Is deze LG 55UF840V een superkoopje ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Momenteel bij Ibood weer een sterke aanbieding.
Deze LG heeft normale winkelwaarde van €1000 en is nu te koop voor €800.
http://www.ibood.com/be/nl/

Is dit een goede Ultra HD tv of toch iets anders zoeken ?
Twijfel nog steeds met dat IPS paneel om teveel weerspiegeling te hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door karine1 op 27-05-2016 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat had jij dan al gevonden aan reviews en zo? Ik zie wel dat ie op Tweakers niet gereviewd is (als je zoekt op het exacte typenummer) maar het kan ook zijn dat dit exacte type specifiek voor de Media-saturn holding is. Zie ook de reacties op iBood zelf: http://be-nl.forum.ibood....d-smart-tv/#first-comment

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat de reviews op deze website je verder helpen: http://4k.com/tv/lg-uf680...series-55uf6800-65uf6800/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ik vind eigenlijk zo goed als niets over dit type. Het zou dezelfde zijn als de 850 maar dan zonder 3D. Ik weet niet of dit waar is.
Het enige LG nadeel dat ik hier al las was backlight bleeding en matig contrast.
Dit model vind je in Zweden en in Mediamarkt Nederland.
Ik ga die website eens bekijken over de UF6800.

[ Voor 8% gewijzigd door karine1 op 27-05-2016 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Een matig contrast vind ik best een flink nadeel.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Obelink schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:22:
Een matig contrast vind ik best een flink nadeel.
Daar heb je gelijk in.
Ik ga dadelijk eens in de winkel kijken naar de Oled LG 55EG910V.
Hebben nu een cashback actie van €200 hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
karine1 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:06:
[...]

Als jij het hier over de Media Markt hebt, is die 200 euro alleen als je een energiecontract van Essent sluit ;)

Onee, ik zie het nu staan: http://www.mediamarkt.nl/..._lg-55eg910v-1404014.html

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 27-05-2016 10:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:00
Zoek wel eens wat klantenervaringen op over iBood.
Leveringen zijn (bijna) altijd te laat.

En als het gaat over garantie, dan heb ik ruim 6 weken moeten wachten op de afhandeling van een TV onder garantie. Heeft me heel wat telefoontjes gekost om uiteindelijk toch mijn geld terug te krijgen.

Hun service is gewoon slecht opgezet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LG 55EG910V is geen 4K tv voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Na alles wat ik intussen gelezen heb heeft die 4k zo goed als geen zin en maakt de veel betere beeldkwaliteit van oled dit meer dan goed. Natuurlijk zal oled 4k ook weer beter zijn maar zo kan je steeds blijven afwachten tot ook hier weer de prijs gaat van dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergelijkt nu wel appels met peren zo'n beetje.
Je hebt de resolutie, Full HD en Ultra HD bijv.
En verschillende panelen. LED of OLED.
Waarbij je nog veel dieper op de materie in kan gaan.

Je hebt gelijk dat er nog maar weinig 4K content wordt aangeboden in vergelijking met 1080p
En dat OLED een verbetering zal zijn t.o.v. LED.

Maar om dat op één stapel te gooien gaat me iets te ver.
Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ja, op één stapel. Als leek is het enorm moeilijk om tv's te vergelijken en vandaar ook de vele vragen hier van mensen die de bomen door het bos niet meer zien. Dit is natuurlijk ook de truk van de fabrikanten. Ik lees nu al zo vaak dat wanneer je 3 meter van een 55 inch tv toestel zit je het verschil niet meer ziet tussen 1080 en 4k. Waarom zou je dan niet voor een oled gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Mensen, het ging lang goed in dit topic. Maar laten we nu niet voor de zoveelste keer de full-hd vs. 4k discussie gaan voeren. Daarover is al meer dan genoeg modder gegooid de laatste tijd in andere topics.

Prima om te discussieren over verschillen tussen lcd en oled maar graag geen gedoe meer over de resolutie. Daar is meer dan genoeg over te lezen op het forum.

[ Voor 3% gewijzigd door S1NN3D op 27-05-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zie in het forum dat deze televisie niet geüpdatet gaat worden naar LG WebOS 3. Ik pas daarom. Heb liever een televisie zonder Smart, omdat deze televisie over een paar maanden op een oud OS draait, waarvan ik niet weet hoe LG dat gaat onderhouden. Wie weet werkt Netflix, NPO of RTL XL straks niet meer?

Helaas worden de non-Smart TV's alleen maar duurder. (Zie prijsverloop) Had deze op het oog na een selectie van 48" -> 55" en 4K selectie in de pricewatch: pricewatch: LG 55UF675V Zwart

[ Voor 29% gewijzigd door JPtjeeNL op 27-05-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:01
karine1 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:06:
[...]

Daar heb je gelijk in.
Ik ga dadelijk eens in de winkel kijken naar de Oled LG 55EG910V.
Ben benieuwd wat je er van vind. Laat het wel even weten ....

