Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Map met xml-bestanden vergelijken met map met txt-bestanden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb diverse mappen met xml-bestanden geconverteerd naar txt-bestanden. Echter, het converteren is niet helemaal goed gegaan. Hoewel de overgrote meerderheid van de bestanden geconverteerd is, zijn er ook bestanden niet geconverteerd. Ik wil nu weten welke bestanden niet geconverteerd zijn. Hoe kan ik op een eenvoudige manier de inhoud van de map met xml-bestanden vergelijken met de inhoud van de map met txt-bestanden? De bestandsnamen zijn hetzelfde, maar de extensie en ook de datum van de bestanden verschillen dus. Het gaat om grote hoeveelheden bestanden, dus gewoon even de lijsten naast elkaar leggen werkt echt niet.

Met total commander kwam ik er niet uit. TC kan wel de extensies negeren, maar volgens mij niet de datum. (?) Winmerge werkte nog minder dan TC. Programmeren kan ik niet echt, dus ik hoop dat het op een andere manier kan.

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoeken op een altijd gebruikte XML-tag? (Edit paar dagen later: o nee, nergens voor nodig als de files nog aan de extensie zijn te herkennen: dan gewoon daar op zoeken cf. onderstaande tips)

Je zoekt geen OS-functie, dus ik verplaats je topic van Windows Clients naar CSA. Trouwens welkom op GoT!

[ Voor 32% gewijzigd door F_J_K op 30-05-2016 08:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Met diff lijkt me.

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:29
Ik zou in zo'n geval de inhoud van de mappen naar een textbestand schrijven ('dir > folder 1.txt' ofzo), en dan de folder1.txt en folder2.txt openen in bijvoorbeeld notepad++, de extensies met zoeken en vervangen weggooien, en dan de twee bestanden vergelijken (bijvoorbeeld met de compare plugin voor notepad++).

Het kan handig zijn om ergens alfabetisch te sorteren... Dat kan volgens mij ook in notepad++ of in het dir-commando).

Het kan vast ook eenvoudiger :)

Verwijderd

Ervan uitgaande dat het mapje met de xml'tjes 'a' heet en het mapje met de txt'tjes 'b' heet kan dat met het volgende:

code:
1
2
3
ls a | sed s/....$// > a.txt
ls b | sed s/....$// > b.txt
diff -u a.txt b.txt | more +3 | grep -

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:58
Inderdaad de inhoud van de mappen naar een bestand schrijven:
C:\>dir /s /b>filelist.txt

Deze vervolgens openen en openen in Excel. Vervolgens filepath en filename naast elkaar zetten:
B1 =
Visual Basic:
1
=FIND("@",SUBSTITUTE(A1,"\","@",(LEN(A1)-LEN(SUBSTITUTE(A1,"\","")))/LEN("\")))

Evt met extensie eraf halen:
C1 =
Visual Basic:
1
=Left(B1,len(b1)-4)

En dan zoeken of de bestandsnaam ook in bestand 2 staat met vlookup

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties! Ik ben eruit gekomen met een combinatie van jullie adviezen en Open Refine.
Pagina: 1