Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan82
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 23:09
Hoi,

ik zit met me haren int hoofd en het antwoord kan ik niet vinden. :?

ik had mijn msi gtx 770 met de corsair H60 en nzxt Kraken G10 water gekoeld werkte prima :)
nu heb ik de gtx van mijn vrouw verkocht en wilde ik mijn gtx in haar pc zetten. 8)

De kraken g10 eraf gehaald en de originele stockkoeler van msi erop geplaatst.
(wilde mijn kraken g10 plaatsen op een gtx 9xx serie)

Met blockbuster wou ik de koeling testen, ik had toen nog normaal beeld naar behoren zonder load van een programma of game.
Dit noem ik maar poging 1 en wat was er gebeurt toen ik mijn gtx wou testen op de koeling door blockbuster te gebruiken:

Zwart beeld na 2 sec van het opstarten benchmark - pc start opnieuw (handmatig reset) op en win 10 helemaal van slag.
ik dacht gelijk aan slechte montage met de koelpasta.

Videokaart gedemonteerd en pasta leek niet goed verdeeld te zijn, poging 2:

Het zelfde verhaal helaas, via veilige modes blockbuster eraf gehaald en oudere Nvida driver geïnstalleerd.
beeld was toen naar behoren zoals je kent in veilige modus.
Dit werkte niet ik kwam in win 10 me raar beeld, wisselende streepjes in patronen horizontaal, maar ook weer zie je ligt een patroon van boven naar beneden in brede balken met een hogere contrast over gehele scherm.
Msi afterburner geeft aan dat mijn gpu temp 100graden is met pieken van een sec naar 0 graden.

Poging 3: gtx weer gedemonteerd 2maal artic zilver 5 gebruikt nu had ik nog van zalman koelpasta en de gok geprobeerd om zo het probleem te kunnen verhelpen.

Helaas het zelfde verhaal.
en ook weer Msi afterburner geeft aan dat mijn gpu temp 100graden is met pieken van een sec naar 0 graden.

ik heb enkele dingen gevonden maar ik weet niet wat nu het beste is als eerste stap of moet doen.

ik heb gedacht aan:

stockkoeler en gpu lappen?
IHS verwijderen en direct stockkoeler erop plaatsen(schijnt te werken)
IHS lappen?
andere koelpasta?

Of kan mijn gpu in de prullenbak gooien?

Help
:'(

[ Voor 6% gewijzigd door nathan82 op 27-05-2016 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je topic titel vermeldt "passief". Heb je de ventilators van de stockkoeler teruggeplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apocalypsa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01 15:07
^ Dat. En als je ze erop heb geplaatst, heb je ze ook aangesloten? Zo ja, draaien ze wel?

Als dat allemaal wel klopt, zet eens een plaatje neer van je koelpasta applicatie voor en na montage.
nathan82 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:06:
stockkoeler en gpu lappen?
IHS verwijderen en direct stockkoeler erop plaatsen(schijnt te werken)
IHS lappen?
andere koelpasta?
Ik denk dat je hier een beetje doorschiet. Dit zijn allemaal oplossingen die een paar graden verschil maken, wat mooi is voor overclocken, maar niet de oplossing als je kaart naar de 100 schiet en artifact.

[ Voor 12% gewijzigd door apocalypsa op 27-05-2016 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
nathan82 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:06:

Of kan mijn gpu in de prullenbak gooien?
Het kunnen twee dingen zijn of de koeler is heel slecht gemonteerd of de fan draait niet. Maar als de fan niet draait, duurt het nog wel enkele minuten voordat de videokaart echt warm wordt. Vooral als de videokaart geen 3D toepassing draait zal die gewoon koel genoeg moeten blijven zonder dat de fan draait.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan82
Admiral Freebee schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:44:
Je topic titel vermeldt "passief". Heb je de ventilators van de stockkoeler teruggeplaatst?
Ja geheel compleet zoals hem in de winkel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan82
Ik denk nu zelf dat misschien de ihs verbogen is.
Omdat de kraken g10 een plaatje van boven af gemonteerd word met bout en moer aan de chip kant vast word gedraaid. De h60 is ronde koeler die dan vast gedrukt word.