Zou hem ( de 55EG910V ) ook graag willen, maar onze tv doet het nog. Misschien maar is van het meubel duwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 11:10

SeatRider

Hips don't lie

Ik kan je vertellen dat backlight bleeding bij deze LG's een GROOT probleem is. Heb mijn 860v daarvoor teruggestuurd, ik zat me er kapot aan te ergeren. Ben nu weer terug bij mijn 3 jaar oude Samsung en dat is een verademing.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
JPtjeeNL schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:03:
Zie in het forum dat deze televisie niet geüpdatet gaat worden naar LG WebOS 3. Ik pas daarom. Heb liever een televisie zonder Smart, omdat deze televisie over een paar maanden op een oud OS draait, waarvan ik niet weet hoe LG dat gaat onderhouden. Wie weet werkt Netflix, NPO of RTL XL straks niet meer?
Afhankelijk zijn van SmartTV zou ik sowieso afraden. Tot op heden heeft geen enkele fabrikant na een jaar het toestel voorzien van de nieuwste versie van het OS. Momenteel is Sony de enige met AndroidTV die zegt naar Android 6 toe te gaan, maar dat moeten we nog maar zien. Functies werden vaak ook pas later naar de toestellen gebracht dan beloofd.

Het probleem wat jij beschrijft heb je dus altijd. Je kunt het simpelweg niet weten waardoor het niet handig is om afhankelijk te zijn van SmartTV maar beter zoiets als een Apple TV, nVidia Shield of Chromecast kunt kopen. Werkt vaak ook een een heel stuk beter en prettiger.
Helaas worden de non-Smart TV's alleen maar duurder. (Zie prijsverloop) Had deze op het oog na een selectie van 48" -> 55" en 4K selectie in de pricewatch: pricewatch: LG 55UF675V Zwart
Dit is een van de slechtste kopen die je momenteel kunt doen.

Geen UHD
Dit toestel is in werkelijkheid geen UHD-televisie en kan dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt.

Artikel van HDTVTest.co.uk over deze pixelstructuur

50 Hertz
Er zit maar een 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie voor de resolutie, is dit gewoon geen goede combinatie - daar alle scherpte verloren gaat bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.

Geen HEVC
Het gebrek aan WebOS 2.0 zorgt ervoor dat het toestel geen ondersteuning heeft voor HEVC-content. Eigenlijk is het sowieso schandalig dat er anno 2015 / 2016 überhaupt nog toestellen zonder HEVC-decoder worden verkocht. Het toestel is daarmee niet in staat om content gecodeerd met de HEVC-codec af te spelen, wat de encoder is als het aankomt op UHD-content.

Dit geldt overigens -- op het HEVC-verhaal in bepaalde modellen na -- voor de gehele UF6-serie van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Dimens schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:33:
[...]

Afhankelijk zijn van SmartTV zou ik sowieso afraden. Tot op heden heeft geen enkele fabrikant na een jaar het toestel voorzien van de nieuwste versie van het OS. Momenteel is Sony de enige met AndroidTV die zegt naar Android 6 toe te gaan, maar dat moeten we nog maar zien. Functies werden vaak ook pas later naar de toestellen gebracht dan beloofd.

Het probleem wat jij beschrijft heb je dus altijd. Je kunt het simpelweg niet weten waardoor het niet handig is om afhankelijk te zijn van SmartTV maar beter zoiets als een Apple TV, nVidia Shield of Chromecast kunt kopen. Werkt vaak ook een een heel stuk beter en prettiger.

[...]

Geen UHD
Dit toestel is in werkelijkheid geen UHD-televisie en kan dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt.

50 Hertz
Er zit maar een 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie voor de resolutie, is dit gewoon geen goede combinatie - daar alle scherpte verloren gaat bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.

Geen HEVC
Het gebrek aan WebOS 2.0 zorgt ervoor dat het toestel geen ondersteuning heeft voor HEVC-content. Eigenlijk is het sowieso schandalig dat er anno 2015 / 2016 überhaupt nog toestellen zonder HEVC-decoder worden verkocht. Het toestel is daarmee niet in staat om content gecodeerd met de HEVC-codec af te spelen, wat de encoder is als het aankomt op UHD-content.

Dit geldt overigens -- op het HEVC-verhaal in bepaalde modellen na -- voor de gehele UF6-serie van LG.
Thanks voor je goede uitleg! Hmm. Er is dus eigenlijk geen goede 100 Hz TV zonder Smart TV maar met CI: https://tweakers.net/cate...F7vKy3EL-W0fr2BUMLAvZTyBQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:07
karine1 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 02:09:

Nee, dit is een matige televisie, zelfs voor 800 euro. Overigens zie ik in de pricewatch dat deze televisie ook al voor minder dan 900 euro is aangeboden, dus zelfs qua prijs valt het wel mee. De Media Markt is in ieder geval blij dat het zijn voorraar kan dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
karine1 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 02:09:

Blijkbaar is het een 860v zonder 3D (dus met Color Prime Nano Spectrum = Quantum Dots)
Alleen zijn de modellen t/m 55" geen 100Hz* (eigenlijk een concurrent van de Samsung 55JU6800 dus met ook IPS, 50Hz en Quantum Dots))

Mogelijk een interessante LG naast de OLED's is een pricewatch: LG 60UF850V Zwart die geen LG IPS paneel zou moeten hebben. Ik zie dat ze hem bij de plaatselijke MM hebben dan zou ik dat iig moeten kunnen bevestigen als ik hem zie ...
Maar da's alweer twee keer de prijs (op zich was €800 voor een 55" UHD niet verkeerd). Kwam die overigens op Redcoon tegen en die staat niet in de PW; is daar €1599 ...

