Opmaak idee

Pagina: 1
Acties:

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 01:34
Ik zat zo eens naar het forum te kijken (duh ;) ) en het viel me op dat er zo onwijs veel lijnen zijn...

Volgens mij zou GoT veel prettiger overkomen als er geen lijnen onder de links naar topics staan (niet onderstreepte links dus).

Eventueel kan er dan misschien iets worden toegevoegd a la Tweakers.net, waar de links oplichten als je er overheen beweegt?

Goed idee?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

in iexplore:
Tools > internet options > advanced > Underline links:
(-)always
(-)hover
(*)never

dan ben je er ook vanaf...

Verwijderd

Hoe moet je dan een link herkennen?

Klik hier voor blablabla

Klik [url="http://gaap"]hier[/url] voor bladiebla of [url="http://gaaaa"]klik hier voor bladibla[/url]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tsja, ander kleurtje voor de links is niet een gek idee....
Op andere manier (bijvoorbeeld borders uitzetten in de tables) krijgje ook een hoop lijnen weg...

Verwijderd

Op zich vind ik dit voor de forum-index en voor de topic-lijst binnen een forum inderdaad een heel goed idee :)

Alleen in posts zelf heb ik toch liever dat ze onderstreept zijn. Je wil nogal eens snel over een linkje heen kijken anders.

Een tweede verbetering (wat mij betreft) die ook met links te maken heeft (alleen dan in ander opzicht:
maak van de naam van de topicstarter in de topiclijst ook gewoon een link naar de posthistorie van die persoon (zoals nu ook al gebeurt in het topic zelf).

• mbravenboer
Hum links uitzetten in IE lijkt me geen goed plan. Ik bezoek namelijk af en toe ook nog weleens een andere site ;) .

Van die topic-namen snapt elke debiel dat het een link is... Het is dus niet zo functioneel om daar een lijn onder te hebben die de pagina onnodig druk maakt.

Op Tweakers.net is er ook geen lijn onder de nieuwskopjes en toch snapt iedereen het dat het een link is (toch? ;) )

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
Op maandag 25 juni 2001 02:52 schreef nelske het volgende:
Alleen in posts zelf heb ik toch liever dat ze onderstreept zijn. Je wil nogal eens snel over een linkje heen kijken anders.
Uiteraard! Ik doelde ook alleen op de topic en fora overzichten.
maak van de naam van de topicstarter in de topiclijst ook gewoon een link naar de posthistorie van die persoon (zoals nu ook al gebeurt in het topic zelf).
Lijkt me ook wel een aardig idee ja.... (en dan uiteraard ook geen streep deronder ;) )

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wellicht een ideetje om mensen de mogelijkheid te geven gebruik te maken van een eigen stylesheet?

Aangezien ik best veel op GoT zit wil ik best even de tijd nemen en de moeite doen om een aan mijn eigen wensen aangepaste layout te maken namelijk :) .

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 15:21
In Opera kan je je eigen stylesheets aan een pagina hangen :P

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou opzich ook m'n eigen shell om got heen kunnen maken, dan kan ik ook meteen een user-notes optie toevoegen voor mezelf, dat mis ik nogal :) .

• mbravenboer
Kan hier misschien nog iemand op ingaan die het eventueel ook zo kunnen verwezelijken? ;)

Is het mogelijk om even een voorbeeld te maken hoe het er uit zou kunnen zien? Dan kan het beter beoordeeld worden.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 25 juni 2001 11:54 schreef mbravenboer het volgende:
Is het mogelijk om even een voorbeeld te maken hoe het er uit zou kunnen zien? Dan kan het beter beoordeeld worden.
Als jij een voorbeeld inelkaar plakt, dan zal het allicht duidelijker worden ja ;)

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Zit wel wat in. Ik weet nog dat ik de 1e keer op GoT ging kijken ik het maar een onoverzichtelijk zooitje vond die index.

Zo'n uitleg onder de links naar de fora is wel handig maar maakt het wel een druk geheel. Het wordt idd waarschijlijk rustiger als de underlines weg zijn.

Verwijderd

doen!! dan zijn de links ook veel beter te zien...dat zijn ze nu ook al wel maar een ander kleurtje zou het toch nog duidelijker maken :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

* ACM is heel kort even wezen photoshoppen
Zoiets ?:
Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~acm2/test/layouttest1.gif
(alleen de bovenste helft is interessant)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12 09:07
Ziet er wel beter uit vind ik eigenlijk :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 25 juni 2001 12:29 schreef ThaWout het volgende:
Ziet er wel beter uit vind ik eigenlijk :)
Ofzo:
Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~acm2/test/layouttest2.gif

• mbravenboer
Thanx ACM :) Ik dacht zelf niet gelijk aan de tekenoplossing dus vond het iets te ingewikkeld ;) .

Helemaal zonder lijnen heeft ook wel iets, maar dat is wel weer erg revolutionair ;) . Het staat wel erg opgeruimd...

Ik denk dat nu ik deze voorbeelden ziet er in ieder geval lijnen weg moeten, welke is nog even de vraag :) .

