Toon posts:

Nieuwe PC - No signal met verschillende monitoren getest

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Bij het vervangen van mijn moederbord, RAM, CPU, koelsysteem en voeding blijf ik een No Signal bericht op mijn monitor krijgen.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Moederbord: Asus Z170 Pro Gaming
RAM: Kingston HyperX 4x4GB
CPU: Intel i5 6600k
Koelsysteem: Cooler Master Hyper 612 V2
Voeding: Cooler Master G650M
Videokaart: MSI Radeon R7850 1GB
HDD: 2 maal Seagate Barracuda 7200RPM
Windows 10 x64
Beeldscherm: Hewlett Packard HP 2510i
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Mijn vorige PC vertoonde dit probleem al dus heb het meeste opnieuw aangeschaft op de videokaart en de twee HDD's na. Dit zou normaal gesproken al moeten werken maar helaas. Onderstaand mijn troubleshooting lijst.

Andere monitor aansluiten: no signal
Andere kabels aansluiten: no signal
Onboard videokaart gebruiken op verschillende monitoren en kabels: no signal
Andere voeding gekocht: no signal
Andere verdeelstekker geprobeerd: no signal
...

Ik zie iets over het hoofd lijkt het. Maar met een bijna gloednieuwe PC zou ik dit wel graag werkende willen hebben...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de troubleshooter lijst. Schijnt dat het probleem hem in de RAM lag wegens een zogeheten XMP profile. Dit is ook vrij nieuw voor mij.

Hij start nu op met 2 RAM slots (B1 en B2) in gebruik maar als ik er een 3e RAM slot bij in gebruik neemt krijg ik weer een No Signal. Als ik probeer om alleen slots A1 en A2 te gebruiken doen deze het ook niet. Ook A1 en B1 geven hetzelfde conflict helaas.

Alle RAM sticks zijn individueel getest en zijn werkzaam. Zouden de 2 RAM slots A1 en A2 dan stuk zijn aangezien deze ervoor zorgen dat ik een No Signal krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

XMP profielen zijn alleen getest/compatible in dual/triple/quad channel setjes per het aantal verkochte geheugen modules. Ga je 4 modules gebruiken, dus 2 dual channel setjes dan kan de compatibiliteit voor het XMP profiel vervallen.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:04:

Alle RAM sticks zijn individueel getest en zijn werkzaam. Zouden de 2 RAM slots A1 en A2 dan stuk zijn aangezien deze ervoor zorgen dat ik een No Signal krijg?
Vergeet niet dat de geheugen controller in de CPU zit, dus dit kan er evt defect zijn :

Geheugen controller in de CPU, het moederbord (<-voor de hand liggend), of het geheugen zelf.

Bouw je PC uit en leg het moederbord op de doos vh moederbord, sluit je voeding aan, en de rest.

Als het dan wel werk, heb je een fout gemaakt bij het inbouwen (afstandsbusje teveel ergens)

Werkt het dan nog steeds niet, zou ik je moederbord richting RMA douwen.

[ Voor 67% gewijzigd door Lip op 27-05-2016 13:00 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:27

rdejongjr

Gnome

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:09:
Relevante software en hardware die ik gebruik

Moederbord: Asus Z170 Pro Gaming
RAM: Kingston HyperX 4x4GB
Koelsysteem: Cooler Master Hyper 612 V2
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:04:
Hij start nu op met 2 RAM slots (B1 en B2) in gebruik maar als ik er een 3e RAM slot bij in gebruik neemt krijg ik weer een No Signal. Als ik probeer om alleen slots A1 en A2 te gebruiken doen deze het ook niet. Ook A1 en B1 geven hetzelfde conflict helaas.

Enkel sloten B1 en B2 werken dus blijkbaar, het meest waarschijnlijke is dat je het socket of de print beschadigd hebt bij het plaatsen van de cpu of de lompe koeler en hiermee kanalen A1 en A2 buiten spel zet dan wel om zeep hebt geholpen.
- Probeer het eens met een stock koelertje als je er eentje kunt krijgen (plastic pushpins krassen niet en zorgen niet voor sluiting) voor de korte duur van de POST kun je de koeler ook even los bovenop de cpu zetten.

Mocht de montage van de koeler voor sluiting zorgen kun je van een deel van de plastic verpakkingen wat extra ringetje knippen.
De bouten van de 612 hebben maar een klein dun plasticje er op zitten welke bij hard aandraaien makkelijk de geheugenbanen aan de bovenkant van het bord kunnen beschadigen.

[ Voor 18% gewijzigd door rdejongjr op 27-05-2016 23:50 ]