* naast het Trumotion Gebruikers menu schijnbaar ook fysiek te controleren bij de CI+ slot (van iig de 850v)
50/60Hz http://webos-forums.ru/do...81%D0%BB%D0%BE%D1%821.jpg
100/120Hz http://webos-forums.ru/do...81%D0%BB%D0%BE%D1%822.jpg
Er schijnen twee versies beschikbaar te zijn onder de 60" dus ook 100Hz 55" maar dan moet je wel dat tweede chasis hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 28-05-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Belangrijk is om zelf te gaan kijken. Niet één keer, niet twee keer, ga gerust drie keer of vaker kijken naar de TV's en laat het beeld van de demo-filmpjes op je inwerken. Dan ga je oog krijgen voor zaken die op het eerste gezicht niet zo opvallen maar die je op termijn wel kunnen opbreken. Let eens op beweging. Ik zag een pan -langzaam horizontaal bewegen van de camera- die op verschillende TV's niet mooi vloeiend of zelfs schokkend werd weergegeven. Maak eventueel zelf een stick met wat filmpjes in de juiste resolutie en vraag om er wat van af te spelen als je een specifiek toestel op het oog hebt.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Was daarstraks gaan kijken naar de LG 55EG910V.
Wel een prachtig toestel en ook de curved valt hier heel goed mee daar het om een heel lichte buiging gaat.
Het geluid was trouwens ook best aardig.
De oled tv(€1500) stond naast een LG 55UH850V(€1800) waar op beiden UHD werd afgespeeld en ik zag eerlijk gezegd weinig verschil tussen de twee.

@Seatrider
De Oled heeft toch helemaal geen last van backlight bleeding of wat bedoel jij ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ik zag ook de nieuwe Sony XD8507 staan in de MM (die ook een IPS paneel heeft) en met de demo erop zag het er ook allemaal wel goed uit zo midden in de winkel. Maar de nadelen van IPS vallen pas in de avond op en nog meer in het donker.
De 60UF850v stond niet opgesteld, wel nog 1 in doos, maar het lijkt toch een LG IPS paneel te zijn aan de hand van de code. (edit: en ik zie dat het precies de 60" is die hier gereviewed werd :+ . Duidelijk een IPS dus)
Ook zag ik de 55UF850 en 800 en als dat met die plaatjes klopt over twee verschillende chassis dan waren het allebei 100Hz versies (was wel handig als ook maar één eigenaar hier de moeite had genomen om te melden of er in het Gebruikers Trumotion beide de-blur en de-judder zat).
De 49UH850v die ik zag leek op 'chassis LD53H' (het bovenste gelinkte plaatje maar weet niet of het ook voor deze opgaat wat betreft 50 vs 100Hz)

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 29-05-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Geen UHD

50 Hertz

IPS

Geen HEVC

ik heb een mail gestuurd naar LG omdat ik dus geen antwoord kon krijgen of het toestel dat ik wil kopen HEVC ondersteunde.
ik kreeg een cryptisch antwoord terug
mijn vraag:
Of dit toestel HEVS codecs support?
antwoord van LG
De uitzending die als HEVC-codec wordt verzonden, wordt afhankelijk van het land mogelijk niet ondersteund.

ligt het aan mij of is dit antwoord waardeloos? nou heb ik wel dit filmpje afgespeeld en dat ging perfect dus kan ik dan concluderen dat HEVC geen issue is? want als ik het antwoord lees denk ik dat geeft me meer twijfel en vragen dan ik had voor de E-mail.

wat betreft de IPS panelen zie maar eens een toestel te vinden die 100hz is en 900 euro of minder kost (mijn budget) en HEVC support en minimaal 48 inch is, dan blijft er weinig over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

karine1 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:32:
@Seatrider
De Oled heeft toch helemaal geen last van backlight bleeding of wat bedoel jij ?
Ik heb het nooit gehad over een OLED. Dit topic gaat over de LG 55UF840V en ik geef mijn ervaring aan met de vergelijkbare UF860V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 00:53:
[...]Wat betreft de IPS panelen zie maar eens een toestel te vinden die 100hz is en 900 euro of minder kost (mijn budget) en HEVC support en minimaal 48 inch is, dan blijft er weinig over :/
Het is dan ook geen 100Hz toestel wat je op het oog hebt ;) Denk dat je er wel vanuit kan gaan dat een toestel met WebOS 3 hevc aan kan ja ... ( ze denken vast aan streaming bij dat antwoord en niet aan een gedownload filmpje)
Het zit echt niet in de kosten, de keus voor IPS, de CX700 van Panasonic in 50"had in het budget gevallen bijv. en is een echt 100Hz toestel ... (had wat mij betreft ook tv van het jaar mogen worden hier ipv 2014 model Samsung HU7500 wat nergens op sloeg aangezien de JU7000 op z'n minst hetzelfde toestel is maar dan met het nieuwe OS, Tizen :') )

UH zijn de 2016 modellen dus nog lang niet afgeprijsd (dus misschien eerder een 49UF770v maar daar is ook niet zeker van of het wel een 100Hz is. De 600 UHD modellen zijn het zeker niet iig)

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 29-05-2016 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 00:53:
[...]

ik heb een mail gestuurd naar LG omdat ik dus geen antwoord kon krijgen of het toestel dat ik wil kopen HEVC ondersteunde.
ik kreeg een cryptisch antwoord terug
mijn vraag:
Of dit toestel HEVS codecs support?
antwoord van LG
De uitzending die als HEVC-codec wordt verzonden, wordt afhankelijk van het land mogelijk niet ondersteund.

ligt het aan mij of is dit antwoord waardeloos? nou heb ik wel dit filmpje afgespeeld en dat ging perfect dus kan ik dan concluderen dat HEVC geen issue is? want als ik het antwoord lees denk ik dat geeft me meer twijfel en vragen dan ik had voor de E-mail.

wat betreft de IPS panelen zie maar eens een toestel te vinden die 100hz is en 900 euro of minder kost (mijn budget) en HEVC support en minimaal 48 inch is, dan blijft er weinig over :/
* knip *
Nee, we gaan niet opnieuw openlijk onaardig doen tegen elkaar op het forum.
apis29 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:52:
[...]

