Toon posts:

Welk z170 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een leuk moederbord met lga 1151 socket en z170 chip. Ik heb daarvoor een budget van rond de 200€. Ik twijfel vooral tussen msi z170a gaming m7 en de asus sabertooth z170 s. Ik zit wel met een case die veel fans bevat dus veel fan headers is een plus punt (sabertooth) maar langs de andere kant ben ik niet zo aan die witte camo kleur.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- corsair carbide 300r window
- i7 7700k kaby lake (nog niet uit)
- evga supernova 750
- msi gtx 970 gaming

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel info gevonden over de msi maar weinig over de sabertooth. Ik heb op dit moment een sabertooth 990fx en ik ben er wel tevreden over.

Graag jullie menig!

Alle reacties

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:09
Headers kan je natuurlijk oplossen door fan controllers te halen. En je gaat kabylake kopen begrijp ik? Waarom dan niet wachten tot ook de kabylake mobo er zijn? nu kopen en er niets mee doen is zonde. Kan je beter wachten tot de nieuwe chipset er is.

Verwijderd

Topicstarter
Liever geen controllers, ja idd ik kan wachten op de 200 serie chips maar normaal moet de 170 ook kaby lake ondersteunen. Ik ben gewoon wat bang dat de nieuwe moederborden direct een pak meer zullen kosten.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:09
Als dat zo blijkt te zijn kan je toch altijd dan nog een z170 mobo kopen? kunnen ze nu nog iets in prijs zakken. Ik zie er 0.0 reden om nu een plank te kopen(die je niet kan testen op defecten). en garantie aan het verspillen is met niets doen.

/Edit. Hoeveel fans heb je in je kast? En welke zijn het? En is een splitter een probleem?

[ Voor 16% gewijzigd door loki504 op 27-05-2016 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja je hebt gelijk.
Fans:
- 2x corsair sp silent 120mm
- 2x corsair sp high perf 120mm
- 2x corsair af led 120mm
- 1x corsair af 140mm
- 1x cooler master led 120mm
- 1x radiator
Enkel de sp high perf is 4 pin

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:21
Je kunt prima 3 of meer fans aansluiten op 1 header met een splittertje.
Ik zou in ieder geval wachten op de 200 serie (die zijn er vaak toch al een tijdje voor de 7700k beschikbaar is), misschien worden de Z170's wel goedkoper.

Verwijderd

Kans dat een z170 bord ook een BIOS update nodig om Kaby Lake te ondersteunen, dus dan zou je eerst met een andere CPU het bord moeten updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt!
Pagina: 1