Alleen de link-streep weg is wat mij betreft al genoeg, maar er zijn vast nog wel mensen die daar anders over denken...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:27
Bah lelijk.
Borders rulen :)

• mbravenboer
Ok, ik heb ook even zitten stuffen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pandoramix.org/layouttest2.gif

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 25 juni 2001 12:39 schreef mbravenboer het volgende:
Alleen de link-streep weg is wat mij betreft al genoeg, maar er zijn vast nog wel mensen die daar anders over denken...
Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~acm2/test/layouttest3.gif
Zo?

• mbravenboer
Op maandag 25 juni 2001 12:53 schreef ACM het volgende:
Zo?
Yep :) . Ik dacht net, laat ik ook eens wat doen, was ACM ook al weer aan het stuffen :) .

• Cyphax
  • Laatst online: 17:14

Cyphax

Moderator LNX
Alle streepjes weg klinkt als een slecht idee.
Als je er wat wilt weghalen doe dan OF de streepjes onder de links, OF de lijnen die de scheidingen tussen de topics enzo maken.
Maar ik vind het zo ook prima.

Saved by the buoyancy of citrus

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Streepjes verticaal mogen wat mij betreft wel weg, streepjes horizontaal staan er niet voor niets, da's wel handig...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• McVirusS
  • Laatst online: 23-10 00:49
Underlinen van threads in topiclist mag wel uit ja wat mij betreft...voor de rest vind ik die kadertjes wel mooi.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 21:51
Op maandag 25 juni 2001 12:53 schreef ACM het volgende:

[..]

[afbeelding]
Zo?
Ik vind deze wel het beste, zo heb je toch nog makkelijk overzicht bijv. welke poster bij welk topic hoort, maar wel wat minder lijntjes.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:27
Op maandag 25 juni 2001 13:39 schreef McVirusS het volgende:
Underlinen van threads in topiclist mag wel uit ja wat mij betreft...voor de rest vind ik die kadertjes wel mooi.
Idd.

• mbravenboer
Het blijkt dus dat veel mensen voor het weghalen van de linkstreep in de topic list zijn... Das natuurlijk heel mooi, maar gaat er nu ook iets gebeuren?

Het hoeft uiteraard niet meteen, maar het is wel prettig om te horen of het ooit gaat gebeuren.

Ja, ik ben een zeur ;)

Verwijderd

Ik zou zeggen: Plaats een feature-request op bugs.topix.nl met een linkje naar dit draadje.
Gegarandeerd dat het dan ooit onder de aandacht van Arjen of Jorma komt :)

• mbravenboer
Hum, zij doen toch niet de layout van GoT?

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
Op maandag 25 juni 2001 17:17 schreef nelske het volgende:
Ik zou zeggen: Plaats een feature-request op bugs.topix.nl met een linkje naar dit draadje.
Gegarandeerd dat het dan ooit onder de aandacht van Arjen of Jorma komt :)
Op maandag 25 juni 2001 17:20 schreef mbravenboer het volgende:
Hum, zei doen toch niet de layout van GoT?
waarom moet er weer zo moeilijk worden gedaan hierover?
zodra men het erover eens is dat die lijntjes wegkunnen, moet alleen wat CSS worden aangepast, duurt maar 1 minuut en heeft Topix geen fuck mee te maken

• mbravenboer
Sorry, maar om te voorkomen dat deze wegzakt vraag ik nogmaals om een response. Ik voel me een beetje een kiezer in de Nederlandse politiek op deze manier... :(

• mbravenboer
Eerlijk gezegd erg ik me enorm aan het ontbreken van wat voor reactie dan ook. Er hebben een aantal mods gereageerd, maar ik begrijp dat zij er niet voor direct voor kunnen zorgen dat dit gaat gebeuren.

Volgens mij zijn er veel mensen voor dit voorstel. Ik heb nog geeneen negatieve reactie gezien.

Ik vind dat jullie af en toe weleens wat beter naar de users zouden mogen luisteren. Ik probeer al tijden om hier goede content te leveren. Als er dan dergelijke goed bedoelde ideeen worden aangedragen mag je toch wel een serieuze behandeling verwachten.

Het valt mij erg tegen... Ik begrijp dat jullie het druk hebben en daarom een lijntje in de opmaak niet zo relevant vinden, maar een korte reactie van "we zullen er naar kijken" zou toch wel erg prettig zijn.

Ik heb geprobeerd om het netjes uit te drukken. Dit is absoluut niet als flame bedoeld.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

^^ Ik begrijp mbravenboers reactie wel. Een korte reactie is toch niet teveel gevraagd?
of heeft iedereen van de crew iets van, dat kan ik niet beslissen dat laat ik aan iemand aners over??

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Stelletje ongedulds :)
Er hebben al 3 mods en een HGA gereageerd ;)

Maar het was dus al aangekaart in het Crew Forum (door mij).

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:01

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
verder heeft een server-admin het hele topic al gelezen en een developer ongetwijfeld ook, alleen we/zij reageren niet..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• mbravenboer
hum ja, sorry dat ik geprikkeld reageerde. Ik zie al die aktie natuurlijk niet.

Als er niet wordt gereageerd is de kans groot dat het het zoveelste voorstel is dat wegzakt... Dat vond ik zonde :) .

Maar ik zie dat het idee is opgepakt. Ik ben benieuwd wat er besloten gaat worden :) .
Thanx voor de reacties.

• mbravenboer
Sorry ik schop hem even omhoog, want ik ben wel benieuwd hoe de discussie is afgelopen....

Gaan de links in de topic list veranderen?

Pagina: 1