Het zit echt niet in de kosten, de keus voor IPS, de CX700 van Panasonic in 50"had in het budget gevallen bijv. en is een echt 100Hz toestel ... (had wat mij betreft ook tv van het jaar mogen worden hier ipv 2014 model Samsung HU7500 wat nergens op sloeg aangezien de JU7000 op z'n minst hetzelfde toestel is maar dan met het nieuwe OS, Tizen :') )
Het is dan ook maar een populariteitswedstrijd en de HU7500 heeft nu eenmaal veel gebruikers. Niet voor niets is dit ook het enige toestel met een eigen topic van 149 pagina's waar nog steeds veel gepost wordt. Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic

[ Voor 24% gewijzigd door S1NN3D op 30-05-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:52:
[...]

Het is dan ook geen 100Hz toestel wat je op het oog hebt ;) Denk dat je er wel vanuit kan gaan dat een toestel met WebOS 3 hevc aan kan ja ... ( ze denken vast aan streaming bij dat antwoord en niet aan een gedownload filmpje)

UH zijn de 2016 modellen dus nog lang niet afgeprijsd (dus misschien eerder een 49UF770v maar daar is ook niet zeker van of het wel een 100Hz is. De 600 UHD modellen zijn het zeker niet iig)
kun je dat toelichten? want de specs zeggen namelijk dat het wel een 100hz toestel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* knip *
En nee, daar gaan we dan ook niet op reageren.

[ Voor 99% gewijzigd door S1NN3D op 30-05-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Blijkbaar is iedereen op zoek naar een super tv die eigenlijk niet bestaat als ik al de reacties zo lees.
De ene heeft strepen de andere heeft dan weer veel last van een weerkaatsend scherm.
Uiteindelijk weet je het helemaal niet meer.
Ik dacht eerst aan een LG maar hier mag je alleen de Oled van kopen want die anderen hebben allemaal een IPS paneel wat veel weerkaatsing geeft. Dan dacht ik aan Sony maar die gebruiken dan ook weer IPS schermen net zoals Panasonic.
Wat blijft er dan nog over buiten Samsung ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
karine1 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:19:
Blijkbaar is iedereen op zoek naar een super tv die eigenlijk niet bestaat als ik al de reacties zo lees.
De ene heeft strepen de andere heeft dan weer veel last van een weerkaatsend scherm.
Ik dacht eerst aan een LG maar hier mag je alleen de Oled van kopen want die anderen hebben allemaal een IPS paneel wat veel weerkaatsing geeft. Dan dacht ik aan Sony maar die gebruiken dan ook weer IPS schermen net zoals Panasonic.
Sony en Panasonic hebben beide veel toestellen met VA-panelen. Maar vaak zijn het de goedkopere UHD-televisies welke met een IPS-paneel komen. Toestellen zoals de Panasonic CS630, CX700 & CX800 of Sony W755C/W756C, W805C & X8505C presteren goed en komen met een VA-paneel. Bij Samsung bestaat het overgrote deel inderdaad uit VA-panelen met hier en daar een enkel IPS/PLS-paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:37:
[...]kun je dat toelichten? want de specs zeggen namelijk dat het wel een 100hz toestel is
Ze rekenen 50Hz + backlight scanning als 100Hz. Dit kan je in het Trumotion gebruikers stand menu controleren of er ook 'de-blur' in zit. 'De-judder' is de backlight scanning/ BFI, het tussenvoegen van zwarte beeldjes door het heel snel uitschakelen van de ledjes.
Hier wordt dat met een foto bevestigd: http://forum.avmania.e15....le.php?id=52347&mode=view
Ook is het zo'n RGBW paneel: http://www.hdtvtest.co.uk/news/rgbw-201510084189.htm

De 661 is verder hetzelfde als bijv. een 668 en welke andere varianten er ook mogen zijn op UH66xx, daar zit alleen verschil in uiterlijk (andere voet, andere kleur voet/frame)
karine1 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:19:
Misschien moet je de quote in deze toevoeging lezen: apis29 in "LG 49UH850V scherm reflectie" (maar je had ze ook al in de winkel bekeken herinner ik nu)
Panasonic gebruikt overigens nog nauwlijks IPS panelen en die opmerking die ik ergens las dat Sony vooral LG panelen gebruikte klopt ook niet.

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 29-05-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Vandaag zijn ze de 910v komen plaatsen.
Prachtig beeld en het geluid kan ik ook mee leven.
Tv staat vlakbij een grote raam van 4m* 2,5m en de weerspiegeling is minimaal.
Tot nu toe top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
[...]

[...]

Geen UHD

50 Hertz

IPS

Geen HEVC

Het is nog vrij lastig om een geschikte TV te vinden die niet smart is. Welke TV zou jij aanraden met 4K, 50-55" en 100Hz? Of moet ik dan toch uitwijken naar een Smart TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JPtjeeNL schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:09:
[...]

