Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op welk onderdeel pc verbeteren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RikN89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Hallo,

Op dit moment heb ik de volgende pc:

Processor: AMD Athlon X4 760K Black Edition, 3.8GHz, FM2, Box
Videokaart: Gigabyte GV-R927XOC-2GD, R9 270X, 2GB, GDDR5, PCI-
Moederbord: Gigabyte GA-F2A88X-D3H
Kast: Cooler Master N300, Midi-Tower, 2xUSB 2.0, 1xUSB 3

Voor de rest hangt er nog een 1TB harde schijf in en heb ik volgens mij zo'n 8GB werkgeheugen als ik me niet vergis.

Mijn vraag is nu, op welk onderdeel kan ik voor pak em beet 150 euro mn pc het beste verbeteren? Het gaat hierbij puur om presatiewinst t.o.v. geld. Merk, geluid etc maakt me niet zo heel veel uit.

Alle reacties

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een SSD. Snellere videokaart bottleneck je vrijwel gelijk, dus op een gegeven moment moet je wel gaan kijken om alles te vervangen.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Wat voor prestatie winst wil je ? Is dat voor gaming of voor andere zaken ?

Als je echt wil gamen zou ik het hele systeem vervangen en daar heb je toch weer wat meer voor nodig dan 150 €

• RikN89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:11:
Wat voor prestatie winst wil je ? Is dat voor gaming of voor andere zaken ?

Als je echt wil gamen zou ik het hele systeem vervangen en daar heb je toch weer wat meer voor nodig dan 150 €
Voor gaming inderdaad. Ik wil sowieso niet het hele systeem vervangen, maar gewoon wat meer prestaties in de games die ik nu ook al kan spelen. 150 euro is echt de max.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
RikN89 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:12:
[...]

Voor gaming inderdaad. Ik wil sowieso niet het hele systeem vervangen, maar gewoon wat meer prestaties in de games die ik nu ook al kan spelen. 150 euro is echt de max.
Nouja een betere videokaart zou dan ideaal zijn maar dan is de cpu een bottleneck. Dus behalve een ssd voor sneller opstarten en laden van games is een optie. Zou nog maar even doorsparen dan.

• jelle514
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11 20:41
Voor gaming gaat je videokaart het grootste verschil in prestatie maken. je zou kunnen kijken naar een 2e hands GTX 960 voor een leuk prijsje. Deze draait games als GTA V prima op redelijk hoge settings. Verder denk ik niet dat jouw systeem een bottleneck gaat vormen voor een ge-upgrade videokaart.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Probleem is dat je systeem net in balans is, dwz je CPU en je videokaart zitten elkaar niet in de weg. Voor meer FPS zou ik je aanraden om je CPU een flinke overklok te geven en dan de aankomende midrange Polaris erin te drukken.
Pagina: 1