Misschien dat daardoor de ihs verbogen is door de tijden heen met de warmte mee?
En de stock koeler en niet meer lekker op drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan82
Omdat de kraken g10 een plaatje van boven af gemonteerd word met bout en moer aan de chip kant vast word gedraaid. De h60 is een ronde koeler die dan vast gedrukt word.

Misschien dat daardoor de ihs verbogen is door de tijden heen met de warmte mee?
En de stock koeler en niet meer lekker op drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan82
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:39:
Dat kan niet, er zijn geen passief gekoelde GTX 770's.
Sorry bedoel aktief lucht gekoeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je iets wat recht is erop zet kun je zien als het krom is, bijvoorbeeld de zijkant van je bankpas of ID kaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan82
Bedankt dat ga ik morgen gelijk even proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Een videokaart heeft overigens geen IHS. De koeler zit direct op de die. Je bedoelt waarschijnlijk de heatsink.

Als hij echt een beetje krom is kan je er een koperen muntje tussen monteren zodat de GPU en de heatsink weer contact maken. Heb ik al een paar keer gedaan bij laptop koelers die slecht contact maakten. Beetje ghetto maar werkt wel.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apocalypsa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01 15:07
^ of gewoon een koperen shim voor <10 cent.
nathan82 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:44:
Lijkt me sterk. Als je te veel kracht zet op de bouten waarmee je de koeler vastmaakt, is het pcb meestal het eerste slachtoffer. En als de koeler geen goed contact maakt, moet je dat kunnen zien in de verspreiding van de thermal paste. Daarom: upload eens een foto.

Heb je nog niet zien confirmen of de fans nou draaien of niet. Dat is hier ook vrij belangrijk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan82
apocalypsa schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 02:32:
^ of gewoon een koperen shim voor <10 cent.

[...]

Lijkt me sterk. Als je te veel kracht zet op de bouten waarmee je de koeler vastmaakt, is het pcb meestal het eerste slachtoffer. En als de koeler geen goed contact maakt, moet je dat kunnen zien in de verspreiding van de thermal paste. Daarom: upload eens een foto.

Heb je nog niet zien confirmen of de fans nou draaien of niet. Dat is hier ook vrij belangrijk om te weten.
Yes de fans draaien netjes zoals ik het ook kende van de gtx 770 van me vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan82
Voor een foto te uploaden moet toch via externe link? Ik heb geen pc alleen me android volgens mij gaat dan lastig worden voor mij.

Dit soort zaken ben nog nietzo handig in 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door nathan82 op 28-05-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan82
nelizmastr schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:08:
Een videokaart heeft overigens geen IHS. De koeler zit direct op de die. Je bedoelt waarschijnlijk de heatsink.

Als hij echt een beetje krom is kan je er een koperen muntje tussen monteren zodat de GPU en de heatsink weer contact maken. Heb ik al een paar keer gedaan bij laptop koelers die slecht contact maakten. Beetje ghetto maar werkt wel.
Je heb gelijk, ihs had blijkbaar enkele van de 4xx en 5xx serie ik dacht dat het de metale rand die een kleine cm om de chip zit ook zo hete, maar is dus een soort cover over de gpu wat de ihs is.

Ik denk dat die metalen rand misschien krom is. Ik ga dat zo uitzoeken als me kids naar balet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan82
Hoi allemaal...

Even een update. Ik ben een winkel langs geweest en heeft opgeleverd dat mis zelf de@oplossing weet en de oorzaak.

Kraken g10 word bevestigd door middel van drukplate boven. Dus de koelblok op de gpu word van van onder en boven druk op gezet bij bevestigen.

De stock koeler heeft geen drukplate word vast geschroefd direct op de kaart. Minder druk dus...simpel gezegd. De man in de winkel zei dat de gpu misschien door de wamte en koud los is gaan zitten soort van...
Nu ga ik de drukplate van kraken gebruiken samen de stockkoeler zo dat weer van onder en boven druk is en zo de gpu druk heeft van beide kanten. Hopelijk lost dit het op.
Moet alleen losse zien te bestellen.

Jullie van mij of dit het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan82
helaas dit werkt niet,

bij het laden krijg ook raare text zoals allemaal aaaaaa's door over het beeld, waar normaal gegevens staan voordat windows start.
beeld even slecht en afterburner geeft nog steeds 100 graden aan, met soms korte piekjes naar nul 0 graden.
Pagina: 1