Het is nog vrij lastig om een geschikte TV te vinden die niet smart is. Welke TV zou jij aanraden met 4K, 50-55" en 100Hz? Of moet ik dan toch uitwijken naar een Smart TV?
Dimens raadt af afhankelijk te zijn van Smart. Dat interpreteer ik als kies vooral de TV die jij mooi/goed vindt, maar accepteer dat het Smart gedeelte nu of in de toekomst onbruikbaar is. Dus, gebruik het gewoon niet, maar in plaats daarvan een Apple TV, Chromecast of HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
SeatRider schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:25:
[...]

Dimens raadt af afhankelijk te zijn van Smart. Dat interpreteer ik als kies vooral de TV die jij mooi/goed vindt, maar accepteer dat het Smart gedeelte nu of in de toekomst onbruikbaar is. Dus, gebruik het gewoon niet, maar in plaats daarvan een Apple TV, Chromecast of HTPC.
Maar zit je dan niet met een TV die:
- Meer stroom verbruikt omdat er smart techniek achter zit
- Features plotseling niet meer werken door updates.
- Regelmatig updates zal ontvangen, terwijl je net een serie wilt gaan kijken
- Mogelijk in de toekomst softwarelekken zal bevatten

Kans van die laatste 2 is natuurlijk kleiner als je 'm van het internet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JPtjeeNL schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:30:
[...]

1. Dat lijkt me stug, maar een TV zal altijd een bepaalde mate van besturing(ssysteem nodig hebben
2. Dat lijkt me stug, als ze aan de basisfuncties van een TV gaan tornen heb je te maken met non-conformiteit, en daar kun je de leverancier op aanspreken
3. en 4. Inderdaad, gewoon niet op internet zetten als je daar bang voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
JPtjeeNL schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:30:
[...]

Niet op het netwerk aansluiten (wifi of bekabeld) zal de laatste 3 opties volledig weghalen ;)
edit:
net een paar seconde te laat

[ Voor 3% gewijzigd door Hennie-M op 03-06-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
SeatRider schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:33:
[...]

1. Dat lijkt me stug, maar een TV zal altijd een bepaalde mate van besturing(ssysteem nodig hebben
2. Dat lijkt me stug, als ze aan de basisfuncties van een TV gaan tornen heb je te maken met non-conformiteit, en daar kun je de leverancier op aanspreken
3. en 4. Inderdaad, gewoon niet op internet zetten als je daar bang voor bent.
1. Maar er zit lijkt mij toch sterkere hardware in een Smart TV om 4K content van Netflix af te kunnen spelen, dan een TV zonder smart?
2. Dat heb ik wel eens gelezen bij mensen waarbij de opneemfunctionaliteit ineens niet meer werkte na een update. Heb ook gelezen dat het bij Sony een tijd heeft geduurd voordat alles lekker draaide met Android.

Denk dat ik dan toch ook richting een Smart TV moet gaan. LG vs Sony denk ik op dit moment aan vanwege het OS wat erop staat. Nu eens uitzoeken wat daarvan de fijne modellen zijn.

Bedankt voor de tips iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Mijn mening bij een TV kopen: Beste beeld, dat is het belangrijkste. (binnen een bepaald budget natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
[...]

Zoals SeatRider en Baronruud inderdaad zeggen, koop geen televisie die afhankelijk is van SmartTV maar koop een televisie om de beeldkwaliteit. Het gedeelte SmartTV degradeert na verloop van tijd maar de beeldkwaliteit blijft. Zonde als je dus inlevert op beeldkwaliteit om alleen die eerste jaren een goed Smart-platform te hebben.
JPtjeeNL schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:36:
[...]

1. Maar er zit lijkt mij toch sterkere hardware in een Smart TV om 4K content van Netflix af te kunnen spelen, dan een TV zonder smart?
Op het moment dat je een UHD-televisie koopt, zal hier inderdaad een sterkere SoC in moeten zitten. MAar zelfs hier zie je dat fabrikanten vaak goedkopere SoC's in de toestellen plaatst die net aan voldoen om HEVC-content te decoderen zodat o.a. Netflix in 4K weergegeven kan worden.

Het probleem is vooral dat fabrikanten alleen de budgetmodellen nog voorziet van een goedkoper of geen SmartTV-platform. Wil je een goede beeldkwaliteit, dan moet je nu eenmaal een televisie met SmartTV aanschaffen. Of je zult moeten kijken naar tweedehands modellen die nog niet geleverd werden met een uitgebreid SmartTV-platform.
2. Dat heb ik wel eens gelezen bij mensen waarbij de opneemfunctionaliteit ineens niet meer werkte na een update. Heb ook gelezen dat het bij Sony een tijd heeft geduurd voordat alles lekker draaide met Android.
Dat zijn inderdaad de nadelen van SmartTV. Functies en apps kunnen ineens verdwijnen en helaas is hier momenteel nog niets tegen te doen.
Android TV lijkt momenteel al een stuk beter te draaien op de toestellen van Sony. In het topic van Sony zijn ondertussen toch een hoop tevreden gebruikers. Hopen dat Android TV 6 niet weer allerlei nieuwe problemen introduceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
baronruud schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:44:
Mijn mening bij een TV kopen: Beste beeld, dat is het belangrijkste. (binnen een bepaald budget natuurlijk)
Dan kom ik waarschijnlijk bij Panasonic uit. Balen dat ik die niet bij iBOOD heb gehaald. Misschien komt hij nog langs tijdens de hunt.
Dimens schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:08:
[...]

