Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan vanaf wifi niet bij vast netwerk en vice versa

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DannyvdM
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 23:27
Mijn vraag
Ik probeer hier via een laptop verbonden met het draadloze netwerk, een RDP sessie te maken naar een werkstation. Hierbij wordt continu aangegeven dat het wachtwoord onjuist is, (Wachtwoord is juist ingevuld, tevens ook op de werkstation zelf geprobeerd.

Na wat getest te hebben, kwam ik erachter dat het sowieso niet mogelijk is om vanaf het draadloze netwerk te pingen naar het vaste netwerk en vice versa. Een ip-scan vanaf vast ziet wel de draadloze apparaten (Andersom nog niet getest.) Ik loop er een beetje op vast hoe nu verder te kijken.

Qua Windows netwerk is de server alleen een simpele fileserver en SQL server, Op de workstations is geen domein ingesteld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Engenius AP (Type even kwijt)
KPN Experiabox v8 router
Engenius FS728TP PoE switch (Daar staat alles op aangesloten)
1 windows server 2012

Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken?

http://www.vdmastnet.nl/dump/netwerk%20VDM.png

//edit:
Inmiddels is het wonderbaarlijk genoeg gelukt om met remote desktop te verbinden, gisteravond lukte het met geen mogelijkheid en nu weer wel.

Echter is het pingen tussen wifi en vast niet mogelijk. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?

[ Voor 18% gewijzigd door DannyvdM op 27-05-2016 11:10 ]