Als particulier Ziggo Zakelijk bestellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.Bas.Bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik ben op zoek naar een alles in 1 pakket. Als ik kijk op de website van Ziggo, zie ik dat de abonnementen voor ZZP'ers iets sneller zijn (40Mbit upload ipv 30 voor particulieren). Die snelheid komt goed uit, omdat mijn thuis VPN dan iets sneller is te benaderen van buitenaf. Ook kan ik dan een abonnement zonder telefonie afsluiten (ik bel alleen mobiel).

Alles in 1 voor particulieren: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/
Alles in 1 voor ZZP'ers: https://www.ziggo.nl/zakelijk/zelf-samenstellen/

Kan ik als particulier deze abonnementen afsluiten? En zo nee, kan ik dan niet gewoon voor €50 eenmalig mezelf bij de KvK inschrijven voor een zakelijk abonnement? Of wordt er gecontroleerd op of je écht een ZZP'er bent? En zijn er nog andere nadelen aan een zakelijk abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Ja, als particuliere klant mag je een zakelijk abonnement afsluiten. Let wel dat de genoemde prijzen exclusief btw zijn. Zakelijke abonnementen missen volgens mij wel de extra's als MyPrime en TV Gemist bijvoorbeeld, maar dat is de afweging die je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Misschien kun je het beste gewoon Ziggo hier over bellen? Zij weten als het goed is prima te vertellen wat wel en niet mag en ook weten zij de verschillen tussen de pakketten. Dus alle vragen die je hebt kunnen zij beantwoorden voor jou.
Als je al Ziggo abonnee bent (wat ik niet denk aangezien je op zoek bent naar een pakket) kun je ze zelfs gratis bellen.

Maar volgens mij is het wel mogelijk om als particulier geen bellen te hebben. Ik heb dit in ieder geval niet maar wel gewoon TV en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou het goed navragen bij Ziggo wat voor abbo je nu gaat krijgen, want een daadwerkelijk zakelijk abbonnement heeft wel redelijk wat nadelen omdat er gewoon geen consumentenrecht / consumentenafspraak voor geldt.

Wat wel een mogelijk aantrekkelijke mogelijkheid is is om het een consumentenlijn te maken maar dan volgens zakelijke afspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 20:48
Ja het kan, je kan als particulier een zakelijk abonnement afsluiten.

Wel moet je inderdaad rekening houden dat je onder een andere wet valt en dus ook geen consumentenrecht meer hebt. Dat is geen groot min punt bij Ziggo want over het algemeen heb je geen storingen. Bij een modem defect komen ze bij Ziggo Zakelijk binnen 4 uur een nieuw modem er neer hangen en bij de particulieren duurt dat geloof ik een aantal dagen.

Qua prijs is er ook weinig verschil behalve dat de bedragen exclusief zijn. Dat is iets om voor jezelf rekening te houden. Als je TV diensten zoals Replay niet wilt of wilt gaan gebruiken dan heeft het voor jouw alleen maal voordelen. Wel zou je nog even goed laten informeren bij Ziggo over wat nu precies de mogelijkheden zijn. Ook bij een storing, ik begrijp altijd dat ze bij zakelijke klanten meer kunnen betekenen dan voor particulieren, dat is slechts een indruk :P

Of dat je nu voor Ziggo Zakelijk of gewoon particulier kiest, het maakt niet uit qua netwerk. De service en de pakketten zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.Bas.Bas
Ok, bedankt voor de antwoorden. Mijn werk vergoed een deel van de kosten, dus dat de prijzen iets hoger uitvallen door BTW is geen probleem. Iets meer betalen voor betere service vind ik een behoorlijk groot pluspunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFluX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07-2024

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

Bas.Bas.Bas schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:22:
Ok, bedankt voor de antwoorden. Mijn werk vergoed een deel van de kosten, dus dat de prijzen iets hoger uitvallen door BTW is geen probleem. Iets meer betalen voor betere service vind ik een behoorlijk groot pluspunt!
Ik ben benieuwd of het gelukt is.
Ik zit er overna te denken om van ziggo naar kpn te verhuizen omdat de upload bij ziggo gewoon klote is. aangezien ik vaak 4k content upload zijn hogere snelheden wel aangenaam.

500x500 mbs lijkt mij wel prima.

