Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 13:46
Ik heb hier een HP DC7800 tower waar ik Windows 8.1 pro (x64) op wil zetten. Zo gezegd zo gedaan, je maakt een USB stickje met de ISO en je propt die in de PC en start hem op bootende van de USB stick.

Vervolgens hang ik simpelweg op het Windows-logo. De PC geeft geen kick meer, en het enige wat ik kan doen is de PC hard uitzetten. Ik heb al een ander USB stick geprobeerd, en ook wat lopen vogelen in de BIOS met DEP uitzetten etc.. maar ik kom er niet aan uit.

Heb jullie een idee, eventuaal in combinatie met oudere HP machines, wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 14:52
Ik heb toevallig een soortgelijk probleem ervaren met mijn XW4600 HP Workstation deze week, icm Windows 10. Van ISO naar usb stick vanaf mijn Mac en Fedora machine en hij kwam niet verder dan de eerste stap na selecteren van het usb apparaat om op te starten. Ik ben geëindigd met de ISO op DVD branden en daarmee op te starten.... Zal vh weekend eens kijken of de pc wil met een USB stick geformatteerd en geschreven vanuit Windows. Hoe heb je de usbstick geformatteerd en voorzien van de ISO? Met het MS tooltje?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
Yep met het MS tooltje, op een geformatteerde stick. Kan eventueel met de HP usb formatter nog even formatteren en dan proberen. Maar aangezien ik wel het windowslogo krijgt boot ie wel goed. Dus ik denk niet dat het aan de stick ligt.

Ik heb ook een USB 2.0 4gb stick en een USB3.0 16gb stick geprobeerd. Beide hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Weet je zeker dat de computer volledig x64 aan kan? Als ik even snel zoek, vind ik dat 't een Intel Core 2 Duo E6750 heeft, maar dat hoeft niet in die van jouw te zitten. Die CPU is wel 64 bit, maar je weet het nooit bij OEM systemen. Test eens met een 32 bit installatie. Of frot een 64 bit Linux installer op de stick en boot daar vanaf. Als het niet lekker met 64 bit om kan gaan, krijg je een melding op 't scherm hierover.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
Er zit een E6550 in, die moet gewoon x64 aankunnen. Ik moet inderdaad een melding krijgen mocht het niet kunnen. Maar ik krijg nu helemaal niets, alleen een new-windows logo zonder cirkeltje er onder. Hij lijkt te hangen, maar helaas laat de installatie niets zien van een status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Kan je ook een andere usb poortje proberen ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
chucky666 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:13:
Kan je ook een andere usb poortje proberen ?
Ook geprobeerd. Zowel onboard als de header. Dus dat moet in mijn ervaring zelfs een andere controller zijn. Beide geven dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Heb je ook een andere windows iso geprobeerd als bron?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je die stick al op een andere pc geprobeerd? Wellicht is de iso die je erop gezet hebt niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-08 13:37
stick voordat je daadwerkelijke install begint in een andere USB port stoppen dan vanwaar ie is opgestart, hielp mij bij een HP Envy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Powergrim schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:09:
Er zit een E6550 in, die moet gewoon x64 aankunnen. Ik moet inderdaad een melding krijgen mocht het niet kunnen. Maar ik krijg nu helemaal niets, alleen een new-windows logo zonder cirkeltje er onder. Hij lijkt te hangen, maar helaas laat de installatie niets zien van een status.
Daar is de Windows installeer helaas beperkt in, die geeft niet altijd een melding als je architectuur niet goed werkt. Wat je nu ziet, is dan het resultaat. Andere optie is dat het gewoon super lang duurt voordat het echt verder gaat.
liedetector schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:18:
stick voordat je daadwerkelijke install begint in een andere USB port stoppen dan vanwaar ie is opgestart, hielp mij bij een HP Envy
Dat is als de installatie überhaupt gestart is en pas in het geval dat het klaagt over niet kunnen installeren op bepaalde schijf, omdat de volgorde niet klopt doordat de stick als eerste gezien is. Geen van dat is hier van toepassing. Stick eruit tijdens het opstarten is hetzeflde als je HDD lostrekken terwijl je aan het opstarten bent: nutteloos en contraproductief.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
MrMonkE schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:16:
Heb je ook een andere windows iso geprobeerd als bron?
Ik heb een andere ISO geprobeerd, en ook Windows 7, 8 en 8.1 geprobeerd. Wel allen x64.

Ik probeer het nog even door `m te branden op een DVDtje, misschien dat dat helpt. Anders moet ik even in de krochten van het internet gaan zoeken naar een 32bit ISO. De key heb ik er in ieder geval nog voor.
Pagina: 1