Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veelal gamen. De computer zal ik ook voor mijn werk gebruiken (vooral Officeapplicaties), af en toe een filmpje kijken en Photoshop
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget maar ik zat zelf te denken aan ongeveer 1800 Euro. Het liefst minder als ik kan bezuinigen op hardware die voor mij niet zo belangrijk zijn zoals de case.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker, ik heb alle randapparatuur al het afgelopen jaar aangeschaft:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat voor mij belangrijk is; bang-for-buck, stil en betrouwbaar. Daarnaast hecht ik waarde aan het feit dat dit systeem weer een jaar of 5 mee kan zonder dat ik veel hoef te investeren in upgrades.
Voor het gamen gaat mijn voorkeur gaat uit naar een 1080ti, tot die tijd wil ik mijn huidige R9 290 blijven gebruiken en dit t.z.t. vervangen. Heeft dit zin om hier op te wachten?
Ik wil voor mijn opslag enkel een SSD. Mijn belangrijkste data heb ik op een externe hdd staan en ligt in de kast.
CPU: ik heb een sterke voorkeur voor de i7 omdat de rekenkracht in games mogelijk in de toekomst wel goed benut kan worden. Ook is het prijsverschil niet groot genoeg om hierop te besparen. Ik ga hier immers de komende jaren veel gebruik van maken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hecht geen waarde aan merken maar wel aan kwalitatief goede spullen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral stil en met gamen wil ik alles op ultra settings kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Ja, ik ga zeker overclocken in de toekomst als het nodig is
Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie verwacht is een kritische blik op mijn build, zijn deze componenten goed gekozen en waar kan ik op verbeteren?
Dit is wat ik exclusief de 1080ti wil aanschaffen:
Veelal gamen. De computer zal ik ook voor mijn werk gebruiken (vooral Officeapplicaties), af en toe een filmpje kijken en Photoshop
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget maar ik zat zelf te denken aan ongeveer 1800 Euro. Het liefst minder als ik kan bezuinigen op hardware die voor mij niet zo belangrijk zijn zoals de case.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker, ik heb alle randapparatuur al het afgelopen jaar aangeschaft:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus Xonar D2 | € 156,- | € 156,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U3415W Zwart | € 725,- | € 725,- |
| 1 | Bose Companion 50 | € 429,- | € 429,- |
| 1 | Bose AE2 (Zwart) | € 154,95 | € 154,95 |
| 1 | Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Brown | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Razer Diamondback Gamingmuis | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Steelseries Qck+ | € 15,- | € 15,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.728,94 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat voor mij belangrijk is; bang-for-buck, stil en betrouwbaar. Daarnaast hecht ik waarde aan het feit dat dit systeem weer een jaar of 5 mee kan zonder dat ik veel hoef te investeren in upgrades.
Voor het gamen gaat mijn voorkeur gaat uit naar een 1080ti, tot die tijd wil ik mijn huidige R9 290 blijven gebruiken en dit t.z.t. vervangen. Heeft dit zin om hier op te wachten?
Ik wil voor mijn opslag enkel een SSD. Mijn belangrijkste data heb ik op een externe hdd staan en ligt in de kast.
CPU: ik heb een sterke voorkeur voor de i7 omdat de rekenkracht in games mogelijk in de toekomst wel goed benut kan worden. Ook is het prijsverschil niet groot genoeg om hierop te besparen. Ik ga hier immers de komende jaren veel gebruik van maken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hecht geen waarde aan merken maar wel aan kwalitatief goede spullen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral stil en met gamen wil ik alles op ultra settings kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Ja, ik ga zeker overclocken in de toekomst als het nodig is
Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie verwacht is een kritische blik op mijn build, zijn deze componenten goed gekozen en waar kan ik op verbeteren?
Dit is wat ik exclusief de 1080ti wil aanschaffen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 329,89 | € 329,89 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 139,95 | € 139,95 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Sandisk Ultra II SSD 960GB | € 222,68 | € 222,68 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 965,32 | |