BBG mainstream mei beeldscherm valt uit

Pagina: 1
Acties:

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb het Mainstreamgamesysteem van de BBG mei gebouwd. Ik loop nu alleen tegen het volgende probleem aan. Bij het spelen van spellen als Cities Skylines en de laatste Simcity valt na een aantal minuten spelen het beeldscherm steeds uit. Geluid loopt wel door, maar het beeldscherm ontvangt geen signaal meer. Heb windows 10 home geïnstalleerd. Zie verder uiteraard ook geen foutmeldingen en kan niet naar windows terug keren dan wel het beeldscherm activeren.

Ik vermoed dat het probleem ergens in de instellingen moet liggen, maar waar? Iemand een idee?

Setup:
Processors Intel Core i5-6400
Moederborden Gigabyte GA-B150-HD3P
Geheugen intern Crucial CT2K8G4DFD8213 - 16GB
Videokaarten Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Solid state drives Samsung 850 EVO 500GB
Behuizingen NZXT S340 Zwart
Voedingen Cooler Master GM G450M
WD Blue WD20EZRZ, 2TB

[ Voor 28% gewijzigd door Tommilio op 27-05-2016 08:49 ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Wat heb je al geprobeerd ?

Driver opnieuw geïnstalleerd ? kabels gecontroleerd ? Temperaturen gecontroleerd ?

• Tommilio
Drivers heb ik opnieuw geïnstalleerd en de kabels zijn gecontroleerd.
Als ik de computer aan doe zijn de twee fans op de videokaart actief.
Wanneer windows opgestart is gaan ze uit. (lijkt mij normaal?!)

Als ik een van de spellen speel worden de fans op de videokaart niet geactiveerd. (dit gebeurd pas vanaf 65 graden meen ik) Vervolgens loopt de temp op tot 60 graden (volgens gpu tweak) en schakelt hij uit.
Ik heb verder nog niks aan instellingen aangepast, oftewel videokaart en bios instellingen zijn nog hetzelfde. Waar moet ik verder kijken of om welke instellingen kan het gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Tommilio op 27-05-2016 08:51 ]

• Tommilio
Heb furmark gedraaid en zie dat hij netjes bij 65 graden gaat draaien. Tijd Cities Skylines laten draaien...ging nu prima. Naar windows desktop en vervolgens viel het beeldscherm signaal weer uit. Zowel op moederbord hdmi aansluiting als videokaart hdmi aansluiting geven dan geen signaal meer. Iemand een idee?

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-01 20:32
Heb je de voeding nieuw gekocht of heb je deze (her) gebruikt ?

• Tommilio
Nieuw gekocht. Het enige wat hergebruikt is is de monitor. Welke tooltjes kan ik nog gebruiken om meer info te hebben wat er evt mis gaat? Is er ook een tool die misschien kan vertellen op windows niveau of er een foutmelding wordt gelogd?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Je bent niet de enige die het probleem heeft
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Er zijn heel veel mensen die het probleem hebben vaak tot RMA tot gevolg
Je beeldscherm word wel netjes herkend?

Johann Sebastian Bach

• Tommilio
Beeldscherm wordt herkend als plug en play, zou prima moeten zijn toch? Lees op de website van iyama dat het dan niets toevoegt om drivers te installeren. Heb hdmi kabel nog vervangen in de hoop dat dit zou helpen. Hield het langer vol, maar uiteindelijk ging het toch weer mis.

Krijg het idee dat er niks anders opzit dan RMA. Ik vraag mij alleen af wat een goed alternatief is wat wel gaat werken....

• Tommilio
Krijg van 4laumch te horen dat er niks mankeert aan de videokaart en hij vier uur zonder problemen heeft kunnen draaien. Zij verwijzen naar de voeding die niet krachtig genoeg zou zijn. Zij adviseren eenvoeding van 550 tot 650?! Is dit too much of zou hier inderdaad het probleem kunnen zitten?
Pagina: 1