Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Internet zonder telefoon/kabel aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22-01 10:27
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een manier om internet te krijgen op mijn "nieuwe" adres.
Vandaag gaan wij verhuizen naar een buitengebied. Ons idee is om van 1 boerderij 2 woningen te maken.
We gaan er nu eerst in units naast wonen. We hebben dus geen adres (tijdelijke komt eraan), geen telefoonlijn, geen kabel, etc, etc.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netflix :P en ik game wat online. Nu hoef ik echt geen 2 schermen tegelijk op netflix te hebben, en iets trager internet overleef ik wel. Er is glasvezel geplanned, maar dat zou zo nog eens een jaar kunnen duren.... Of twee :)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
4G dekking is niet erg hoog, maar ik denk dat ik het in deze hoek moet zoeken.
4g router met een 4g abbo. Robin Mobile was mijn eerste keus, maar deze lijkt het niet op prijs te stellen als je deze in een router gebruikt.

Vraag: 4G is de enigste (betaalbare) optie? Mijn buren hebben een tele2 abo met een heerlijke snelheid... Deze is niet te delen.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:03

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hoe wil je gaan netflixen met de datalimieten van 4G zonder dat het onbetaalbaar wordt? Ik denk dat je toch iets zal moeten laten aansluiten (kabel of telefoon, glasvezel zal er zeker wel niet zijn)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:23

mvdam

EV-Gekkie

Is de tele2 van de buren een vaste aansluiting? Zo ja, waarom heb jij dan geen aansluiting? Immers heeft de boerderij toch wel een adres + telefoonlijn neem ik aan? :) Ondanks dat het verbouwd gaat worden.

Privé: Leaf 2018 Soon-To-be 57,6kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1109
Je kunt geen telefoon laten aansluiten zonder officieel adres :) Als ik kijk naar sim only tele2 kost me dat 36€ per maand voor 24gb.
Dat is geen onbeperkt netflix, maar iig een paar uur voor m'n dochter (1gb per uur ongeveer toch?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:35

OgWok

U.N.C.L.E.

4G kan flink in de papieren gaan lopen, als je ook wil Netflixen. Buren willen hun verbinding niet delen? Wat is een heerlijke snelheid? Is nogal vaag....

Heb je het overigens over een verbinding van 24 Gb(it) en Netflix kijken; daar is het 1 GB(yte) per uur? Dan wordt het nog ongunstiger.

OgWok wijzigde deze reactie 27-05-2016 08:51 (33%)

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 10:09
Eventueel via sateliet? Wel een hoge ping tijd, maar voor de rest wel relatief veel data. Geen idee hoe het zit qua adres ze moeten uiteraard wel ergens kunnen factureren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Handig als je er een linkje bij zet ;) https://www.skydsl.eu/en-...satellite/tariff/skydsl2p
En een lokaal topic: SkyDSL ervaringen 2015

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Dennis1109 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:34:
Je kunt geen telefoon laten aansluiten zonder officieel adres :)
Maar heeft die (nog te splitsen) boerderij nu geen adres dan :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1109
Yup! Boerderij heeft een adres natuurlijk :)
Ik wilde een 2e internetaansluiting, maar fiber vertelde me dat het niet kon icm tele2. Had daar een mooi verhaal bij, aar dat heb ik niet onthouden. Zou ik een 2e tele2 abo kunnen nemen? Lever je dan ook weer snelheid in?

De buren willen op zich wel delen, maar het is al tragisch traag, en dat ook nog delen lijkt me nog trager te worden.

Edit: Satelliet ziet er goed uit!

Dennis1109 wijzigde deze reactie 27-05-2016 12:42 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Dennis1109 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:38:
Yup! Boerderij heeft een adres natuurlijk :)
Vanwaar dan je opmerking:
quote:
Je kunt geen telefoon laten aansluiten zonder officieel adres
:?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 28-01 17:28
quote:
Orion84 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:47:
[...]
Vanwaar dan je opmerking:
[...]
:?
quote:
Dennis1109 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:17:
We gaan er nu eerst in units naast wonen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ja, dus? Dan kan je toch nog steeds DSL regelen in de boederij en dan een netwerkkabeltje naar die units trekken, of desnoods een wifi-straalverbinding?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:40
Dat je er in units naast gaat wonen maakt toch niets uit, vraag gewoon op het adres van de boerderij internet aan en leg zelf een kabel van 100m naar die units, problem solved lijkt mij...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 20:58

Mojo

The Power Within

Gewoon even aanmelden via www.aansluitingen.nl :-) Krijg je direct een offerte.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, GTX980Ti, 8GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 09:06

_serial_

and there was silence

De boerderij heeft nu ook geen vaste telefoon aansluiting ? Dan kan je toch gewoon ADSL op aanvragen, kabeltje naar buiten en klaar :)

Anders als je echt in buitengebied woont :
https://www.kpn.com/prive...internet-buitengebied.htm

somewhere there was silence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 28-01 19:25

True

Dislecticus

quote:
Mojo schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:06:
Direct, daar gaan wel paar weken overheen, daarnaast gaan ze er dan vanuit dat je GEEN aansluiting hebt en ze die voor je moeten maken. Dit is ook niet op te maken uit posts van TS.

Inderdaad wat Orion84 en Gomez12 zeggen, gewoon aansluiting aanvragen op één van de twee boerderijen en dit zelf doortrekken naar de units.

Steam Profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:07
quote:
Mojo schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:06:
Site doet 't niet bij mij, hoe ironisch :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 20:58

Mojo

The Power Within

Sorry, hij is veranderd. Het moet https://www.mijnaansluiting.nl/ zijn.. :P

Alle landelijke netbeheerders zijn hier op aangesloten op de zuidelijke provincies na (daar heb je Synfra oid voor). Je kan daar alle NUTSvoorzieningen laten offreren die je maar wilt :)

Je kan daar dus ook aansluitingen laten verplaatsen.

Mojo wijzigde deze reactie 27-05-2016 14:17 (9%)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, GTX980Ti, 8GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True