...///...\\\...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Wat aantrekkelijk nu is dat je het gewoon gratis 3 maanden kunt uitproberen. Ook voor particulieren dus? Zou fantastisch zijn! _/-\o_

Update: nagevraagd, ja ook voor particuliere klanten. Dus gratis Ziggo Sport tot aan eind mei :9~ >:) :) :) :)

[ Voor 30% gewijzigd door alwaysleft op 21-02-2017 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.Bas.Bas
CyClopSs schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Ik zit er overna te denken om van ziggo naar kpn te verhuizen omdat de upload bij ziggo gewoon klote is. aangezien ik vaak 4k content upload zijn hogere snelheden wel aangenaam.

Uiteindelijk niet. De monteur kwam, en zei dat de aansluiting niet te gebruiken is. Tenzij we de hele muur zouden openbreken tot het punt in de kabel waar hij wel wat mee kon. Vriendelijk bedankt, en toen begon het drama.

De volgende dag gebeld met Ziggo om het abonnement op te zeggen. Er was een computerstoring, maar de telefoniste zou het regelen, en ik zou volgende week een bevestiging krijgen en wat papieren om de doos terug te sturen.

2 weken later, niks ontvangen. Wel een factuur voor de eerste maand.

Weer gebeld, en er werd me verteld dat er een fout in het systeem was gemaakt, en dat de opzegging nu *echt* was verwerkt.

2 weken niks gehoord, en de doos met modem/horizon box/etc zelf teruggestuurd. Ik ging er van uit het zo geregeld was.

Stomme sukkel die ik ben.

De eerste dreigbrief dat ik moest betalen ontvangen, toen weer gebeld. Het zou weer opgelost worden. Een week later de laatste dreigbrief gekregen voordat de deurwaarder erbij werd gehaald. Toen bleek dat ze weer een fout hadden gemaakt bij het opzeggen. Ze zouden het weer oplossen.

Toen was het ook echt opgelost. Ik kreeg nog wel een factuur van €9 (negen euro) voor gemaakte kosten. Ik was al blij van het gezeik af te zijn, dus ik heb het maar betaald.

Moraal van het verhaal: bij de Ziggo klantenservice werken sneue kneusjes die te dom zijn om een betere baan te kunnen krijgen dan de telefoon opnemen en door computermenu's heen te werken. En zelfs dat is te moeilijk voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18

Croga

The Unreasonable Man

alwaysleft schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:27:
Wat aantrekkelijk nu is dat je het gewoon gratis 3 maanden kunt uitproberen. Ook voor particulieren dus? Zou fantastisch zijn! _/-\o_

Update: nagevraagd, ja ook voor particuliere klanten. Dus gratis Ziggo Sport tot aan eind mei :9~ >:) :) :) :)
Realiseer je echter wel dat, naast het BTW verschil, je ook niet meer met consumentenrecht te maken hebt. Dat betekend vooral dat je na het eerste jaar geen recht hebt op maandelijks opzeggen maar dat het gewoon stilzwijgend met een jaar verlengd wordt!

Wij gebruiken thuis ondertussen een aantal jaar een zakelijk abonnement en ik ben er best tevreden over. Zolang je niet iets wilt wat niet in het script staat loopt alles bij Ziggo als een zonnetje. Wijk echter niet van hun eigen script af want dan krijg je het gezeik wat TS hierboven beschrijft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Croga schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:58:
[...]

Realiseer je echter wel dat, naast het BTW verschil, je ook niet meer met consumentenrecht te maken hebt. Dat betekend vooral dat je na het eerste jaar geen recht hebt op maandelijks opzeggen maar dat het gewoon stilzwijgend met een jaar verlengd wordt!

Wij gebruiken thuis ondertussen een aantal jaar een zakelijk abonnement en ik ben er best tevreden over. Zolang je niet iets wilt wat niet in het script staat loopt alles bij Ziggo als een zonnetje. Wijk echter niet van hun eigen script af want dan krijg je het gezeik wat TS hierboven beschrijft :(
Gaat me meer om die 3 maanden actie. Dat is ook gewoon voor particulieren mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CyClopSs schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Ja dat is helemaal de bom :)
Hier wordt ook regelmatig 4K content geüpload voor een klant die zelf problemen hebben een degelijke internetaansluiting te krijgen, met 500MBit heb je het zo voor elkaar. :) (Uiteraard afhankelijk van lengte, bitrate, codec, etc.)

Glasvezel is voor dit soort zaken haast onmisbaar, zowel voor het up- als downloaden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1