• H.Burger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
Ik heb deze TV gekocht, en deze antenne, maar ik vind alleen maar gecodeerde zenders, en geen NPO 1,2 en 3, en ook geen RTV Drenthe. (Ik woon in Hoogeveen)
Ik heb de antenne binnen, en buiten (op een hoogte van ca. 4 m) in alle richtingen uitgeprobeerd, en ontving maximaal 39 gecodeerde zenders, maar geen NPO zenders.
Wat zou er fout kunnen gaan?

Groet, Ham.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:10
Digitenne gebruikt vertikale polarisatie, voor de beste onvangst moet de hark op z'n kant liggen.

• H.Burger
Heb ik gedaan na een tip!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een log-periodiek antenne is richtingsgevoelig. Richt hem eens in de richting van Zwolle of Hoogersmilde, dat zijn de dichtsbijzijnde DVB-T zendmasten.

[edit]
Dat verklaart trouwens nog niet waarom je wel zoveel gecodeerde zenders ontvangt :F

[ Voor 24% gewijzigd door Bigs op 26-05-2016 21:48 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:10
Kun je ook met de hand frequenties invoeren? Voor Zwolle (zuid-westelijke richting) zou dat 482MHz moeten zijn voor de publieke zenders, voor Hoogersmilde (noord-noordwest) is dat 786MHz.

[ Voor 15% gewijzigd door hcQd op 26-05-2016 21:54 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:08
Zijn die gecodeerde wel nl zenders?

• H.Burger
hcQd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:52:
Kun je ook met de hand frequenties invoeren? Voor Zwolle (zuid-westelijke richting) zou dat 482MHz moeten zijn voor de publieke zenders, voor Hoogersmilde (noord-noordwest) is dat 786MHz.
Dat is toch analoog? Dan krijg ik helemaal niks binnen tot nu toe. Ik kan het eens proberen.
Ik dacht dat ik digitale zenders moest kiezen.
pacificocean schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:52:
Zijn die gecodeerde wel nl zenders?
Gedeeltelijk wel. De RTL zenders en SBS bijvoorbeeld.

edit: Analoog krijg ik niks, ook niet wanneer ik het met de hand invoer. Met google maps goed gekeken waar Smilde en Zwolle liggen t.o.v. mijn huis, en de antenne goed gericht, maar krijg daar alleen maar gecodeerde digitennezenders wanneer ik op digitale zenders zoek.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/swzkzp.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door H.Burger op 27-05-2016 11:55 . Reden: nieuwe ervaringen. ]

Pagina: 1