Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Jury beslist rechtszaak over Java-auteursrecht in voordeel v

Pagina: 1
Acties:

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 16:42
Er staat "Zo zou een groot deel van de Android-api's op die van Java zijn gebaseerd"
Ars Technica heeft ook een analyse overde rechtszaak en volgens hun gaat het om 37 APIs .

Drie mogelijkheden :)
* Ars Technica is fout
* Tweakers is fout
* Allebei fout (37 APIs is een groot deel van de Android APIs)

[ Voor 0% gewijzigd door Warpozio op 28-05-2016 22:58 . Reden: typo: graat vervangen door groot ]

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 02:32
Warpozio schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:34:
* Allebei fout (37 APIs is een graat deel van de Android APIs)
Wat bedoel je hier mee?

In 2012 ging het om 37 api's: http://www.groklaw.net/pdf3/OraGoogle-1202.pdf
Via: Wikipedia: Oracle America, Inc. v. Google, Inc.

Ik weet zo snel niet hoeveel api's Android heeft... Wat is precies het bezwaar tegen de bewoording in het artikel?

In 2010 schreven we over een derde van de api's: nieuws: Oracle: Google kopieerde voor Android delen van onze Java-code

Ik weet niet wat de exacte bron daarvan is (nu geen zin/tijd om het uit te zoeken), maar dat werd destijds veel geschreven. Dat mag wel als een groot aantal aangemerkt worden lijkt mij? Ik denk dat Sander zijn woordkeuze daaraan heeft ontleend.

[ Voor 36% gewijzigd door Xtuv op 27-05-2016 23:37 ]

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 16:42
Als het over 37 APIs gaat en die 37 APIs zijn een groot deel van de Android APIs.
Met groot deel bedoel je in het algemeen toch meer dan de helft...
(eentje, tweetal, klein deel, bijna de helft, de helft, meer dan de helft, groot deel, allemaal, 200%)

Zelf neem je het klein en gebruik je "groot deel" voor minder dan de helft, dan hebben we het hier over 100à200 Android APIs

De API Class Index op https://developer.android.com is echter "redelijk lang".

Ik denk dat die 37 Java APIs eerder een klein deel van de Android APIs zijn