Game PC - budget: 1800 Euro

Pagina: 1
Acties:

• Artifax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-11 13:38
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veelal gamen. De computer zal ik ook voor mijn werk gebruiken (vooral Officeapplicaties), af en toe een filmpje kijken en Photoshop

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget maar ik zat zelf te denken aan ongeveer 1800 Euro. Het liefst minder als ik kan bezuinigen op hardware die voor mij niet zo belangrijk zijn zoals de case.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker, ik heb alle randapparatuur al het afgelopen jaar aangeschaft:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Xonar D2€ 156,-€ 156,-
1Dell Ultrasharp U3415W Zwart€ 725,-€ 725,-
1Bose Companion 50€ 429,-€ 429,-
1Bose AE2 (Zwart)€ 154,95€ 154,95
1Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Brown€ 189,-€ 189,-
1Razer Diamondback Gamingmuis€ 59,99€ 59,99
1Steelseries Qck+€ 15,-€ 15,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.728,94

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat voor mij belangrijk is; bang-for-buck, stil en betrouwbaar. Daarnaast hecht ik waarde aan het feit dat dit systeem weer een jaar of 5 mee kan zonder dat ik veel hoef te investeren in upgrades.
Voor het gamen gaat mijn voorkeur gaat uit naar een 1080ti, tot die tijd wil ik mijn huidige R9 290 blijven gebruiken en dit t.z.t. vervangen. Heeft dit zin om hier op te wachten?
Ik wil voor mijn opslag enkel een SSD. Mijn belangrijkste data heb ik op een externe hdd staan en ligt in de kast.
CPU: ik heb een sterke voorkeur voor de i7 omdat de rekenkracht in games mogelijk in de toekomst wel goed benut kan worden. Ook is het prijsverschil niet groot genoeg om hierop te besparen. Ik ga hier immers de komende jaren veel gebruik van maken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hecht geen waarde aan merken maar wel aan kwalitatief goede spullen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral stil en met gamen wil ik alles op ultra settings kunnen spelen.

Ga je overklokken?
Ja, ik ga zeker overclocken in de toekomst als het nodig is

Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie verwacht is een kritische blik op mijn build, zijn deze componenten goed gekozen en waar kan ik op verbeteren?
:)

Dit is wat ik exclusief de 1080ti wil aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 329,89€ 329,89
1Asus Z170 PRO GAMING€ 139,95€ 139,95
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 80,95€ 80,95
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 222,68€ 222,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 965,32

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
eigelijk geen opmerking eraan behalve dan ik de scythe mugen 4 zelf niet mooi vindt xD
Eigelijk excact het zelfde systeem dat ik zelf ga kopen met een paar aanpassingen (kast en andere ram en een 500 gb ssd ipv 1tb.)

[ Voor 6% gewijzigd door mcmlevi op 27-05-2016 13:09 ]

• tym87
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-11 13:18
mcmlevi schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:07:
eigelijk geen opmerking eraan behalve dan ik de scythe mugen 4 zelf niet mooi vindt xD
Eigelijk excact het zelfde systeem dat ik zelf ga kopen met een paar aanpassingen (kast en andere ram.)
Same here.
Mooiere koeler: pricewatch: be quiet! Dark Rock 3

Langzamer geklokt RAM (ga je niks van merken, scheelt toch weer wat): pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
of de pricewatch: Gelid Solutions The Black Edition vind ik zelf ook wel mooi.

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11 15:25
Waarom de I7 met wat je er mee gaat doen? Deze voldoet prima met alles wat je er mee wil: Intel Core i5-6600K Boxed

• Artifax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-11 13:38
@tym87 bedankt voor je reactie, echter hoe de koeler eruit ziet maakt mij niet uit. De kast komt onder een groot bureau te staan en ik zal hier niet meer naar kijken. Wat ik wel belangrijk acht is het geluidsniveau en koelprestaties. Ik zie dat de Scythe Mugen 4 PCGH Edition maar 12 dB produceert dus dat is wel een groot verschil met de koeler die nu in mijn lijst staat. Dit ga ik dus aanpassen.

Over het geheugen, voor 8 Euro meer heb ik het sneller geklokte geheugen, is dit wel het besparen waard? Het snelle geheugen kan mogelijk in de toekomst wel meer effect hebben dan nu.

@Birdy D: De i7 heeft voor mij meer potentie voor in de toekomst. Mogelijk dat ik wel meer gebruik ga maken van zijn rekenkracht. Ook is de besparing t.o.v. de i5 is maar 90 Euro. Ik koop liever het risico af door er nu iets meer in te investeren.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Die dB waardes in de Pricewatch kloppen voor geen ene meter. http://nl.hardware.info/r...st-volgens-nieuwe-methode is veel nauwkeuriger, heb je gelijk bijna alle populaire koelers in een overzicht. Daaruit komt wel dat de Mugen 4 PCGH de stilste nog goed leverbare koeler is. Goede keuze.

Verder snap ik niet dat je op zoek bent naar bang-for-buck en dan vervolgens een duur overkloksetje in je systeem wilt zetten. pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed + pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P + pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition ga je net zo veel plezier van hebben, is koeler en stiller. Die paar MHz die je er bij kan klokken op de 6700K gaat het verschil niet maken. Ook met de 6700 kun je nog makkelijk 5 jaar vooruit, ik durf zelfs te stellen 10 jaar aangezien de processors steeds langzamer groeien qua snelheid. Misschien dat AMD met Zen later dit jaar alleenheerser Intel weer in beweging kan brengen, maar dat betwijfel ik.

RAM wordt teruggeklokt naar 2.133MHz dus investeren in duurder en sneller RAM heeft geen zin. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213. Misschien dat hogere snelheden later nog van pas komen, maar tegen die tijd zitten we dan vast al aan de 32GB dus kun je dan net zo goed gelijk een nieuw kitje kopen.

Verder wil je een stil systeem, dus zou ik niet besparen op de behuizing. De pricewatch: NZXT H440 New Edition Zwart/Zwart Closed of pricewatch: Fractal Design Define R5 Blackout Edition zijn de stilste populaire kasten van het moment en zien er ook nog eens mooier uit dan de S340 (persoonlijk). "Het liefst minder als ik kan bezuinigen op hardware die voor mij niet zo belangrijk zijn zoals de case." ben ik het dus niet mee eens.

De voeding en SSD zijn goede keuzes. Let wel op dat de SSD matig leverbaar is, pricewatch: Crucial BX200 960GB is beter leverbaar. Qua prestaties ontlopen ze elkaar niet veel, het zijn echte GB/€ killers, mooie keuze.

Informaticus of vakkundig Googler?

Pagina: 1