Zoals SeatRider en Baronruud inderdaad zeggen, koop geen televisie die afhankelijk is van SmartTV maar koop een televisie om de beeldkwaliteit. Het gedeelte SmartTV degradeert na verloop van tijd maar de beeldkwaliteit blijft. Zonde als je dus inlevert op beeldkwaliteit om alleen die eerste jaren een goed Smart-platform te hebben.

[...]

Op het moment dat je een UHD-televisie koopt, zal hier inderdaad een sterkere SoC in moeten zitten. MAar zelfs hier zie je dat fabrikanten vaak goedkopere SoC's in de toestellen plaatst die net aan voldoen om HEVC-content te decoderen zodat o.a. Netflix in 4K weergegeven kan worden.

Het probleem is vooral dat fabrikanten alleen de budgetmodellen nog voorziet van een goedkoper of geen SmartTV-platform. Wil je een goede beeldkwaliteit, dan moet je nu eenmaal een televisie met SmartTV aanschaffen. Of je zult moeten kijken naar tweedehands modellen die nog niet geleverd werden met een uitgebreid SmartTV-platform.

[...]

Dat zijn inderdaad de nadelen van SmartTV. Functies en apps kunnen ineens verdwijnen en helaas is hier momenteel nog niets tegen te doen.
Android TV lijkt momenteel al een stuk beter te draaien op de toestellen van Sony. In het topic van Sony zijn ondertussen toch een hoop tevreden gebruikers. Hopen dat Android TV 6 niet weer allerlei nieuwe problemen introduceert.
Beeldkwaliteit dus op prio 1 en met Smart TV. Check.Sony en LG hebben bij mij de voorkeur, maar die krijgen niet zulke hoge cijfers door de reviewers hier op Tweakers met m'n wensen. Misschien toch eens richting Panasonic.

De televisie heb ik eigenlijk pas eind derde kwartaal nodig i.v.m. een nieuw huis. Komen er dit jaar nog mooie modellen uit dat jullie weten? Ik weet dat Netflix een nieuwe standaard heeft om een "Netflix Recommended TV" te worden. Daar wordt wellicht ook weer op ingespeeld door fabrikanten. Ze meten best interessante zaken zoals de minimale opstarttijd van apps en de bereikbaarheid van de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
JPtjeeNL schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:54:
Dan kom ik waarschijnlijk bij Panasonic uit. Balen dat ik die niet bij iBOOD heb gehaald. Misschien komt hij nog langs tijdens de hunt.
Dat is natuurlijk persoonlijk en afhankelijk van je voorkeuren.
Maar ik zou echt is met een USB stick naar een winkel gaan. En dan daar is verschillende tv's proberen. Zet er FHD + UHD samples op en gewoon is kijken op je eigen zit afstand.
Natuurlijk van te voren goed onderzoeken welke tv's natuurlijk.

Wij hebben dat ook gedaan, aantal 4K tv's in het zelfde budget. En uiteindelijk met de LG 910V naar huis gegaan. (niet 4K btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
[...]

Een 100Hz 4K tv zonder Smart bestaat echt niet dus bespaar je de moeite die te zoeken ;) Misschien nog een Panasonic CX400 in een van de grotere maten geloof ik; maar die heeft ook al iets van Smart TV erop zitten blijkt (maar geen Firefox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
baronruud schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:11:
[...]

Dat is natuurlijk persoonlijk en afhankelijk van je voorkeuren.
Maar ik zou echt is met een USB stick naar een winkel gaan. En dan daar is verschillende tv's proberen. Zet er FHD + UHD samples op en gewoon is kijken op je eigen zit afstand.
Natuurlijk van te voren goed onderzoeken welke tv's natuurlijk.

Wij hebben dat ook gedaan, aantal 4K tv's in het zelfde budget. En uiteindelijk met de LG 910V naar huis gegaan. (niet 4K btw)
Goede tip! Maar waarom niet 4K? Ik twijfel daar ook nog over en verwacht niet al teveel 4K content te gaan kijken. Ervaring met upscaling heb ik helaas nog niet. Collega's gaven aan dat upscaling bij hun prima werkt.
apis29 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:25:
[...]

Een 100Hz 4K tv zonder Smart bestaat echt niet dus bespaar je de moeite die te zoeken ;) Misschien nog een Panasonic CX400 in een van de grotere maten geloof ik; maar die heeft ook al iets van Smart TV erop zitten blijkt (maar geen Firefox).
Ja inderdaad, daar zit ook al iets op van Smart. Ik ga er even wat verder induiken, bedankt! :)

[ Voor 22% gewijzigd door JPtjeeNL op 03-06-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
JPtjeeNL schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Goede tip! Maar waarom niet 4K? Ik twijfel daar ook nog over en verwacht niet al teveel 4K content te gaan kijken. Ervaring met upscaling heb ik helaas nog niet. Collega's gaven aan dat upscaling bij hun prima werkt.
Dat is nogal een onderwerp van discussie. En daarom beter te vermijden.
Daarom raad ik je aan, een aantal topics door te nemen binnen dit topic:
Consumentenelektronica Aankoopadvies
Zijn genoeg discussies lcd 4K vs Oled FHD
Info via google betreffende dit onderwerp is er ook genoeg te vinden.

Als je wil kan ik je mijn reden ook wel via PB sturen.

Lees je iig goed in voordat je naar een winkel stapt.

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 03-06-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Deze week de LG 49UF680v gekocht aan €450 (700 € - 250 € cashback ...)

