nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
CMD-Snake schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:51:
[afbeelding]

Het is en blijft een openbare parkeerplaats en je mag daar auto's en bestelbussen parkeren. Iemand kan daar net zo goed een grote SUV parkeren die ook dat zicht ontneemt. Ga je dan ook bij die persoon klagen? Dan kan je beter die plek niet meer tot parkeerplek laten verklaren omdat elk forser voertuig het zicht op het fietspad ontneemt.

Wettelijke gezien is er niets mis met de maten van deze bestelbus.
Gaat om ongeveer z'n bestelbus inderdaad. Ik weet geen exacte maten want ga er niet met een meetlint naast staan maar heb het een keer met voetstappen opgemeten en toen kwam ik uit tussen de 7,20 en 7,5 meter dus ruim 7 meter lang en de hoogte gaat ook makkelijk naar de 2,5 meter.

Gaat me nog niet zo zeer om het feit dat ie er parkeer maar meer om het feit dat ie er gewoon niet hoort/past en dit ook bevestigd wordt door het apv. Ik zelf heb ook een bestelbus (gelukkig geen post bezorger ;)) echter past deze ruim binnen de vakken.
Aikon schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:44:
Als het ik zo lees heb je dus 2 maal gemailed waarvan 1 reactie. Wellicht gewoon nog een mailtje sturen, misschien is het simpelweg nog niet doorgegeven aan de bezorger? Bewust of onbewust.

Of loop even langs het depot (met wat buren), het is ten slotte maar 1000 meter verderop.

Maar als je daar nu al gebruik van wilt maken: ja, de APV staat aan jouw kant, het staat er vrijwel letterlijk.
1é mail werdt gewoon genegeerd want heb wel een ontvangst bevesteging ontvangen. Pas nadat ik het hoofdkantoor als CC gebruikte kwam er binnen 5 minuten een reactie.

Bij het depot kom je niet binnen dat is hermetisch afgesloten met 2 meter hoge hekken... Zullen wel meer klachten zijn daar ? ;).
Gomez12 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:46:
[...]

Ik zou me zo ongeveer 100% hierop concentreren. Een auto moet binnen de vakken passen (en niet met de kont in de bosjes gaan staan)

Op het moment dat die auto dus niet past zou ik 2 weken lang foto's maken en die opsturen naar de gemeente...

Gevaarlijke situatie etc is allemaal natuurlijk wel erg, maar dat is een moeizaam traject wat jaren gaat duren, want dan is opeens de wegbeheerder in de fout en moet die het aanpassen. Terwijl het hier veel simpeler is aan te pakken door gewoon binnen de parkeerplaatsen parkeren te handhaven.
Bedankt voor de tip gaan we gebruiken als het nodig is.

Ik ga eerst nog eens het hoofd/sub kantoor mailen met mijn onderzoek en nogmaals verzoek de auto te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jan-man schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:31:
[...]

1é mail werdt gewoon genegeerd want heb wel een ontvangst bevesteging ontvangen. Pas nadat ik het hoofdkantoor als CC gebruikte kwam er binnen 5 minuten een reactie.
Dat zeg ik ;) Ruimte zat voor nog een mailtje...
Bij het depot kom je niet binnen dat is hermetisch afgesloten met 2 meter hoge hekken... Zullen wel meer klachten zijn daar ? ;).
Dat hek staat vast de halve dag open en anders is er een bel... denk dat dat 10x beter werkt dan een 'gemeente-verordening'. En anders is het een extra argument voor de gemeente.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jan-man
Nog even een update!

Na 3 jaar is het probleem opgelost!

In tussentijd meerdere keren de bestuurder aangesproken maar die beroepte zich steeds dat ie niks anders kan enz enz....

Wijkagent aangesproken en die stuurde het door naar de boas

Boa langs geweest maar kan er niks mee geeft ie aan want de bus was privé

Gemeente wou niks doen want is openbare parkeerruimte en geen aangewenzen parkeerplaats dus het apv geld niet. Maw zoek het zelf maar uit.

Samen met de eigenaar en gemeente gekeken of er een toegewezen plek kon komen 100 meter de andere kant op (ruimte zat en geen hinder) maar gemeente gaf 0 toe....

Hierop hebben we met de buurt afgesproken zoveel mogelijk vooraan de parkeerplaatsen te parkeren zodat hij wel bij hem thuis moest gaan staan.

Maar nu 3 jaar geklooi verder is er een oplossing!!!!!

Meneer is verhuist waarom geen idee want contact was laatste 2 jaar 0. En de nieuwe bewoners hebben gelukkig geen bestelbus bedrijf. Maar vermoed wegens de extreme waarde stijging in deze buurt.

