Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschillende vragen over Internet...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rubendegroot
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02-2021
Mijn vraag
Okay, mijn internet van Ziggo (we hadden het al toen UPC nog bestond) is echt slecht. Kort bereik (draadloos), en langzaam (draadloos en kabel). Ook zat er geen optie op om een harde schijf aan te sluiten op de router.
1. Kan ik gewoon een nieuwe router kopen, en die aansluiten op het modem?
2. En bepaalt mijn modem wat voor snelheden ik kan halen?
3. En als ik dat zou willen kan ik dan een extra router aansluiten puur voor het gamen en/of livestreamen zodat ik het internet van die andere router niet overbelast?

Relevante software en hardware die ik gebruik
De router is de Thomson twg870u.

[ Voor 1% gewijzigd door rubendegroot op 27-05-2016 19:04 . Reden: foutjes oplossen, en wat overzichtelijker gemaakt ]

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beste Ruben ik zou eerst eens contact opnemen met Ziggo en daar je problemen voorleggen. Daarna de zoekfunctie gebruiken en gaan lezen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Ja
Ja en nee
Nee

Verder is /me het met Frogmen eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2016 19:45 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De router/modem combinatie die je nu hebt is crap, alles is beter. Een eigen router heeft ook weer andere voordelen, maar alleen als je het apparaat van Ziggo in bridge modus laat zetten door de klantenservice.

Snelheid is een combinatie van toegestane snelheid (dus wat je abbo specificeert) en je hardware (modem, kabels, computers enz.). Als je hardware crap is kan je je snelheid waar je voor betaalt niet halen, als je abbo erg goedkoop is heb je vaak een vrij lage limiet en dan gaat betere hardware niet helpen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin vooral met zaken uit elkaar te halen.

Die modem is een modem/router/AP

Als modem doet het 8x4 EuroDOCSIS 3.0. Dat is zat voor 200Mbps internet. Sneller is af te raden (wel theoretisch mogelijk, maar niet op gedeeld netwerk met andere gebruikers). Zolang je max 200Mbps internetabo hebt had wel in je topicstart mogen staan :o is de modem het probleem ws niet.

Als router hebben we het hier over een appaarat van minstens 5 jaar oud. Niet florisant, maar prima in staat 200Mbps WAN-to-LAN te routeren, zolang je niet idioot veel connections tegelijk erover stuurt. Heb je ergens een torrent client zonder beperking op aantal connections dan gaat het ws mis, zo niet mag dit ook niet het probleem zijn - en zou het bedraad iig vanaf de router OK moeten zijn.

Als AP is dit een vroege WiFi-n apparaat waar je niet teveel van kan verwachten. Maar dan nog is de vraag wat je probleem is en wat je geprobeerd hebt. Dit ding kan in 2.4GHz of 5GHz - welke gebruik je? En welk kanaal? Heb je sowieso met meerdere clients getest? Maakt dat wat uit?

Oslik blyat! Oslik!