Ik ben voorlopig tevreden, ik moet nog wat met de beeldinstellingen spelen maar overal een goede ervaring deze week...Mediaplayer speelt alle mkv's af, webos reageert snel, ...

http://www.vandenborre.be/lcd-led-tv/lg-49uf680v

Veel TV voor het geld, dat is toch mijn gevoel vandaag. Ik weet alleen niet genoeg over scaling. De hoofdbron is een Telenet Digicorder die max 1080i uitstuurd, gaat door een Denon 4520AVR die alles scaled naar 4k (volgens de settings toch) en dan zou het scherm niets met het signaal moeten doen. Ga ook eens de scaling bij de Denon uitzetten om te kijken wat er beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 21:11
Benga schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:40:
Deze week de LG 49UF680v gekocht aan €450 (700 € - 250 € cashback ...)

Ik ben voorlopig tevreden, ik moet nog wat met de beeldinstellingen spelen maar overal een goede ervaring deze week...Mediaplayer speelt alle mkv's af, webos reageert snel, ...

http://www.vandenborre.be/lcd-led-tv/lg-49uf680v

Veel TV voor het geld, dat is toch mijn gevoel vandaag. Ik weet alleen niet genoeg over scaling. De hoofdbron is een Telenet Digicorder die max 1080i uitstuurd, gaat door een Denon 4520AVR die alles scaled naar 4k (volgens de settings toch) en dan zou het scherm niets met het signaal moeten doen. Ga ook eens de scaling bij de Denon uitzetten om te kijken wat er beter is.
Deze tv wordt in de tweakers pricewatch als 50hz aangegeven. Bij vandeborre en mediamarkt weer als 100hz. Ik zie veel vaker van dit soort tegenstrijdigheden. Op de lg site zelf staat het niet. Weet iemand wat nu de waarheid is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
Timoth schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:06:
[...]

Deze tv wordt in de tweakers pricewatch als 50hz aangegeven. Bij vandeborre en mediamarkt weer als 100hz. Ik zie veel vaker van dit soort tegenstrijdigheden. Op de lg site zelf staat het niet. Weet iemand wat nu de waarheid is?
Alle LG UF6-series komen met een 50Hz WRGB-paneel wat eigenlijk geen UHD is. Dit geldt eveneens voor de UH6-series van LG.

[ Voor 8% gewijzigd door Dimens op 07-06-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 21:11
Bedankt voor je antwoord! Waar is dit soort info te vinden, want als leek zijnde is het vergelijken van tv's op deze manier ondoenlijk. Ook dat het blijkbaar nog niet eens echt UHD is, terwijl er wel mee geadverteerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Dimens schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:23:
[...]

Alle LG UF6-series komen met een 50Hz WRGB-paneel wat eigenlijk geen UHD is. Dit geldt eveneens voor de UH6-series van LG.
http://www.bitfeed.co/pag...fication-ultra-hd-by-icdm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Timoth schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:49:
Bedankt voor je antwoord! Waar is dit soort info te vinden, want als leek zijnde is het vergelijken van tv's op deze manier ondoenlijk. Ook dat het blijkbaar nog niet eens echt UHD is, terwijl er wel mee geadverteerd wordt...
Volgens sommige standaarden (blijkbaar zijn er nogal een aantal) voldoet het wel aan de UHD eis vandaar dat ze er wel mee mogen adverteren. Hoe je aan die info komt? Reviews lezen, desnoods met google translate, en doorgraven :*) (in de winkel niet iig)
LG acknowledges that by the CEA’s narrow 4K Ultra HD standards, the new panels do not comply with the terminology, and the company will not use the CEA’s voluntary 4K Ultra HDTV logo to promote or advertise the new sets.

But Tim Alessi, LG new product development director (pictured with a 55UF6800 at top), told HD Guru that doesn’t mean the TVs are not 4K UHD TVs by performance criteria used by most display standards groups in the world, including such organizations as the ISO, IDM, THX, and VESA.
http://hdguru.com/new-lg-...d-lcd-line-sparks-debate/

Aan NL voorbij gegaan zo te zien maar blijkbaar heeft Samsung in sommige landen consumenten gewaarschuwd voor deze 'zogenaamde UHD' schermen van LG O-) .
http://mybroadband.co.za/...-tvs-in-south-africa.html
http://hdguru.com/samsung-takes-aim-at-lg-rgbw-lcd-tvs/
https://news.samsung.com/global/what-is-rgbw-tv
http://www.koreatimes.co....h/2015/11/133_190570.html
Samsung appears to be taking issue with the display resolution, despite RGBW technologybeing received positively by consumers in China and Europe, as well as South Koreaa.
Oja? Als die er al weet van hadden zeker? Of uit een vergelijkende test (staat me wel iets van bij trouwens)

Maar ja, als hier zo vaak voorbij komt dat het verschil tussen UHD en FHD nauwlijks te zien is, zie je dan wel het verschil met dit soort? ;)

Samsung

LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
"Now on this TV, Vivid appears to be the best."

En daarmee is in deze video voldoende gezegd over LG's interpretatie van beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dimens schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:48:
[...]

"Now on this TV, Vivid appears to be the best."

En daarmee is in deze video voldoende gezegd over LG's interpretatie van beeldkwaliteit.
Haha, zover was ik nog niet eens geraakt. Lijkt er eerder op dat ie 'toevallig' de twee modi met het hoogste stroomverbruik kiest om de zuinigheid van die RGBW panelen aan te dikken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Marketing fail van LG maar op een scherm kleiner dan 55" zag ik echt geen verschil met 4k filmpjes...