Dus uiteindelijk opgelost _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

Tomatoman

Fulltime prutser

Top dat je nog even een update plaatst d:)b En nog veel fijner dat het probleem uiteindelijk vanzelf verdwijnt :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:27

Destruction

(ex-)Automonteur

..... Of iemand kickt even een oud topic :/

nvm dus....

[ Voor 95% gewijzigd door Destruction op 26-07-2019 20:35 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 20:48
Jan-man schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:00:
Nog even een update!

Na 3 jaar is het probleem opgelost!

In tussentijd meerdere keren de bestuurder aangesproken maar die beroepte zich steeds dat ie niks anders kan enz enz....

Wijkagent aangesproken en die stuurde het door naar de boas

Boa langs geweest maar kan er niks mee geeft ie aan want de bus was privé

Gemeente wou niks doen want is openbare parkeerruimte en geen aangewenzen parkeerplaats dus het apv geld niet. Maw zoek het zelf maar uit.

Samen met de eigenaar en gemeente gekeken of er een toegewezen plek kon komen 100 meter de andere kant op (ruimte zat en geen hinder) maar gemeente gaf 0 toe....

Hierop hebben we met de buurt afgesproken zoveel mogelijk vooraan de parkeerplaatsen te parkeren zodat hij wel bij hem thuis moest gaan staan.

Maar nu 3 jaar geklooi verder is er een oplossing!!!!!

Meneer is verhuist waarom geen idee want contact was laatste 2 jaar 0. En de nieuwe bewoners hebben gelukkig geen bestelbus bedrijf. Maar vermoed wegens de extreme waarde stijging in deze buurt.

Dus uiteindelijk opgelost _/-\o_
Uiteindelijk deed hij dus niks verkeerd? En heb je iemand lopen 'pesten' omdat jij vond dat hij daar niet mocht staan, maar hij dit wel mocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:27

Destruction

(ex-)Automonteur

mathy_ schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:46:
[...]

Uiteindelijk deed hij dus niks verkeerd? En heb je iemand lopen 'pesten' omdat jij vond dat hij daar niet mocht staan, maar hij dit wel mocht.
Nee. Van de APV mocht die bus daar niet staan, maar de Gemeente had niet zo'n zin om hun eigen APV te handhaven. Daar komt het meer op neer. imo mag het niet uitmaken of zo'n bus nou privé of zakelijk eigendom is. In de APV staat bijvoorbeeld 6,5m maximaal en dan is dat ook zo.

En imo deed de man wel iets verkeerd, als het depot waar hij bij hoort nog geen kilometer van z'n huis verwijderd is, waarom dan niet gewoon die bus daar laten staan en gezeur met je buren voorkomen? Het is niet alsof een kilometer op een fietsje niet af te leggen is.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-man
mathy_ schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:46:
[...]

Dus jij hebt liever een keer de ambulance in de straat staan omdat het zicht dermate geblokkeerd werdt voor het overige verkeer dat een ongeluk een kwestie van tijd was (mening van de gehele straat). En dat de bus eigenaar daar schijt aan heeft omdat hij anders wel 10 min eerder weg moet om zijn bus ergens anders te pakken .... Dus eerder pesten van de bus eigenaar dan van ons.

Naast wat @Destruction hierboven zegt.

Maar dat had je ook in dit topic kunnen lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jan-man op 26-07-2019 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Jan-man schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:53:
[...]
Dus jij hebt liever een keer de ambulance in de straat staan omdat het zicht dermate geblokkeerd werdt voor het overige verkeer dat een ongeluk een kwestie van tijd was (mening van de gehele straat).
....
Dus eerder pesten van de bus eigenaar dan van ons.
Om het even goed te zeggen : Het is de mening van "de gehele straat" vs de mening van de bestuurder van de bus + politie + boas + gemeente (en dan praat ik alleen nog maar over de direct betrokkenen, indirect kan je daar de hele NL overheid en de hele NL bevolking onder plaatsen aangezien het volgens de wet was).

Dus nee, het was toch echt bus eigenaartje pesten door jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Prima ieder zijn mening ;)

wij hebben er in iedergeval geen last meer van en door ons "pesten" (voor zover je het pesten kunt noemen aangezien de eigenaar diverse andere veilige(re) opties weigerde te gebruiken) hebben we in ieder geval kunnen verkomen dat er afgelopen 2 jaar geen mogelijk te verwachten ongeluk heeft kunnen plaats vinden.
Pagina: 1