Gisteren heb ik mijn pc in elkaar gezet met succes. Ik heb het 2 keer aan gekregen voor ongeveer 4 seconden om het systeem uit te testen. De 3de keer dat ik mijn pc aan deed kwam er ineens een vlam onder mijn processorkoeler vandaan?! Alles in mijn pc was correct aangesloten en starte gewoon op. Mijn grafische kaart deed het, case fans, hdd enz... Mijn cpu koeler fans draaide wel rond maar kwam ineens een steekvlam onder vandaan. Ik heb na enkele minuten het van mijn moederboord af gehaald en keek naar de onderkant van mijn koeler. Wat ik dacht was dat de standaard koelpasta iets mis mee was? Het is een i5 4690K standaard koeling met pre-applied koelpasta. Vanaf deze plek kwam de ook de steekvlam. Ik weet niet wat de oorzaak van dit probleem zou zijn en heb dus de winkel waar ik de cpu heb aangeschaft ingelicht (afuture). Ze hadden gezegt dat ze er nog nooit van hadden gehoord en ik een email moest sturen naar rma@afuture.nl met foto's van de koeler en cpu. Dat heb ik gedaan en ben aan het wachten op een reactie.
De cpu is aan de onderkant niet beschadigd en de koeler is voor de rest ook niet beschadigd. Als iemand zou weten wat het probleem zou kunnen zijn , hoe het te vermijden en wat het precies was, hoor ik het graag!
De cpu is aan de onderkant niet beschadigd en de koeler is voor de rest ook niet beschadigd. Als iemand zou weten wat het probleem zou kunnen zijn , hoe het te vermijden en wat het precies was, hoor ik het graag!