Best tevreden van dat Rgbw paneel dus! Contrast valt best na het tweaken van de isp modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Benga schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:16:
Marketing fail van LG maar op een scherm kleiner dan 55" zag ik echt geen verschil met 4k filmpjes...

Best tevreden van dat Rgbw paneel dus! Contrast valt best na het tweaken van de isp modus.
Dat het verschil niet te zien is, heeft voornamelijk te maken met twee zaken. Een grote hiervan is de kijkafstand. De meeste mensen zullen te ver van het toestel vandaan zitten om het verschil tussen FHD en UHD te kunnen zien. Dat zorgt er dus ook voor dat de lagere resolutie van het RGBW-paneel in deze toestellen van LG niet zichtbaar is. Je ogen kunnen zoveel detail op grote afstanden niet onderscheiden.

Ten tweede heb je te maken met een 50Hz paneel. Deze lage frequentie zorgt ervoor dat pixels niet snel genoeg aangestuurd worden om een scherp beeld te vertonen tijdens bewegingen. Ga je de scherpte tussen twee 50Hz UHD-televisies dus vergelijken op een afstand dichtbij genoeg profeit te hebben van de UHD-resolutie, dan kom je er eveneens al snel achter dat het verschil niet zichtbaar is. Hier komt het echter door bewegingsonscherpte. De resolutie van UHD gaat dus per definitie verloren, net zoals het nut van de hoge resolutie bij deze frequentie.

Al met al had je een betere koop kunnen doen. Want het toestel blinkt - zoals door Rtings eveneens bevestigd - op kijkhoeken na nergens in uit.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe je het contrast zou tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Welk paneel met hoeveel Hz zit er eigenlijk in de 910v ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:11
Is een ZELDZAME geleverde tv(55UF840V) in Europa, officieel niet uitgebracht in nederland. Zie deense lg site voor de uitstekende specs, zit HEVC 2.65 decoder in, 4K ULTRA 60P,100HZ paneel,LED ips local dimming (HDR). Het nadruk van die tv zit voornamelijk in de sublieme 4K beeldkwaliteit (geen 3D) en smartopties. Voor die iBood prijs echt een toppertje,werkt perfect met Ziggo. Nadeel zal waarschijnlijk firmware updates voor die specifieke tv zijn

http://www.lg.com/dk/tv/lg-55UF840V

[ Voor 40% gewijzigd door danda op 11-06-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karine1 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:07:
geen idee staat ook nergens in de specs. je zou verwachten dat er voor dat geld een 100hz paneel in zit echter als het een 100hz paneel is snap ik niet waarom ze dat niet opnemen in de specs :/ zeker niet als ze toestellen met een 50hz paneel als 100hz specificeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De OLED's zijn toch allemaal '900' serie modellen, daar kan je er wel van uitgaan dat ze 100hz zijn ja ...
danda schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:22:
Is een ZELDZAME geleverde tv(55UF840V) in Europa, officieel niet uitgebracht in nederland. Zie deense lg site voor de uitstekende specs, zit HEVC 2.65 decoder in, 4K ULTRA 60P,100HZ paneel,LED ips local dimming (HDR). Het nadruk van die tv zit voornamelijk in de sublieme 4K beeldkwaliteit (geen 3D) en smartopties. Voor die iBood prijs echt een toppertje,werkt perfect met Ziggo. Nadeel zal waarschijnlijk firmware updates voor die specifieke tv zijn

http://www.lg.com/dk/tv/lg-55UF840V
Waar staat er nou weer 100Hz in de specs op die pagina? (het is het wel maar het staat er niet voor zover ik kan zien). Overigens is dit model in de MM geweest en iBood is van de MM heb ik begrepen ... (gewoon een NL toestel dus)

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 11-06-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ja dat stond hier ook allemaal: http://www.mediamarkt.nl/...lg-55uf840v-1425242.html# (maar dus niet op een LG pagina zelf?). Het zijn overigens edge-lit modellen dus dat 'local' dimming moet je met een korreltje zout nemen (local dimming per kolom ja) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
karine1 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:07:
Voor zover ik weet, komen alle OLED-televisies met een paneel van minimaal 120Hz. Daarbij moet wel gezegd worden dat OLED en LCD een andere werking hebben als het gaat om paneelfrequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:11
apis29 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:54:
Ja dat stond hier ook allemaal: http://www.mediamarkt.nl/...lg-55uf840v-1425242.html# (maar dus niet op een LG pagina zelf?). Het zijn overigens edge-lit modellen dus dat 'local' dimming moet je met een korreltje zout nemen (local dimming per kolom ja) ...
Ik vermoed zelfs dat de 840V gewoon via de firmware een gecrippelde versie van de hogere versies is (850V/860V) .... en via de firmware de 3D ondersteuning, Harman Kardon codec en wat andere softwarematige beeldopties niet zijn geactiveerd. Ik ben zelf op zoek naar firmware 04.20.70 die momenteel op de TV zit als backup, voordat ik de hogere versies uitprobeer om het te bevestigen. Ik kan firmware 04.20.70 voorlopig nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 19:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Als je dit topic doorleest, kun je het antwoord op je vraag vinden. Volgende keer even wat meer moeite doen in plaats van moeite van anderen verwachten.
Pagina: 1